باحضور مشاور رئیس جمهور:

2 طرح عمرانی و زیرساختی در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسید

2 طرح عمرانی و زیرساختی در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسید
کدخبر : 24385

همزمان با سفر «سعید محمد» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به منطقه آزاد ماکو، 2 پروژه زیرساختی و 2 پروژه راهسازی در این منطقه کلنگ زنی شد.

به گزارش رصد اقتصادی: در دومین روز از سفر «سعید محمد» به منطقه آزاد ماکو، فاز اول دومین مجموعه لجستیکی «محور طلایی منطقه آزاد ماکو» در پسکرانه مرز بازرگان با سرمایه گذاری سه هزار و 600 میلیارد ریال بخش خصوصی،‌ پروژه مدرسه 9 کلاسه احداثی سازمان منطقه آزاد در روستای آداغان شهرستان ماکو با 78 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید. 

همچنین عملیات اجرایی پروژه های قطعه اول تبدیل کمربندی ماکو به بزرگراه به طول 10 کیلومتر با اعتبار یک هزارو 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو و عملیات اجرایی احداث تقاطع غیر همسطح جاده لجستیک منطقه به طول 2 کیلومتر با اعتبار 675 میلیارد ریال آغاز شد.

غبار روبی مزار شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا در پارک امام خمینی (ره) ماکو توسط مشاور رئیس جمهور، بازدید از روند احداث پروژه سرمایه گذاری 3 هزارو 149 میلیارد ریال بخش خصوصی هتل پنج ستاره ماوی، بازدید از روند احداث پروژه مصلی بزرگ ماکو به وسعت 4 هزار و 137 مترمربع و با هزینه 104 میلیارد و 965میلیون ریالی سازمان منطقه آزاد ماکو انجام گرفت. 

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی از فعالیت واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری بخش خصوصی شهرک صنعتی شماره یک از جمله پوشاک برسام، لوازم خانگی فرسازان ماکو‌ (کومتای)،‌ دومان صنعت غرب تولید کننده انواع پوکه های آمپول دارویی، خوراک دام، طیور و آبزیان طلوع آذربایجان، کفش ویستا، بتا دنت (تولیدکننده انواع دندان مصنوعی) و واحد تولیدی پوشاک دیانا تجارت ریسمان بازدید کرد. 

 سعید محمد در ادامه از گمرک بازرگان به عنوان بزرگترین گمرک زمینی کشور که با استناد به آمار و ارقام منتشر شده، پس از بندرعباس دومین مرز فعال نسبت به سایر مرزهای کشور نیز است بازدید به عمل آورد. 

بازدید از مجموعه لجستیکی شماره یک با انبار‌هایی با زیربنای 20 هزار متر مربع و فضای باز 12 هکتاری و مجموعه اداری آن با سرمایه‌گذاری بالغ بر دویست میلیارد ریال، همچنین روند بتن ریزی و آماده سازی جاده لجستیک و ساری سو منطقه آزاد ماکو و در نهایت بازدید از پروژه مشارکتی پایانه نوبت دهی هوشمند آنا وطن که با هدف ساماندهی کامیون های خروج از مرز و تامین امنیت کالایی و رانندگان و ایجاد مجموعه رفاهی و خدماتی برای رانندگان با حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی یک هزارو 100 میلیارد ریال از جمله برنامه های امروز مشاور رئیس جمهور در منطقه آزاد ماکو بود. 

گفتنی است؛ حضور سعید محمد در شورای اداری منطقه آزاد ماکو و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه های شامگاه امروز یکشنبه در منطقه آزاد ماکو است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه