سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد:

ورود بیش از 833 هزار گردشگر به قشم / قشم میزبان نوروزبانان سراسر کشور می‌شود

کدخبر : 29044

​سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ورود گردشگر به قشم نسبت به سال گذشته، 500 درصد رشد داشته است.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در مراسم تجلیل از روسای کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، اظهار داشت: بیش از 833 هزار نفر گردشگر از تاریخ 25 اسفند1400 تا 13 فروردین  1401 وارد جزیره قشم شدند که نسبت به مدت مشابه در سال 1400 رشد 500 درصد و نسبت به مدت مشابه در سال 1398 رشد 15 درصدی دارد.

به گفته وی؛ با توجه به زیرساخت‌ها و امکانات موجود و تلاش شبانه‌روزی بیش از چهار هزار نفر نیروهای ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، خدمات‌رسانی خوبی به گردشگران نوروزی صورت گرفت.

فتح الهی ادامه داد: خدمات‌رسانی بی‌وقفه نیروهای ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در حوزه‌های مختلف به‌ویژه خدمات شهری و روستایی، اسکان و رفاه، نظارتی و تنظیم بازار، بهداشت و سلامت، حمل‌ونقل، انتظامی، امنیتی و ترافیکی قابل‌ستایش است.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم افزود: در تعطیلات نوروزی امسال کارکنان شرکت آب، برق و تأسیسات سازمان منطقه آزاد قشم 383 میلیون لیتر آب برای استفاده گردشگران و مسافران نوروزی در شهر قشم تولید کردند.

فتح الهی تصریح کرد: این میزان تولید آب آشامیدنی نسبت به مدت مشابه در سال 1398 رشد 45 درصد داشته که تولید و توزیع آب در مخازن ذخیره آب و مخازن عرضه آب کمک کرد تا ساکنان و گردشگران مشکل تهیه و استفاده از آب آشامیدنی سالم را پیدا نکنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: خوشبختانه امسال هیچ اتفاق منجر به فوتی در هنگام خدمات‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی ورودی و خروجی از جزیره قشم در حوزه‌های حمل‌ونقل دریایی و جاده‌ای رخ نداد، که این موضوع نتیجه برنامه‌ریزی و کار جمعی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم است.

وی افزود: همکاری و همراهی خوبی از جانب امام‌جمعه شهرستان و ائمه جمعه جزیره قشم، فرمانداری، نیروهای نظامی، انتظامی، دریابانی و دستگاه قضایی موجب شد تا خدمات‌رسانی خوبی به گردشگران نوروزی صورت گیرد.

 

قشم میزبان نوروزبانان سراسر کشور می‌شود

سرپرست منطقه آزاد قشم در ادامه خاطرنشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با هتل‌های شهرستان قشم می‌خواهیم از تمامی نوروزبانان سال جدید (آتش‌نشانان، پرسنل پلیس راهور، اورژانس 115، نیروی انتظامی، جمعیت هلال‌احمر، راه و ترابری و...) میزبانی کنیم.

فتح الهی افزود: برای این منظور صحبت‌هایی مبنی بر پیش‌بینی تخفیف 50 درصدی هتل‌های قشم برای استفاده اعضای ستاد سفرهای نوروزی سال 1401 صورت گرفته است.

وی اعلام کرد: تمامی پرسنل یادشده می‌توانند تا پایان تیر 1401 از هتل‌های قشم با تخفیف استفاده کنند.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در پایان گفت: اطلاعات تکمیلی و شرایط استفاده نوروزبانان سال جاری، از این برنامه، به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه