مدیرعامل سازمان منطقه آزاد:

ساخت هتل با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در قشم ضروری است

کدخبر : 24713

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با وجود فعالیت‌های صورت گرفته، این جزیره همچنان با کمبود تخت اقامتی مواجه است که در این حوزه از سرمایه‌گذاری اشتراکی سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی به ویژه سرمایه‌گذاران منطقه خلیج فارس استقبال می‌شود.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایرنا،افشار فتح اللهی یکشنبه شب در نشست روسای جوامع هتلداران کشور افزود: هم اکنون ۹۰ درصد از ظرفیت هتل‌های قشم اشغال شده است و این در حالی است که هنوز بسیاری از مردم به دلیل مسایل کاری امکان مسافرت ندارند.

وی ادامه داد: نیاز است تا امکانات گردشگری در سطح درجه اول دنیا در قشم ایجاد شود و کیفیت خدمات اقامت‌گاه‌های بومگردی ارتقا یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: باید اقامتگاه‌ها و دهکده‌های گردشگری با معماری ویژه این منطقه و با پیوست فرهنگی متناسب با جزیره قشم ایجاد شوند.

وی افزود: گردشگری لوکس و مدرنیته در قشم وجود ندارد، بلکه این جزیر ه به دلیل آثار طبیعی و میراث فرهنگی فاخر خود مقصد گردشگری شده است.

فتح اللهی ادامه داد: ژئوپارک جهانی قشم یکی از افتخارات ماست که تا کنون برای معرفی آن به جهان  تلاش نشده است و همت ویژه ای در این زمینه می‌طلبد.

وی اظهارکرد: رواج گردشگری باعث می‌شود مسافران خارجی پس از گردش در کشور، سفیران فرهنگ ایران در کشور خود شوند و  ذهنیتی که رسانه‌های غربی در اثر تبلیغات ایجاد کرده‌اند را تغییر دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تمدن چندین هزارساله قشم در هنر دست ساکنان این جزیره و به ویژه بانوان بومی نمایان شده است که در این زمینه نیز نیاز به ورود سرمایه‌گذاران است تا جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

نشست روسای جوامع هتلداران کشور روز یکشنبه با حضور علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جمشید حمزه ای، رییس جامعه هتل داران ایران و اعضای هیأت مدیره این جامعه، روسای جوامع هتلداران استان‌ها، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت، افشار فتح الهی، سرپرست سازمان منطقه آزاد و سایر مسوولان محلی قشم در سالن اجتماعات مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه