منطقه آزاد ماکو

اجرای ۸۰ طرح سرمایه گذاری جدید در سال ۱۴۰۰ در منطقه آزاد ماکو

اجرای ۸۰ طرح سرمایه گذاری جدید در سال ۱۴۰۰ در منطقه آزاد ماکو
کدخبر : 25507

مدیر جذب سرمایه گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با برنامه ریزی های به عمل آمده و ایجاد شرایط مطلوب سرمایه گذاری توسط سازمان منطقه آزاد ماکو در حال حاضر تعداد ۸۰ طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو در حال اجرا است.

به گزارش رصد اقتصادی ، آرش یوسف زاده با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در این منطقه فراهم است افزود: در حال حاضر ۵۷ طرح در حوزه صنعت، ۱۶ طرح در حوزه کشاورزی و ۷ طرح در حوزه گردشگری در حال انجام عملیات اجرایی است.

وی اشتغال ایجاد شده در فاز ساخت از محل اجرای طرح های مذکور را ۱۸۷۹ نفر اعلام کرد وادامه داد:  بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری داخلی و ۱۳ میلیون دلار حجم سرمایه گذاری خارجی تا کنون محقق گردیده است.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل و بهره برداری از طرح های در حال اجرا به میزان ۱۵۰ هزار میلیارد ریال و ۱۷۰۰ میلیون دلار بصورت ارزی حجم سرمایه گذاری محقق می شود،‌ اظهار داشت: پیش بینی می شود برای بیش از ۴۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

یوسف زاده افزود:  از پروژه های مهم میتوان به طرح های کشت و صنعت کرم آباد و حضور هلدینگها و شرکتهای مطرح کشور منجمله شستا، یک و یک، صباح، بانک زمین، گلخانه ۲۵ هکتاری و باغ پسته ۲۰۰ هکتاری در حوزه کشاورزی و طرح های احداث مجتمع پتروشیمی پردیس آذربایجان در پلدشت با پیش بینی سرمایه گذاری ۱.۶ میلیارد دلار ارزی ، فاز سوم تولید فروسیلیکو منگنز، تولید ترانسفورماتور، تولید فوم و در حوزه گردشگری طرح های پیست اسکی و هتل سروش سام مهر، هتل های ماکو (۵ ستاره ماوی)، پلدشت و بازرگان و شهرک لجستیک بازرگان اشاره نمود.

 

پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه