با سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی صورت می گیرد:

توسعه زنجیره تولید و فراوری مواد معدنی در منطقه آزاد ماکو

کدخبر : 29593

مدیر جذب سرمایه گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در حوزه فراوری مواد معدنی در فاز نخست، توسعه زنجیره تولید و فراوری مواد معدنی در منطقه آزاد ماکو صورت می گیرد.

به گزارش  رصد اقتصادی، آرش یوسف زاده با اشاره به برگزاری جلسه ای با مسئولین شرکت تجلی توسعه صنایع و فلزات در خصوص احداث واحدهای فراوری و صنایع پایین دستی منیزیوم برای ایجاد ارزش افزوده در منطقه افزود: در این خصوص تفاهم و توافق اولیه با صاحبان محدوده های معدنی منیزیت و شرکت مذکور به عمل آمده و اقدامات اجرایی در ماه های آینده پس از بررسی عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد ارزش افزوده از طریق احداث واحدهای فرآوری در تمامی حوزه های محورهای کسب و کار بویژه بخش معادن یکی از اولویت های این سازمان است افزود: در این راستا با پیگیری ها و تلاش های سازمان منطقه آزاد ماکو، مقدمات لازم برای ایجاد واحد فراوری منیزیت و استحصال منیزیوم از ذخایر ارزشمند غنی ماده معدنی منیزیت فراهم شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چندین محدوده منیزیت با ذخایر بیش از چند میلیون تن در بورالان منطقه آزاد ماکو وجود دارد اضافه کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت اقتصادی معدن منیزیت به عنوان یکی از مهمترین مناطق مورد تاکید سازمان منطقه آزاد ماکو بوده و باید طرح‌های توسعه زنجیره تولید و فرآوری مواد استخراج شده از آن به سرعت اجرایی می شود.

یوسف زاده افزود: با توجه به بررسی های کارشناسی به عمل آمده زمینه احداث واحدهای فراوری و صنایع پایین دستی منیزیوم برای ایجاد ارزش افزوده در منطقه ایجاد شده است.

وی خاطرنشان ساخت: این سازمان علاوه بر تلاش برای احیای معادن راکد منطقه در بخش فرآوری مواد معدنی و توسعه زنجیره تولید آن اقداماتی را در سال جدید برنامه ریزی کرده است.

مدیر جذب سرمایه گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به توانمندی های بخش خصوصی فوق الذکر، واحد فراوری منیزیت در سال ۱۴۰۱ از پیشرفت فیزیکی قابل توجه برخوردار باشد به طوریکه امید است در سال آینده شاهد بهره برداری از فاز اول آن باشیم.

 

پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه