منطقه آزاد اروند

اکران ۱۶ فیلم در چهارمین جشنواره فیلم فجر منطقه آزاد اروند

اکران ۱۶ فیلم در چهارمین جشنواره فیلم فجر منطقه آزاد اروند
کدخبر : 26534

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از اکران 16 فیلم در چهارمین جشنواره فیلم فجر، در این منطقه خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، قدرت اله طمیمیان در نشست خبری جشنواره فیلم های فجر درمنطقه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گرامی داشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب، ۸ سال دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت و سلامت، گفت: امسال نیز خداوند را شاکر هستیم که به مناسبت این ایام توانستیم اتفاقات مختلف فرهنگی را در منطقه آزاد اروند، رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه به همین مناسبت و در راستای مسئولیت های فرهنگی؛ اکران ۱۶ فیلم از چهلمین جشنواره فیلم فجر را در سه سینمای مهر و آزادی در آبادان و نخل در خرمشهر در دستور کار داریم ، اظهار داشت: این فیلم ها از روز جمعه برابر با ۱۵ بهمن ماه تا ۲۲ همین ماه برای عموم به نمایش در می آیند.

طمیمیان خاطرنشان کرد: افتتاحیه این جشنواره ۵ شنبه ۱۴ بهمن هم زمان با اولین روز از ماه رجب و میلاد امام محمد باقر(ع) ساعت ۲۰ در سینما نخل خرمشهر، برگزار می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص برنامه های جانبی این جشنواره توضیح داد: برپایی نمایشگاه نقاشی کودک و روانشناسی و جشن کودک از برنامه های جنبی اکران فیلم است که در سینما مهر آبادان و نخل خرمشهر اجرا می شود؛ همچنین رونمایی از کتاب «قفس تنهایی من» به نویسندگی محمد کاظم مکتوفی از نویسندگان بنام و شاخص منطقه از دیگر برنامه های فرهنگی این ایام است.

قدرت اله طمیمیان در بخش دیگری از صحبت هایش با قدردانی از تمامی کسانی که در برنامه ریزی و هماهنگی جهت برگزاری و برپایی برنامه های خاص ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی این معاونت را یاری کردند، افزود: چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با ۲۹ اثر نقاشی، خوشنویسی، عکس و ویدئو آرت از ۱۰ هنرمند منطقه نیز از ۱۶ تا ۳۰ ام بهمن ماه جاری در آموزشگاه «ترنج » واقع در ابتدای خیابان ولایت (اروسیه) برگزار می شود که در این نمایشگاه کارگاه های خطاطی و نقاشی به طور روزانه برپا خواهد بود و امید می رود با استقبال عمومی مواجه شود.

این مقام مسئول از برگزاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر نیز با شرط اخذ مجوز از ستاد مقابله با کرونا منطقه خبر داد و تصریح کرد: تا این لحظه جشنواره موسیقی فجر در دستور کار برنامه های فرهنگی این ایام قرار دارد؛ اما برگزاری آن نیاز به اخذ مجوزهای لازم از ستاد مقابله با کرونا منطقه دارد که در صورت اعطای این مجوز آن را برگزار می کنیم.

وی افزود: در صورت برگزاری؛ این جشنواره با حضور ۱۰ گروه از هنرمندان منطقه در پردیس سینما آزادی آبادان و مجتمع خلیج فارس خرمشهر انجام خواهد شد.

افتتاح نمایشگاه کتاب در مجتمع ثامن الائمه آبادان از ۱۷ بهمن ماه و به مدت ۲۰ روز با ۳ هزار عنوان کتاب و با ۵۰ درصد تخفیف برای شهروندان از دیگر اقدامات فرهنگی است که طمیمیان با بیان آن، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات نقاشی، عکس و پوستر توسط آموزشگاه های آزاد هنری منطقه، مسابقات قرآنی فجر توسط موسسات قرآنی و عترت و کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله رخدادهایی است که در دهه مبارک فجر در منطقه آزاد اروند، اعمال خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان تصریح کرد: امسال مراسم های بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی به سبب شیوع دوباره ویروس کرونا با محدودیت هایی روبرو است و ما نیز حفظ سلامت عامه ی مردم جزو اولویت های همه برنامه های فرهنگی مان است از همین روی برگزاری جشنواره و برنامه های پیرامونی آن را تا جای ممکن محدود نمودیم.

گفتنی است ۱۶ فیلمی که در این ایام به نمایش درخواهند آمد عبارتند از: لایه های دروغ کارگردان رامین سهراب، خائن کشی مسعود کیمیایی، ماهان حمید شاه حاتمی، ملاقات خصوصی امید شمس، هناس حسین دارابی، مرد بازنده محمد حسین مهدویان، بیرو مرتضی علی عباس میرزایی، بدون قرار قبلی بهروز شعیبی، موقعیت مهدی هادی حجازی فر، شب طلایی یوسف حاتمی کیا، برف آخر امیرحسین عسگری، شادروان حسین نمازی، علف زار کاظم دانشی، شهرک علی حضرتی، ضد امیرعباس ربیعی و دسته دختران منیر قیدی.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه