منطقه آزاد اروند

شفاف سازی آخرین وضعیت آزمایشگاه غذا و دارو منطقه آزاد اروند

شفاف سازی آخرین وضعیت آزمایشگاه غذا و دارو منطقه آزاد اروند
کدخبر : 24997

در پی انتشار گفتگوی خبری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان و واکنش نمایندگان مردم شریف شهرستان های آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند توضیحاتی را در این خصوص ارائه نمود.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، این توضیحات به منظور تنویر افکار عمومی به شرح ذیل است:

۱-آزمایشگاه غذا و دارو منطقه آزاد اروند در سال ۱۳۹۵ با سرمایه گذاری حدود ۳ میلیون دلار توسط سازمان منطقه آزاد اروند در سه بخش تجهیزات تخصصی و عمومی، خرید ساختمان آزمایشگاه و تغییر کاربری فیزیکی به بهره برداری رسید.

۲-سرمایه گذاری انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد اروند با هدف تسهیل و تسریع در روند تایید کالاهای تولید شده در منطقه و همچنین کالاهای وارداتی و سایر خدمات نظیر آن بوده است.

۳-در رابطه با وجه حاکمیتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز قابل توضیح است که واگذاری مدیریت آزمایشگاه به هر شخصیت حقوقی صلاحیت دار، هیچگونه خللی در حاکمیت این دانشگاه وارد نمی نماید و حوزه نظارتی این دانشگاه همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

۴-با توجه به اینکه قرارداد منقعده فی مابین سازمان منطقه آزاد اروند و دانشگاه علوم پزشکی آبادان در خصوص آزمایشگاه غذا و دارو در تاریخ ۸ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید؛ علیرغم مکاتبات متعدد انجام شده از سوی مدیریت بهداشت و سلامت این سازمان در خصوص تعیین تکلیف قرارداد، تاکنون هیچگونه پاسخی از سوی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ارائه نشده است.

۵-سازمان منطقه آزاد اروند تاکید دارد خدمات آزمایشگاه غذا و دارو به مردم شریف منطقه، تولیدکنندگان و واردکنندگان کالا همچنان ادامه خواهد داشت و این سازمان طبق قانون این اختیار را دارد در خصوص سپردن مدیریت این آزمایشگاه به شخصیت حقوقی صلاحیت دار، تصمیم گیری نماید و در صورت تغییر مکان یا مدیریت آزمایشگاه، وقفه ای در خدمات رسانی صورت نخواهد گرفت.

۶-ضمنا هر دستگاهی طبق وظایف ذاتی و ابلاغی خود بر اساس قانون، می تواند با هزینه کرد لازم، مسئولیت های خود را انجام داده و بی تردید، تغییر مدیریت این آزمایشگاه از تعهدات حاکمیتی و آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی آبادان جلوگیری نخواهدکرد.

۷-حضور پردیس دانشگاه تربیت مدرس در ساختمان یاد شده موقت بوده است و هیچگونه واگذاری دائمی صورت نگرفته؛ همچنین لازم به ذکر است فضای تحویل داده شده به این دانشگاه، سه اتاق با کاربری اداری که در اختیار سازمان منطقه آزاد اروند بوده و جزء فضای آزمایشگاهی غذا و دارو نمی باشد.

۸-طبق گزارش مالی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در خصوص عملکرد سه ساله آزمایشگاه غذا و دارو، نشان دهنده زیان به مبلغ ۸۶ میلیارد ریال طی سال های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ می باشد که بیانگر عدم استفاده بهینه از اموال بیت المال می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه