قشم

ظرفیت‌های گردشگری ایران از طریق ۴۰ رایزن اقتصادی وزارت خارجه معرفی می‌شود

ظرفیت‌های گردشگری ایران از طریق ۴۰ رایزن اقتصادی وزارت خارجه معرفی می‌شود
کدخبر : 24712

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: معرفی ظرفیت‌های بی بدیل گردشگری ایران از طریق ۴۰ رایزن اقتصادی وزارت خارجه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از تسنیم ، علی اصغر شالبافیان در نشست روئسای جوامع هتلداران کشور که در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد، افزود: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا به نام اُمیکرون و برای پیشگیری از تعطیلی هتل‌ها و اماکن اقامتی، با نظر ستاد کرونای کشور ورود مسافر از هشت کشور آفریقایی و چهار کشور اروپایی به ایران ممنوع شده است.

وی افزود: خوشبختانه مرزهای هوایی برای ورود گردشگران خارجی به کشورمان پس از 20 ماه دوران کرونایی، باز شده و انتظار می‌رود مرزهای زمینی هم به زودی بازگشایی شود.

به گفته معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برای ادامه فعالیت هتل‌ها و مراکز اقامتی در سرتاسر کشور هیچ راهی جز رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن وجود ندارد.

وی، ظرفیت‌های گردشگری استان هرمزگان به ویژه در جزایر این استان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با تصویب طرح گردشگری استاندار هرمزگان در مورد جزایر چهارگانه خلیج فارس در هیات وزیران، شاهد رونق گردشگری در این جزایر خواهیم بود.

  توسعه قشم از مسیر گردشگری  

رئیس جامعه هتلداران ایران هم در این نشست، گفت: پتانسیل‌های گردشگری ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و جزیره قشم با داشتن ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری باید از این مسیر توسعه پیدا کند.

جمشید حمزه‌ای اظهار داشت: ژئوپارک جهانی قشم و ژئوسایت‌های منحصر به‌فرد آن، جزیره قشم را به یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری و سفر کشور تبدیل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان منطقه آزاد قشم باید گردشگری را در مرحله نخست و از محورهای اصلی توسعه قشم بدانند، ادامه داد: هم‌زمانی موفقیت قشم در بخش صنایع مختلف از جمله صنعت گردشگری، موجب افزایش سفرها به این منطقه می‌شود و جامعه هتلداران ایران در این صورت به ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات حوزه هتلینگ قشم کمک خواهد کرد.

رئیس جامعه هتلداران ایران در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: از دوران شیوع کرونا تا به امروز افزون بر 220 هزار میلیارد ریال به جامعه هتلداران کشور خسارت رسیده است.

به گفته وی، خوشبختانه در دولت سیزدهم و سیاست‌گذاری‌های انجام شده برخی مشکلات فعالان حوزه هتلیگ در کشور رفع شده و موقعیت پذیرش مسافر و گردشگر روبه بهبودی است.

 

 

شایان ذکر است، روئسای جوامع هتلداران استان‌ها، افشار فتح‌الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم و شمار دیگری از مسئولان هم در این نشست که در سالن اجتماعات مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد، حضور داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه