معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

برگزاری دوره توان افزایی آتش نشانان جزیره قشم

برگزاری دوره توان افزایی آتش نشانان جزیره قشم
کدخبر : 35159

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین دوره توان افزایی نیروهای آتش نشانی شهر قشم و آتش نشانان مستقر در شهرها و روستاهای جزیره در سال جاری خبر داد.

به گزارش  رصد اقتصادی  و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سید محمد قدسی با بیان این مطلب، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره افزایش سطح ایمنی با افزایش نیروهای آتش نشانی ماهر در سطح جزیره قشم بود.

وی ادامه داد: افزایش سطح ایمنی و آمادگی جهت ارائه خدمات امدادی و ایمنی در قشم به عنوان یکی از مقاصد گردشگری هموطنان و همچنین منطقه ای صنعتی و تولیدی یکی از الزامات خدمات رسانی در تمام نقاط جزیره می باشد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه افزود: جهت افزایش سطح آمادگی آتش نشانان جزیره قشم در این دوره آموزشی علاوه بر آموزش های تئوری و تست آمادگی جسمانی آتش نشانان، یک مانور آموزشی و عملیاتی در اسکله بهمن برگزار گردید.

به گفته قدسی؛ مانور ورود به فضاهای سخت جهت افزایش آمادگی بیشتر آتش نشانان جهت خدمات رسانی به پالایشگاه ها، مجتمع های پتروشیمی، تولیدی و بندرگاهی در زمان وقوع حادثه احتمالی نیز بخشی از آموزش های این دوره توان افزایی بود.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی نیروهای آتش نشانی برای ارائه خدمات ایمنی در تمام نقاط جزیره، تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در هفته های آینده نیز شاهد ادامه و برگزاری دوره های توان افزایی دیگری برای افزایش میزان آمادگی آتش نشانان جزیره قشم برگزار می شود.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه گفت: به منظور ارائه خدمات ایمنی بهتر، جهت تکمیل تجهیزات ناوگان آتش نشانی و همچنین اضافه شدن نیروهای انسانی آموزش دیده در آینده پیش بینی هایی صورت گرفته است.

قدسی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه آتش نشانی منطقه آزاد قشم در نظر دارد دوره های آموزشی مردمی با حضور داوطلبان از تمامی اقشار برگزار کند و در این راستا آماده همکاری با هر مجموعه ای است که خواستار برگزاری این دوره ها باشد .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه