سازمان منطقه آزاد قشم و شهرداری سوزا تفاهم نامه همکاری امضا کردند؛

همگرایی با شهرداری های جزیره برای ارتقای خدمات شهری / آغاز دور جدید همدلی

همگرایی با شهرداری های جزیره برای ارتقای خدمات شهری / آغاز دور جدید همدلی
کدخبر : 34139

تفاهم نامه همکاری در حوزه مرتبط با وظایف شهری به منظور ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بیشتر در انجام وظیفه و ارائه خدمات به شهروندان و جلوگیری از دوگانگی در انجام وظایف، بین سازمان منطقه آزاد قشم و شورای اسلامی و شهرداری شهر سوزا امضا شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این مراسم، گفت: تفاهم نامه با شهرداری سوزا همسو با تفاهم نامه پیشین با شهرداری قشم، جهت تقسیم مسئولیت با شوراها و شهرداری ها و ارائه خدمات بهتر به شهروندان به امضا رسید.

وی ادامه داد: با تعامل و هماهنگی میان سازمان منطقه آزاد قشم و شهرداری و شورای اسلامی شهر سوزا، قطعا بسیاری از مشکلات ساکنان این شهر با سرعت بیشتری حل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دوران نگاه های تقابلی که در دوره های پیش وجود داشته به پایان رسیده و امیدواریم در دوره جدید با تعامل و هم افزایی، شاهد توسعه و بهبود کیفیت زندگی ساکنان جزیره باشیم.

به گفته فتح الهی؛ در دولت آیت الله رییسی که افتخار مردمی بودن و از جنس مردم بودن را دارد؛ حل مشکلات ساکنان بخش های مختلف جزیره با همکاری سایر دستگاه ها، اقدامی مثبت است که موجب امیدآفرینی در قشم می شود.

وی با تاکید بر ادامه دار بودن روند تهیه تفاهم نامه برای سایر شهرها، افزود: سازمان منطقه آزاد قشم آمادگی دارد تا برای استفاده از ظرفیت های موجود در شهرهای جزیره، بسیاری از اختیارات به شوراها و شهرداری ها واگذار کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ابراز امیدواری کرد: با هدف گذاری صحیح و همت مجموعه شهرداری و شورای شهر سوزا و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم، می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

فتح الهی در ادامه مقابله با تخلفات ساختمانی و تصرف غیرقانونی به اراضی، رعایت ضوابط ساخت و ساز استاندارد و رعایت اصول شهرسازی مطابق طرح جامع و تفصیلی شهر قشم را برای اجرای صحیح تفاهم نامه دارای اهمیت دانست.

وی با اشاره به وضعیت پروژه جاده ساحل جنوبی قشم، تصریح کرد: خوشبختانه با هماهنگی میان سازمان منطقه آزاد قشم و قرارگاه خاتم، پروژه جاده ساحل جنوبی قشم با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با رفع برخی مشکلات، پروژه جاده ساحل جنوبی در کوتاه ترین زمان ممکن و حتی پیش از زمان تعیین شده به پایان برسد.

براساس این گزارش، طبق بندهای این تفاهم نامه اختیارات سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه صدور پروانه کسب و پیشه، پروانه ساختمانی، مجوز تعمیرات و گواهی پایان کار ساختمانی مطابق با ضوابط و کاربری های طرح تفصیلی مصوب در محدوده تعیین شده به شهرداری سوزا تفویض گردید. همچنین شهرداری سوزا پیش از صدور مجوزهای ساختمانی، می بایست نسبت به استعلام مالکیت به روز ملک از مدیریت املاک و مستغلات سازمان اقدام کند.

گفتنی است این تفاهم نامه طی آیینی به امضاء افشار فتح الهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و محمد قدسی، معاون فنی و زیربنایی این سازمان از یک طرف و عبدالله تشه، شهردار سوزا از طرف دیگر، رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه