در نشست ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد قشم بررسی و تصمیم گیری شد

آخرین وضعیت آمادگی واحدهای اجرایی و امدادی جزیره قشم برای مقابله با پیامدهای بارندگی احتمالی

آخرین وضعیت آمادگی واحدهای اجرایی و امدادی جزیره قشم برای مقابله با پیامدهای بارندگی احتمالی
کدخبر : 25627

نشست ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد قشم جهت بررسی آخرین وضعیت آمادگی واحدهای اجرایی و امدادی این سازمان و شهرستان برای مقابله با پیامدهای بارندگی احتمالی هفته جاری در جزیره قشم به ریاست سید محمد قدسی معاون فنی و زیربنایی این سازمان و با حضور اعضای سازمانی و شهرستانی این ستاد در محل معاونت فنی و زیربنایی این سازمان برگزار شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست هر یک از اعضای ستاد مدیریت بحران این سازمان به تناسب وظایف و ماموریت های سازمانی، شرایط، امکانات و نقطه نظرهای خود را در خصوص آمادگی شان برای این بارندگی مطرح کردند.

براساس این گزارش هماهنگی جهت حضور نیروهای انسانی و ادوات و امکانات در نقاط حساس و آبگیر، نظارت بر جلوگیری از برپایی چادر توسط مسافران در سطح شهر، جلوگیری از فعالیت های دریایی با شناورهای سبک، جلوگیری از برگزاری مراسم و تجمع در باغ گیاهشناسی و استقرار بیل و لودر و تجهیزات و ماشین آلات در بلوارهای تعیین شده  از جمله مصوبات این نشست بود.

همچنین هماهنگی جهت جمع آوری درختان کنوکارپوس که مجاری فاضلاب شهری را مسدود می کند، لایروبی مسیل ها و کانال ها و تعیین تکلیف گودهای پرخطر رها شده از دیگر مصوبات این نشست اعلام شد.

خریداری و تحویل دو دستگاه پمپ لجن کش به آتش نشانی منطقه آزاد قشم نیز با قید فوریت در این نشست به تصویب رسید و مدیریت پشتیبانی سازمان به عنوان اقدام کننده تعیین شد.

گفتنی است در این نشست که افزون بر 24 مصوبه به همراه اقدام کنندکان و زمان اقدام آنها به تصویب اعضای این ستاد  رسید  مسئول اصلی میدانی و اقدام در محدوده شهری شهر قشم مدیر امور شهری و روستایی سازمان و در بافت قدیم نیز شهردار قشم انتخاب شدند.   

طبق هشدار جوی با سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان از روز شنبه 25 الی سه شنبه 28 دی ماه 1400 فعالیت سامانه بارشی شامل رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد نسبتا شدید و احتمال تگرگ در این استان از جمله جزیره قشم مورد انتظار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه