منطقه آزاد قشم

توانمندسازی و حرفه آموزی محکومان قشم با راه اندازی کارگاه صنایع دستی

توانمندسازی و حرفه آموزی محکومان قشم با راه اندازی کارگاه صنایع دستی
کدخبر : 32198

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مهارت آموزی، کارآفرینی و توانمندسازی محکومان و زندانیان مساله ای است که با مشارکت عمومی خیرین و سایر دستگاه های دولتی و قوه قضاییه اجرایی خواهد شد.

به گزارش رصد اقتصادی ، افشار فتح الهی در بازدید از بازداشتگاه قشم که به همراه رییس دادگستری و دادستان شهرستان قشم برگزار شد، بیان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم در راستای رسالت مسؤولیت اجتماعی خود، از انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی جهت توانمندسازی محکومان حمایت می کند.

به گفته فتح الهی؛ آموزش های داده شده به زندانی ها می تواند ضمن پیشگیری از آسیب های اجتماعی جنبه درآمدزایی و اقتصادی نیز برای آنها به همراه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با ایجاد یک کارگاه تولید صنایع دستی بومی قشم و با انجام آموزش های لازم همراستا با مهارت آموزی و کسب درآمد و ترویج تولیدات محلی جزیره قشم، می توانیم شرایط را برای بازگشت محکومان به جامعه فراهم کنیم.

براساس این گزارش، رضا صفایی رییس دادگستری شهرستان قشم نیز در این برنامه ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: با همراهی و همکاری همه دستگاه ها در کنار هم می توان برای کاهش آسیب های اجتماعی اقدامات مفیدی را انجام داد.

وی ادامه داد: کارآفرینی در میان محکومان و زندانیان یکی از عواملی است که می تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود و این مهم یکی از اولویت های دستگاه قضا در جزیره قشم می باشد.

رییس دادگستری شهرستان قشم در پایان تصریح کرد: امیدواریم با همراهی و حمایت های سازمان منطقه آزاد قشم و سایر دستگاه ها در آینده نزدیک ضمن تکمیل و تجهیز زندان قشم، شاهد آسیب های اجتماعی و بزهکاری در سطح جزیره باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه