رئیس ستاد سفر قشم اعلام کرد؛

حدود 750 هزار میهمان وارد قشم شدند/افتخار ما میزبانی از اقشار مختلف ایران عزیز است

حدود 750 هزار میهمان وارد قشم شدند/افتخار ما میزبانی از اقشار مختلف ایران عزیز است
کدخبر : 28894

رئیس ستاد سفر قشم گفت: از 25 اسفند 1400 تا نهمین روز فروردین 1401، حدود 750 هزار گردشگر از نقاط مختلف ایران و چند کشور خارجی با هدف بازدید از ظرفیت‌های گردشگری قشم با برند جهانی، وارد این جزیره شدند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح‌الهی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: ورود این تعداد میهمانان و گردشگر به جزیره قشم در مدت زمان یاد شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 567 درصد و در مقایسه با بازه زمانی مشابه نوروز 98 (آخرین نوروز پیش از شیوع کرونا) هم 25 در صد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در بخش ورود مسافران زمینی (مسافرانی که با وسایل نقلیه شخصی و عمومی از مسیر بندر پهل با استفاده از شناورهای لندینگ‌کرافت وارد بندر لافت جزیره قشم شدند) تعداد 110 هزار و 697 خودرو وارد قشم شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 500 درصد و نسبت به بازه زمانی نوروز 98 هم از رشد 9 درصدی برخوردار بوده است.

به گفته سرپرست سازمان منطقه آزاد و رئیس ستاد سفر قشم، از مجموع حدود 750 هزار سفر انجام شده به قشم در نوروز امسال، 594 هزار نفر از بندر پهل وارد اسکله لافت جزیره قشم شدند.

وی با اعلام اینکه در این مدت 113 هزار نفر هم از اسکله شهید حقانی وارد اسکله ذاکری شهر قشم شدند، افزود: تعداد 20 هزار و 941 مسافر از نقاط مختلف کشورمان با استفاده از مسیر پروازی، 715 نفر هم از مسیر پرواز بین‌الملل (دبی) و 19 هزار و 483 گردشگر هم با استفاده از قایق‌های تشت از بندر پهل وارد بندر لافت در جزیره قشم شدند.

** میزبانی از اقشار مختلف ایران، افتخار ماست  

فتح‌الهی تصریح کرد: ما با افتخار از سیاست دولت مردمی، در زمینه حمایت از تمامی اقشار مردم به ویژه در بحث سفرها حمایت کرده و میزبانی از اقشار مختلف مردم ایران زمین در این جزیره زیبا را افتخار خود می‌دانیم.

وی با تاکید براینکه استفاده از امکانات سفر حق همه مردم است و مبادی ورودی‌ قشم به روی همه هموطنانمان و دیگر مردم جهان باز است، افزود: به تبعیت از سیاست‌های دولت سیزدهم درنظر داریم شرایط سفر ارزان به قشم در طول سال برای همه مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه فراهم شود تا میهمانان با ورود به قشم از ظرفیت‌های گردشگری این جزیره با برند جهانی، استفاده کنند.

رئیس ستاد سفر قشم یادآور شد: بیشترین سهم مسافران ورودی امسال به جزیره قشم با 35 هزار و 846 گردشگر به هموطنانمان از خراسان رضوی مربوط می‌شود و پس از آن استان فارس با 32 هزار و 60 گردشگر، اصفهان با 30 هزار و 900 و کرمان هم با 29 هزار و 126 نفر قرار دارند.

وی گفت: سال گذشته به ترتیب میهمانان و گردشگرانی از چهار استان خراسان رضوی، تهران، اصفهان و کرمان سهم بالای ورود به قشم را به خود اختصاص داده بودند.

جزیره قشم به عنوان سرزمین آب و آفتاب و بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن ظرفیت‌های مهم گردشگری با برند جهانی در طول سال و به ویژه در مناسبت‌های مختلف از جمله تعطیلات پایان سال و نوروزی، میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی است که از سه مسیر دریایی، هوایی و زمینی وارد این منطقه آزاد می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه