در نهمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرای احداث خط انتقال دوم آب به تصفیه خانه ماکو با مشارکت ۱۳۰ میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد

آغاز عملیات اجرای احداث خط انتقال دوم آب به تصفیه خانه ماکو با مشارکت ۱۳۰ میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد
کدخبر : 27041

با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، نماینده مردم ماکو، چالدران، ‌شوط و پلدشت در مجلس، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب آذربایجان غربی، امام جمعه،‌ فرماندار و جمعی از مسئولین منطقه عملیات اجرایی شبکه داخلی پروژه فاضلاب ماکو و خط انتقال دوم آب خام از تصفیه خانه شماره یک به تصفیه خانه شماره دو ماکو آغاز شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ محمدرضا عبدالرحیمی در آئین کلنگ زنی این پروژه با بیان اینکه تلاش های مشترک تمامی نهادها و ارگانها در راستای تامین حداقل های متوازن منطقه در مسیر عدالت یکی از ضروریات اساسی است گفت: تلاش‌ها بر پایه عدالت، هم راهبرد اساسی دولت سیزدهم و هم پایه ها و بنیادهای اساسی انقلاب اسلامی بوده و است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تأکید بر تکمیل زیرساخت های اساسی مردم منطقه توسط دستگاه های ملی و استانی افزود: در کنار آن اگرچه ماموریت اصلی مناطق آزاد در سراسر کشور کمک به توسعه و گسترش سرمایه گذاری، تولید، صادرات و به تبع آن اشتغال است، اما در راستای تامین حداقل های استاندارد زندگی مردم در حوزه های زیربنایی، زیرساخت های بهداشتی، آموزشی و همچنین زیرساخت های حمل و نقلی در کنار دستگاه های ملی قرار داریم تا جوامع محلی امکان میزبانی مناسب برای سرمایه گذاری های اقتصادی داشته باشند.

وی هدف از توسعه اقتصاد ملی و پیوند آن با اقتصادی های بین المللی را ارتقای سطح زندگی مردم کشور عنوان کرد و بیان داشت: منطقه آزاد هیچگونه منتی در راستای خدمت به مردم بر کسی نداشته و تمام منابع ملی وبیت المال از آن مردم است و هنر مسئولان در این است که با تلاش مضاعف،‌ درایت و تدبیربه موقع  با تشخیص اولویت ها این منابع را صرف رفع مشکلات و آلام مردم نمایند. 

عبدالرحیمی تعامل بین نماینده منطقه در مجلس و سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای رفع مسائل و مشکلات منطقه را خوب ارزیابی کرد و اضافه کرد: با تعامل مشترک دستگاه های اجرایی بخش عمده ای از مشکلات به سهولت قابل حل است. 

وی تصریح کرد: با پیگیری های نماینده مجلس و سازمان منطقه آزاد در تاریخ ۲۶ بهمن سال ۱۳۹۹ از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و سازمان برنامه و بودجه  موافقت اجرای این پروژه اخذ شد که در واقع می توان گفت دولت ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخضیص داد و بانک صادرات را به عنوان بانک عامل تامین مالی پروژه معرفی نمودیم که علیرغم فرایند طولانی یکساله به دلیل تغییرات مدیریتی بالاخره عملیات اجرایی این پروژه آفاز شد. 

عبدالرحیمی ابراز امیدواری کرد این پروژه را بصورت کامل به إتمام رسانده و نیمه تمام رها نشود. 

وی گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو با تمام توان در کنار دستگاه های خدمات رسان است و وظیفه خود می داند تا به عنوان نماینده دولت حداقل استانداردها را برای مردم فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو پروژه انتقال خط آب شرب را از پروژه های ضروری دانست و تصریح کرد: ۴۸۰ لیتر بر ثانیه تاسیسات تصفیه خانه آب آماده  است ولی متاسفانه فقط  ۲۲۰ لیتربرثانیه آب تصفیه شده به سطح شهرهای منطقه تزریق می شود و۲۶۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت خالی است که بدلیل عدم استفاده از آن به هدر می رود لذا باید با بهینه سازی مدیریت آب های موجود منطقه نیاز آب شرب مردم منطقه رفع شود .

عبدالرحیمی اظهار داشت: مهمترین مساله منطقه آزاد ماکو، مدیریت سایر منابع آبی منطقه تسن لذا اجرای عملیات احداث سد بدولی برای منطقه حیاتی است 

وی در پایان از مصوبه مجلس در خصوص تهاتر نفت برای تکمیل زیرساخت های مناطق آزاد خبر داد. 

شایان ذکر است : طول خط انتقال این پروژه ۲۵۰۰ متر که با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال با مشارکت و تامین مالی سازمان منطقه آزاد ماکو،.سازمان برنامه و بودجه و شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی به مرحله اجرا در می آید. 

در این پروژه یک باب ایستگاه پمپاژ نیز ارتقا می یابد. سایز و جنس لوله های خط انتقال از نوع چدن داکتیل و به مدت ۱۲ ماه اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه