ارزیابان یونسکو بیان کردند:

ژئوپارک قشم الگویی برای سایر ژئوپارک‌های جهان

ژئوپارک قشم الگویی برای سایر ژئوپارک‌های جهان
کدخبر : 32965

مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: ارزیابان یونسکو در دومین روز از بازدید خود از ژئوسایت‌ها و فعالیت جامعه محلی جزیره، ژئوپارک قشم را در برخی از حوزه‌ها الگویی برای سایر ژئوپارک‌های جهان دانستند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل ازروابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا امری‌کاظمی با بیان این مطلب بیان کرد: مشارکت جامعه محلی در حفظ میراث طبیعی و فرهنگی و حفاظت از ژئوپارک یکی از نکاتی بود که در دومین روز بازدید، مورد توجه ویژه ارزیابان قرار گفت.
وی ادامه داد: برنامه روز دوم با بازدید از جنگل‌های حرا در دو روستای سهیلی و گورزین و ساختمان تماشاگه حرا به عنوان مرکز آموزش و اطلاع‌رسانی شروع شد.
امری‌کاظمی اظهار کرد: بازدید از اقامتگاه‌های بومگردی و مدارس در طبل و سهیلی، چند ژئوسایت از جمله دره تندیس‌ها، پارک موزه شناورسازی گوران، تنگه چاهکوه و مرکز اطلاع رسانی چاهکوه، ژئوسایت دیواره قاضی و غار نمکدان از دیگر برنامه‌های روز دوم بود.
وی افزود: تعاونی صنایع دستی زنان غرب جزیره در روستای درکو و مرکز آموزش غرب جزیره ژئوپارک و نمایشگاه کوچکی که فعالین جامعه محلی در این نمایشگاه برپا کرده بودند از دیگر برنامه‌های بازدید بود که بسیار مورد توجه ارزیابان قرار گرفت.
به گفته مدیر ژئوپارک جهانی قشم حضور در شهر لافت به همراه مدیر میراث فرنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان و جمعی از مسئولین شهر لافت و شرکت در مراسم رزیف خوانی از دیگر برنامه‌های ارزیابان بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه