مدیریت نظام اقتصادی

تهی کردن مزیت قوانین با برخورد غیرکارشناسی در ساختارهای مدیریت نظام اقتصادی

تهی کردن مزیت قوانین با برخورد غیرکارشناسی در ساختارهای مدیریت نظام اقتصادی
کدخبر : 34160

عده ای با دستکاری در ساختارهای مدیریتی نظام اقتصادی کشور می‌کوشند برخی سیاست‌ها و قوانین درست را از مزیت‌های واقعی‌شان تهی کنند.

امروز اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر «گفتمان جهاد تبیین» تاکید دارند، با توجه به شرایط خاص زمانی جامعه و تلاش دشمنان برای وارونه‌نمایی تاریخ عملکرد انقلاب، از سر هوشمندی شگرف و درک ضرورت محافظت از سرحداد فکری و عقیدتی انقلاب است. در این جهاد اکبر؛ باید دلسوزان انقلاب با منطق، استدلال، عدالت و انصاف، القائات روانی و رسانه‌ای دشمن را خنثی کنند؛ القائاتی که مشخصا هدف آنها ناکارآمد جلوه دادن تاریخ انقلاب و عدم توانمندی فکری، برنامه‌ریزی و عملیاتی آن برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران است.

اما باید توجه کرد که جهادگر تبیین فقط در مواجهه با مردم و جامعه نیست که وظیفه روشنگری دارد؛ شاید مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظیفه جهادگر تبیین، تلاش برای تبیین، روشنگری و اصلاح سیاست‌ها و برنامه‌های مسئولینی است که خواسته و یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و شاهد مثالی می‌شوند بر ادعای دروغ رسانه‌های معاند، در مورد نبود پشتوانه فکری و منطق اصولی در تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های اجتماعی و اقتصادی مدیر، وکیل و وزیر ایرانی.

اینجاست که جهادگر تبیین در ادای وظیفه خود غریب بوده و غریبه می‌نماید. اما نباید پا پس کشید. زیرا اگر ضربه‌ای از دوستان نادان انقلاب بر پیکره نظام اسلامی وارد شود، بسیار کاری‌تر از ضربات دشمنان غدّار است. نباید اجازه داد تصمیم‌های اشتباه و بی‌اساس، ظرفیت‌های ناب و سرمایه‌های بی‌بدیل جامعه را به هدر دهد. نباید گذاشت عده‌ای بر‌اساس دریافت غلط خویش از قوانین و شرایط، با انگیزه‌هایی آلوده بر نفسانیت و قبیله‌گرایی، مردم و نظام اسلامی را دچار خسران کنند و هزینه‌های گزاف و غیرضروری برای مردم و تلاشگران عرصه اقتصادی ایران بتراشند. نباید اجازه داد بذر ناامیدی از تعقل، تدبیر و سیاست گذاری انقلابی به بار بنشیند.

ما بر مرام خویش برای خدمت مخلصانه و عاری از خودپرستی، همراه با محافظت از منافع یکایک مردم، خصوصا در دورترین و محروم‌ترین نقاط ایران یعنی مناطق آزاد تجاری-صنعتی، تاکید داریم و می‌دانیم چه کسانی با بهره‌برداری مسرفانه از امکانات رسانه‌ای و فضای مجازی، در راستای اهداف نادرست چه افرادی، در تشت آب طوفان به راه می‌اندازند. تلاش غفلت‌زده این عده و مدعی بودن برای چیزی که نیستند، عمیقا حزن‌انگیز است. ولی بر‌اساس وظیفه اسلامی و لبیک‌گویی به ندای رهبری انقلاب، در راستای مصلحت جامعه و مردم شریف ایران، آن دوستان را بر تقوی و توجه عمیق‌تر به مسائل و مشکلات امروز جامعه دعوت می‌کنیم.

امروز متاسفانه کسانی هستند که با دستکاری در ساختارهای مدیریتی نظام اقتصادی کشور، می‌کوشند برخی سیاست‌ها و قوانین درست را از مزیت‌های واقعی‌شان تهی کنند. همچنین این اشخاص، با اقدامات ایزایی، ضمن پرده‌پوشی بر عملکرد خود، سرمایه مردم و منافع ملی را قربانی منافع شخصی و گروهی خویش می‌کنند. ما این دوستان را در چارچوب جهاد تبیین به بازبینی در تصمیمات و اقدامات غلط‌شان فرا می‌خوانیم. اعوان و انصار این دوستان را نیز انذار می‌دهیم! مبادا از آب شوره‌زاری خود را سیراب کنید! که این سیری بسیار ناپایدار و مضّر است‌‌‌.

امروز جامعه امیدوار است دلسوزان انقلاب ضمن مقابله با تحریم‌های ظالمانه دنیای استکبار، با همفکری و اتحاد بتوانند برای برخی از مشکلات و فرآیندهای غلط، چاره‌ای اصولی و پایدار بیاندیشند. این امیدواری اما دشمنان و مخالفینی دارد که اصرار دارند دیگران نتوانستند، شما هم نخواهید توانست. تبیین این شرایط حساس جبهه انقلاب برای مدعیان و دلسوزان انقلاب وظیفه مکتبی ماست. امروز هر تصمیم غلط و سیاست نادرستی علاوه‌بر تبعات مستقیم و مضر خود، دارای تبعات غیرمستقیم و خطرناک علیه باور و امید مردم به انقلاب، اهداف و اصول آن است؛ همان‌گونه که امام خامنه‌ای (مدظلّه) فرموند: «القاء بی‌آینده‌گی، بن‌بست و اینکه مسئولان اداره کشور را بلد نیستند ازجمله کارهای بدخواهان ایران است و امروز هر‌کس مردم را از آینده ناامید، یا ایمان‌های مردم را تضعیف، یا مردم را به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مسئولان بی‌اعتقاد یا بدبین کند، چه بداند و چه نداند به سود دشمن کار می‌کند».

درک این شرایط نباید سخت باشد؛ البته شاید کسانی با درک این وضعیت پیچیده و حساس می‌خواهند اشعث‌وار، سمّ شمشیر عدو باشند.

مطابق با توصیه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به مسئولین قوه قضائیه درخصوص حفظ امنیت روانی مردم که فرمودند: «امنیت روانی ازجمله حقوق عمومی است و دستگاه قضائی باید از نگران کردن و تخریب ذهن مردم به‌وسیله شایعات و اظهارات دروغ و هراس‌افکنِ افراد مشخص یا نامشخص در رسانه‌ها و فضای مجازی جلوگیری کند»؛ ما نیز به عنوان خدمتگزاران ملت شریف و نجیب ایران، وظیفه برخورد با کذابان و شایعه‌پراکنان را برعهده دستگاه قضائی سپرده و بدون ذره‌ای دلسردی و تعلل و با اهتمام جدی‌تر، در راستای تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با قدرت به پیش خواهیم رفت.

حسن خانلری/کارشناس

فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه