سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار؛

۱۹ شرکت دانش‌بنیان در منطقه آزاد چابهار فعال است

۱۹ شرکت دانش‌بنیان در منطقه آزاد چابهار فعال است
کدخبر : 29158

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار گفت: ۱۹ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلفی همچون الکترونیک، تولید محتوا، تولید و نگهداری تجهیزات انرژی‌ تجدیدپذیر و شرکت‌های صادرات‌گرای دانش‌بنیان در منطقه آزاد چابهار فعال هستند.

به گزارش رصد اقتصادی ، ناصر آبروش اظهار داشت: چندین شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌های تولید محتوای فرهنگی، اجتماعی، هنری، صوتی و تصویری در دانشگاه بین‌المللی و مجموعه‌های علم و فناوری این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: تولید محتوا و ارائه خدمات گردشگری هوشمند، تولید محتوا در زمینه طراحی و تولید صنایع بومی و طراحی دوخت و همچنین شرکت‌های تسهیل‌گر اقتصادی، استعدادیابی در حوزه‌های مختلفِ ساخت مسکن در زمره اقدامات و فعالیت‌های این شرکت‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار این دانشگاه قرار دارد گفت: پنج شرکت دانش بنیان نیز در حوزه‌های پزشکی و پرستاری، تولید قطعات فایبر گلاس، تولید و نگهداری تجهیزات انرژی تجدیدپذیر و ارائه خدمات در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین فعالیت می‌کنند.

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار ادامه داد: مشاوره و ارزیابی در حوزه صنایع خلاق، و همچنین تکثیر، پرورش و بسته‌بندی انواع آبزیان و فروش اینترنتی این محصولات ازجمله فعالیت‌های این شرکت‌ها است.

وی بیان داشت: بر این باوریم در مناطق محروم، دانش‌آموزان و دانشجویان با استعدادی زندگی می‌کنند که اگر مورد حمایت قرار بگیرند قطعا در آینده خود و جامعه تاثیرگذار خواهند بود.

سال گذشته نیز سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار بر اهتمام این مجموعه از منطقه آزاد بر «دانشمندپروری» جوانان سواحل مکُران تاکید کرده بود.

 آبروش ۱۵ آذرماه پارسال در گفت و گویی با ایرنا تصریح کرده بود که نگرانی سازمان منطقه آزاد چابهار در بحث افزایش بار علمی فرزندان این خطه از کشورمان باعث شد تا نسبت به راه‌اندازی مجموعه دبیرستانی تحت عنوان «دانا و توانا» اقدام شود و درواقع این اقدام با نظرات کارشناسی و صرف مطالعات و آینده‌نگری در راستای پیشرفت سواحل مکُران در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی؛ پس از یک سال تلاش شبانه‌روزی دانش‌آموزان و کادر آموزشی، در این دبیرستان عملکرد قابل قبولی به لحاظ رتبه و رشته قبولی حاصل شد، به طوری که ۲۶ نفر از مجموع دانش‌آموزان توانستند در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی روزانه کشور راه پیدا کنند و نخستین دانش‌آموز پسر چابهاری در رشته مهندسی دریا به دانشگاه صنعتی شریف راه‌یافت. همچنین ۱۰ دانش‌آموز در رشته‌های دبیری ریاضی، دبیری فیزیک و آموزش ابتدایی که نقطه عطفی در رشد و توسعه آینده آموزش و پرورش جنوب استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود، پذیرفته شدند.

رشته‌های مقطع کارشناسی دانشگاه بین‌المللی چابهار شامل مهندسی عمران، مهندسی معدن، کامپیوتر، مدیریت بانک‌داری، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، زبان و ادبیات انگلیسی، علوم تربیتی، حقوق، اقتصاد و مهندسی معماری است.

 همچنین رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد این مجموعه شامل فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک، مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت، مهندسی عمران گرایش سازه، مهندسی تکنولوژی آموزشی، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی، مدیریت کسب و کار، حقوق تجارت بین‌الملل، جغرافیا و برنامه‌ریزی آمایش سرزمین است.

گفتنی است؛ اجرای طرح‌ ویژه منطقه علم و فناور به مساحت ۳۰ هکتار، مدرسه کسب و کار بین‌المللی و شتاب دهنده‌ حوزه صنایع خلاق و استارت‌آپ‌ها برای دانشگاه بین المللی چابهار مصوب شده است.

 

ایرنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه