منطقه آزاد قشم

نرخنامه حق کمیسیون انواع معاملات مسکن در شهرستان قشم ابلاغ شد

نرخنامه حق کمیسیون انواع معاملات مسکن در شهرستان قشم ابلاغ شد
کدخبر : 34113

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از ابلاغ نرخنامه حق کمیسیون انواع معاملات خرید و فروش، رهن و اجاره در بازار مسکن خبر داد.

به گزارش  رصد اقتصادی، هرمز امیری مدیر بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم روز سه شنبه در جمع خبرنگاران ، اظهار کرد: نرخ تعیین شده برای کمیسیون حق معامله قراردادهای مربوط به خرید و فروش املاک و رهن و اجاره معادل یک درصد (نیم درصد از طرفین) می باشد.

وی همچنین اظهار کرد: حق معامله برای قرارداد اجاره مسکن معادل 50 درصد اجاره یک ماه (25 درصد از طرفین) در نظر گرفته شده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پیرو برگزاری جلسه ساماندهی وضعیت اجاره بهای مسکن و تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، این نرخنامه تهیه و به تمامی واحدهای صنفی مشاوران املاک در شهرستان قشم ابلاغ شد.

وی ادامه داد: کمیسیون تمدید قراردادهای اجاره نامه نیز معادل 65 درصد حق الزحمه تنظیم قرارداد با نرخ جدید از طرفین پیش بینی گردیده است.

امیری بیان داشت: براساس تصمیم اتخاذ شده سقف مجاز برای افزایش اجاره بها برای واحد‌های مسکونی 20 درصد و برای واحد‌های تجاری 30 درصد نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: گشت های ویژه نظارت بر مشاورین املاک همزمان با ابلاغ نرخنامه ها و با هدف رصد وضعیت اجاره نامه ها تشکیل شده و به برخورد با متخلفان خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد تخلف می توانند از طریق تماس با شماره تلفن گویا 07635252010 و 07635252521 واحد بازرسی و نظارت مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم و یا با شماره تلفن 124 سازمان تعزیرات حکومتی تماس حاصل نمایند.

فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه