طمعاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

برگزاری دوره‌های آموزشی و مانورهای عملیاتی آتش‌نشانان قشم

برگزاری دوره‌های آموزشی و مانورهای عملیاتی آتش‌نشانان قشم
کدخبر : 39045

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره‌های تکمیلی آتش‌نشانی و مانورهای عملیاتی با هدف توان‌افزایی آتش‌نشانان قشم خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سید محمد قدسی با اعلام این خبر گفت: در این دوره‌ها تخصص و مهارت آتش‌نشانان برای رفتارشناسی حریق، ورود به فضاهای سخت و آپارتمان‌های بلندمرتبه و تخلیه اضطراری مکان‌های عمومی شلوغ در زمان وقوع حادثه، افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: 28 آتش‌نشان منطقه آزاد قشم طی 5 روز علاوه بر حضور در کلاس‌های تئوری آموزشی، در مانورهای عملیاتی و میدانی شرکت کردند.

به گفته معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم ، شرکت مشعل گاز یکی از نقاط حساس جزیره قشم است و نخستین مانور اطفای حریق در این شرکت انجام شد.

قدسی اظهار کرد: ریسک‌های مجتمع‌های تجاری جزیره در زمان‌های پرتردد ورود و خروج گردشگران و نحوه تخلیه اضطراری جمعیت و خاموش‎سازی آتش در دومین مانور عملیاتی در محل مجتمع سیتی‌سنتر بررسی شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مانورهای با هدف نحوه ورود به ساختمان‌های بلندمرتبه در مواقع بحرانی در محل برج‌های دوقلوی آپادانا برگزار شد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان ساخت: با توجه به موقعیت قشم و استقرار بنادر و اسکله‌های متعدد در این جزیره، اطفای حریق این نقاط در صورت لروزم، یکی از تخصصی‌ترین عملیات‌های آتش‌نشانی محسوب می‌شود و در همین راستا یک مانور اطفای حریق نیز در اسکله بهمن قشم برگزار شد.

 

 


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه