منطقه آزاد قشم

رفع تصرف بیش از یک هزار و 242 میلیارد ریال از اراضی خالصه جزیره قشم

رفع تصرف بیش از یک هزار و 242 میلیارد ریال از اراضی خالصه جزیره قشم
کدخبر : 31919

​رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم از رفع تصرف یک هزار و 242 میلیارد و 51 میلیون ریال اراضی خالصه در جزیره قشم در دوماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مصطفی مازندرانی با اعلام این خبر گفت: طی دو ماه اخیر بیش از 113 هزار مترمربع اراضی در 20 نوبت در نقاط مختلف جزیره رفع تصرف شد.

وی ادامه داد: روستاهای نقاشه، توریان، کووه ای، گیاهدان، سهیلی، شهر درگهان، دوراهی دیرستان – ضلع جنوبی اراضی فرودگاه، سایت شناورسازی و اراضی ضلع شرقی معدن سرسور ازجمله نقاطی بودن که رفع تصرف اراضی و تخریب سازه‌های احداثی غیرمجاز در آن‌ها انجام شد.

مازندرانی تصریح کرد: این رفع تصرفات پس از طی مراحل قانونی و انجام استعلامات موردنیاز از مراجع ذی‌ربط، به دستور کتبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم به مرحله اجرا درآمده است.

وی صیانت و حفاظت از اراضی ملی، دولتی و انفال را جزو اولویت‌های اصلی سازمان منطقه آزاد قشم برشمرد و افزود: این یگان در راستای مبارزه با زمین‌خواری در جزیره قشم بر اساس ماده 690 قانون مجازات اسلامی و بند دوم اصل 156 قانون اساسی ناظر بر احیای حقوق عامه، نسبت به هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی، دولتی و عرصه‌های طبیعی قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه