منطقه آزاد کیش

اعلام آمادگی مناطق آزاد برای حل مشکل مسکن در صورت واگذاری اراضی و املاکی که در اختیار دولت است

اعلام آمادگی مناطق آزاد برای حل مشکل مسکن در صورت واگذاری اراضی و املاکی که در اختیار دولت است
کدخبر : 30344

رضائی کوچی از اعلام آمادگی مناطق آزاد برای حل مشکل مسکن ظرف سه سال، در صورت واگذاری اراضی و املاکی‌که در اختیار دولت است، خبر داد.

 به گزارش  رصد اقتصادی ، محمدرضا رضائی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در آئین رونمایی و تحویل سند حدنگار جزایر "کیش، هندورابی، فارور کوچک و فارور بزرگ" ضمن قدردانی از تلاش های بی وقفه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: از زمانی که سعید محمد مشاور رییس جمهور مسوولیت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد را برعهده گرفته اند شاهد اقدامات جدید و نوینی در این مناطق هستیم. 

رضائی کوچی در ادامه تصریح کرد: گام های موثری از نظر بهبود شرایط زندگی وجذب سرمایه گذاری برای ساکنان مناطق آزاد برداشته شده که سبب توسعه کشور عزیزمان خواهد شد. 

وی با بیان این که بیش از 5 هزار کیلومتر در کشور نوار ساحلی داریم که از شمال و جنوب به دریا متصل است، افزود: با استفاده از فرصت های دریا، شهرهای جدیدی در نوار ساحلی کشور، ساخته می شود. 

به گفته رضائی کوچی سفارش ما به دولت و شخص وزیر راه و شهرسازی این بو که به جای توسعه شهرهایی در مراکز کشور، این شهرها را به سمت نوار ساحلی هدایت کنند. 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در دنیا بزرگترین و زیباترین شهرها در کنار دریا ساخته شده و چون ما اقتصاد دریا را به خوبی درک نکردیم امروز متاسفانه فقیرترین مردم کشور ما در حاشیه دریا زندگی می کنند. 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: کسانی در جزایر زندگی می کنند که از نظر اقتصادی شرایط مطلوبی ندارند و این مهم به معنی آن است که ما به اقتصاد دریا محور کمتر توجه کردیم و از این فرصت خدادادی که بیش از 5 هزار کیلومتر نوار ساحلی داریم به خوبی استفاده نشده است. 

محمدرضا رضائی کوچی اظهار داشت: در جریان قانون جهش مسکن متوجه شدیم که بسیاری از زمین ها در اختیار دولت نیستند و افراد مختلف به شکل های متعددی این زمین ها را تصرف و در اختیار خود درآورده اند و همین موضوع سبب افزایش قیمت زمین در شهرها شده است. 

وی با اشاره به جلسه دبیر شورایعالی مناطق آزاد در وزارت راه و شهرسازی مبنی بر این که زمین های جزایر، در حاشیه نوار ساحلی و در مناطق آزاد که در اختیار دولت می باشد و زمینه جذب سرمایه گذاری برای تولید مسکن فراهم است مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: با تحقق این مهم کسانی که در جزایر و در مناطق محروم حاشیه دریاها زندگی می کنند صاحب مسکن می شوند. 

رضائی کوچی بیان داشت: با استفاده از زمین های دولت و همکاری بخش خصوصی می توانیم نسبت به ساخت خانه اقدام کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم. 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این که همه ظرفیت ها برای ساخت مسکن حداقل یک میلیون واحد در سال آماده است، افزود: اراده مجلس و دولت برای انجام این کار بزرگ را محقق می کند و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت. 

وی تاکید کرد: بیش از 360 هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که بانک ها برای مسکن پرداخت می کنند و علاوه بر منابع دولتی که به صورت قرض الحسنه قرار است به صندوق مسکن واریز شود، تسهیلات ارزان قیمت حدود 10 درصد را در اختیار مردم قرار خواهیم داد. 

محمدرضا رضائی کوچی در رابطه با تلاش دبیر شورایعالی مناطق آزاد در حوزه تنظیم بازار و نگاه بلند و قابل تحسینی که دارند، گفت: مسکن در این مناطق و جزایر کشور که سرمایه های اصلی کشور هستند مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

رضائی کوچی از حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که یک فرد ولایتمدار و با پشتکار هستند از همراهی خوبی که در این موضوع داشتند، اظهار داشت: با مشخص شدن زمین های دولتی و حقوقی و زمین های مردم؛ هم مردم به حقوق خود دست پیدا می کنند و هم حقوق دولت در این طرح پایش دیده می شود و شرایط سرمایه گذاری برای توسعه در کشور فراهم می شود. 

 

روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه