قشم

امام جمعه قشم : حل مشکلات کشور به مدیریت جهادی "مکتب حاج قاسم" نیاز دارد

امام جمعه قشم : حل مشکلات کشور به مدیریت جهادی "مکتب حاج قاسم" نیاز دارد
کدخبر : 24849

امام جمعه شهرستان قشم با تاکید بر عزتمندی شهید سیلمانی و اقتدار بی نظیر و گسترده وی در همه عرصه‌ها، گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور به مدیریت جهادی و انقلابی مکتب حاج قاسم نیاز دارد.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در آیین گرامیداشت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان تحت عنوان «مرد میدان» که در شهر درگهان با حضور پرشور مردم ولایی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: شهید سلیمانی، مرد میدان عزت برای انقلاب و مسلمانان، مرد میدان اطاعت از رهبری، مردم میدان اخلاق، مرد میدان محبت به انسانیت شیعه یا سنی بود.

وی ادامه داد: اگر هر کدام از این ویژگی‌ها را در وجودمان احساس نکنیم هنوز به مکتب حاج قاسم که تربیت یافته مکتب حضرت روح‌الله (ره) بود و در کنار مقام معظم رهبری دست به سینه با اقتدار حرکت می‌کرد، نرسیده‌ایم.

به گفته امام جمعه قشم، حاج قاسم شهید، مرد میدان کار و جهاد بود و امروز ما برای حل مشکلات اقتصادی جامعه به مدیریت جهادی این شهید بزرگوار نیاز داریم. او که خودش را وقف قرآن و  نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کرده بود مرد میدان عبادت، مرد میدان طاعت بندگی خدا بود و پیوسته در مسیر امام جامعه حرکت می‌کرد.

وی تصریح کرد: امروز بازاریان می‌توانند محل کارشان را محل عبادت کنند کاسب حبیب خداست با اطاعت از خدا در جامعه اقتصادی به داد مردم برسند، کسانی که در شوراهای شهر و روستاها و در ادارت و نهادها کار می‌کنند می‌توانند محل کار خودشان را به خدمت به مردم تبدیل کنند، کسانی که تریبون در اختیار دارند باید ببینیم مرد میدان دفاع از آرمان های انقلاب هستند یا بعضی مواقع محافظه کاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام حاجبی گفت: مکتب شهید سلیمانی، مکتب زیستن انقلابی عاقلانه است، و برای حرکت در این راه باید مکتب حاج قاسم را خوب درک کنیم و اطاعت از ولی امر و رهبری بهترین تابلو و راهنمای ما برای قرار گرفتن در مسیر مکتب شهید سلیمانی است.

 مکتب حاج قاسم برای دشمنان بسیار خطرناک است 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این مراسم گفت: دشمن فکر می‌کرد با شهادت حاج قاسم و یارانش نجات پیدا می‌کند غافل از اینکه مکتب شهید سلیمانی برای دشمنان خطرناک‌تر از وجود فیزیکی این شهیدان است.

افشار فتح‌الهی اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، نحوه و شیوه زندگی حاج قاسم طوری بود که شهادتش هم با عنایت خداوند به صورت ویژه و خاص توسط شقی‌ترین افراد اتفاق افتاد و دست پلید آمریکایی‌ها به خون این عزیزان آلوده شد.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بر این باور بودند که با شهادت حاج قاسم ضربه‌ای به جبهه مقاومت در دنیای اسلام وارد می‌کنند اما نمی‌دانستند مکتب حاج قاسم به مراتب از حضور فیزیکی آن شهید قوی‌تر خواهد بود و امروز دشمنان اسلام متوجه این حقیقت شده‌اند که  مکتب شهید سلیمانی و یارانش خطر بزرگی برای مستکبران است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، آنانکه در تلاش هستند جلوی نفوذ این مکتب را بگیرند باید بدانند آنچه در حال اتفاق است تقویت اقتدار مکتب شهید سلیمانی در جهان است و این افتخار را نه تنها برای ما ملموس است بلکه جبهه مقاومت و حتی دشمنان حاج قاسم هم به آن پی برده‌اند.

وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که در کشور ما انقلابی هم نیستند از حاج قاسم به عنوان یک شهید ملی یاد می‌کنند و امروز برای مقابله ما با دشمنان عرصه فرهنگ و اقتصاد باید افرادی همانند حاج قاسم را داشته باشیم.

فتح‌الهی گفت: خوشبختانه با وجود جوانان توانمند و متخصص و با ایمانی که داریم و با تکیه با جمله مهم "ما می‌توانیم" عرصه مقابله با فسادهای اقتصادی را هم با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت.

وی یاداور شد: دشمن وقتی از ضربه زدن به جمهوری اسلامی از مسیر نظامی ناامید شد به فشارهای اقتصادی از راه تحریم روی آورده و امروز وظیفه همه ماست در این حوزه هم قویاً با دشمن مقابله کینم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکیدی کرد: وجود بیکاری، فقر و معضلات فرهنگی و اقتصادی شان ملت ما نیست و باید با توکل خدا و باورهای اصیل نظام قله‌های پیشرفت را یکی یکی فتح کنیم و اطمینان داریم از توان و قدرت این کار جهادی برخوردار هستیم.

 

آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران آنها تحت عنوان «مرد میدان» شامگاه سه‌شنبه با حضور مردم ولایی درگهان، حجت‌الاسلام ابوالحسن حکیم میهمان ویژه کشور عراق، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حسینی تختی فرماندار این شهرستان، سرهنگ امیری کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، علمای اهل سنت و تشیع، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار قشم و جمع دیگری از مسئولان برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه