ایوب زارعی خبر داد؛

آغاز فرآیند ثبت 5 اثر تاریخی بندر لافت در فهرست آثار ملی

آغاز فرآیند ثبت 5 اثر تاریخی بندر لافت در فهرست آثار ملی
کدخبر : 37527

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: فرآیند ثبت 5 اثر تاریخی بندر لافت در فهرست آثار ملی آغاز شده است.

به گزارش رصد اقتصادی، ایوب زارعی مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به این مطلب که بر اساس اسناد تاریخی بندر لافت یکی از درگاه‌های اصلی ورودی به جزیره قشم بوده و دارای قدمت تاریخی زیادی است گفت: به‌منظور حفاظت از آثار تاریخی جزیره در اطراف این بندر، بازدیدهای میدانی صورت گرفته و در این فعالیت میدانی پنج اثر تاریخی برای ثبت در فهرست آثار ملی شناسایی و مستند نگاری شده است.

وی گفت: مشارکت جامعه محلی در تمامی مراحل کار از نقاط قوت این فرآیند محسوب می‌شود.

زارعی در ادامه گفت: دو محوطه تاریخی شیخ موسی و مهرونی که به دوران اسلامی بازمی‌گردد، دو اثر شاخصی است که برای ثبت آن‌ها، به‌صورت جدی در حال پیگیری هستیم.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تأکید کرد: پرونده این آثار تا پایان شهریورماه تکمیل و برای مراجع ذیصلاح ارسال می‌شود.

گفتنی است بندر تاریخی لافت که به بندر بادگیرها نیز مشهور است، یکی از قدیمی‌ترین بندرهای جنوب کشور است و از روزگاران قدیم تاکنون یکی از پرترددترین نقاط بندری به‌حساب می‌آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه