منطقه آزاد اروند

انجمن‌ها نماینده هنرمندان منطقه هستند

انجمن‌ها نماینده هنرمندان منطقه هستند
کدخبر : 29855

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در دیدار با روسای انجمن های فرهنگی و هنری، اظهار داشت: انجمن‌ها نماینده هنرمندان و پل ارتباطی آنها با این معاونت هستند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، “حجت الاسلام و المسلمین عادل فریحی” در نخستین نشست رسمی خود با روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، اظهار داشت: پیش از آنکه بر صندلی معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند بنشینم، مطلع بودم که حال و هوای هنر در منطقه خوب نیست.

وی در خصوص جایگاه انجمن ها توضیح داد: متأسفانه بعضی از انجمن ها بسیار پررنگ شده اند و بعضی نادیده گرفته شده‌اند که می‌بایست در رویکرد جدید توازن میان همه برقرار شود.

این مسئول فرهنگی اذعان داشت: با توجه به دغدغه اصلی هنرمندان که نبود مکان مناسب برای استقرار و برگزاری جلسات انجمن های مربوط به حوزه های مختلف است؛ در صدد هستیم دو واحد از مکان‌های متعلق به ادارات میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر را برای برگزاری این نشست‌ها در اختیارشان بگذاریم.

فریحی در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته مبلغی بالغ بر ۷ میلیارد تومان صرف تجهیز و بازسازی سالن‌ها شده که بسیاری از اموال تامین شده برای این سالن‌ها به سرقت رفته است و قطعا بنده از طریق مجاری قانونی و حقوقی پیگیر بازگشت این اموال به بیت المال خواهم بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه تفاوت نگاه ما با غرب به هنر در این است که ما فرهنگ و هنر را از دین جدا نمی دانیم، گفت: نگاه من به حوزه فرهنگ و هنر استراتژی و اعتقادی است.

فریحی در پاسخ به دیدگاه و رویکرد خود به حوزه موسیقی، اظهار داشت: من با موسیقی مخالف نیستم چراکه اسلام نیز موسیقی را منع نکرده اما در این باب قاعده گذاشته است،

وی افزود: با نظر مساعد و حمایت ویژه مدیرعامل محترم سازمان بخشی از بودجه معاونت فرهنگی که پیش تر صرف قرارداد‌های از پیش تعیین شده می‌شد احیاء شده و بنا داریم به پشتوانه حمایت ایشان حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی منطقه را تقویت کنیم.

عادل فریحی در ادامه حمایت از هنرمندان منطقه را اولویت خود دانست و عنوان نمود: به جد پای این قضیه ایستاده‌ایم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خاطرنشان کرد: من پاسخگوی آنچه در آینده رقم می‌خورد خواهم بود و آمده ام با کمک شما به هنر منطقه تعالی و آن را به جایگاه اصلی‌اش برگردانیم.

نگاه به حوزه شعر و ادبیات، اختصاص بودجه و مکان ثابت به انجمن‌های فرهنگی و هنری آبادان و خرمشهر، بهره مندی از ظرفیت‌های بومی و توزیع متوازن امکانات بین هنرمندان و … نیز از جمله دغدغه‌های اصلی هنرمندان حاضر در این نشست بود که توسط آنها عنوان شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه