قشم

قشم برای بارندگی‌های شدید آماده شد

قشم برای بارندگی‌های شدید آماده شد
کدخبر : 24823

مدیر ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به اعلام هشدار جوی و دریایی سطح نارنجی از سوی اداره هواشناسی هرمزگان، آمادگی و هم‌افزایی نهادهای مرتبط برای مدیریت بهینه بحران ناشی از بارندگی در این سازمان انجام شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، محرم بهاروند افزود: باتوجه به تجربه بارندگی سال‌های قبل، استفاده از توان همه نهادهای مرتبط در کنار یکدیگر برای مدیریت بحران احتمالی لازم است.

وی بر مدیریت ساختارمند مجموعه امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تأکید و تصریح کرد: خوشبختانه حدود یک ماه از آغاز عملیات لایروبی کانال‌ها می‌گذرد و ساخت کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی سطح شهر قشم نیز تا حدودی فشار ناشی از بارندگی‌ها و جاری شدن سیلاب‌ها را کاهش می‌دهد.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: نقاط کلیدی شهر قشم شامل میدان پاسداران، سه‌راه مخابرات و محله چابهار با نظارت تیم‌های امداد، در حال دیوارچینی با کیسه‌های ماسه هستند و در هرکدام از این مناطق نیز تجهیزات و ماشین‌آلات لازمی همچون، لودر و پمپ‌های تخلیه آب در حال استقرار است.

وی ضمن تقدیر از شهرداری، آتش‌نشانی و سایر ارگان های مرتبط افزود: سالن‌های ورزشی شهر قشم نیز در صورت وقوع سیلاب، آماده ارائه خدمت به ساکنان و گردشگران هستند.

بهاوند با بیان اینکه سامانه بارشی از روز چهارشنبه هشتم تا دوشنبه ۱۳ دی‌ماه وارد استان شده و شدت آن در روزهای جمعه تا دوشنبه بیشتر است تاکید کرد: لازم است با اطلاع رسانی به موقع  گردشگران و مهمانان جزیره قشم از نصب چادر خودداری کرده و در صورت لزوم سفر به قشم، از خدمات هتلینگ و بومگردی ها استفاده کنند.

لزوم اعمال تمهیدات لازم در ترددهای جاده‌ای با توجه به بارش شدید باران و آب‌گرفتگی معابر عمومی، ممانعت و جلوگیری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات، توقف هرگونه فعالیت دریایی، به‌ویژه تفریحات دریایی با شناورهای سبک با توجه به طوفانی شدن دریا از اخطارهای عمومی این سطح از هشدار است.

اعلام هشدار سطح زرد به معنی آگاهی و اقدام در صورت نیاز، سطح نارنجی به معنی اقدام ضروری و هشدار قرمز به معنی اقدام فوری می‌باشد.

بر اساس اعلام هواشناسی، یک سامانه بارشی از روز چهارشنبه هشتم تا دوشنبه سیزدهم دیماه جزیره هوای قشم را متاثر می‌کند اوج فعالیت آن روزهای جمعه تا دوشنبه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه