مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

کاهش بروکراسی و حذف موازی کاری شرط رشد تولید در قشم

کاهش بروکراسی و حذف موازی کاری شرط رشد تولید در قشم
کدخبر : 39046

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بروکراسی پیچیده، تعدد ضوابط و موازی کاری دستگاه ها در منطقه آزاد قشم موجب برخی چالش ها شده که برای رشد تولید باید این موارد حذف و اصلاح شود.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در نشست با معاون دادستان کل کشور، اظهار داشت: مناطق آزاد در تمامی کشورهای دنیا تبدیل به یک مرکز برای رونق صادرات و بهبود وضعیت اقتصاد شده اند، اما شرایط مناطق آزاد ایران متفاوت است.

وی ادامه داد: نبود بسیاری از زیرساخت از ابتدای تشکیل مناطق آزاد در کشور موجب شده تا این مناطق با وجود تمام اقدامات نتوانند به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت اجرای ماده 65 قانون احکام دائمی برنامه های بودجه کشور، افزود: برای رشد تولید در منطقه آزاد قشم باید برای حذف بروکراسی های پیچیده، تعدد ضوابط و موازی کاری دستگاه ها، اقدام کرد.

به گفته فتح الهی؛خوشبختانه در دولت مردمی آیت الله رییسی همکاری خوبی میان سازمان منطقه آزاد قشم و دستگاه قضایی در شهرستان و استان ایجاد شده که می تواند زمینه ساز بهبود خدمت رسانی به مردم باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای طرح های زیرساختی و اقدامات صورت گرفته جهت بهبود وضعیت تولید و اقتصاد در جزیره شاهد افزایش کیفیت زندگی جزیره نشینان باشیم.

*تمام مسئولان برای جذب گردشگر تلاش کنند

امام جمعه شهرستان قشم نیز در این جلسه اظهار کرد: تمامی مدیران و مسئولان جزیره قشم باید با فعالیت فرهنگی در جهت جذب گردشگر با احترام به فرهنگ ساکنان جزیره تلاش کنند.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی ادامه داد:خوشبختانه مدیریت جدید منطقه آزاد قشم در این حوزه عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته و طی ماه های گذشته شاهد برگزاری جشنواره های سالم، خانوادگی و به دور از گناه بوده ایم.

وی ادامه داد: پاسخ به مطالبات حقیقی وظیفه مدیران و مسئولان است، اما اگر مطالبات به هوچی گری در فضای مجازی تبدیل شود، دیگر نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت.

امام جمعه شهرستان قشم در پایان اجرای طرح جلوگیری از وقوع جرم در پرتو مسجد را برنامه ای مفید در حوزه شناسایی آسیب های اجتماعی، و برنامه ریزی برای فعالیت های فرهنگی با هدف کاهش ارتکاب جرم و پرونده های کیفری دانست.

*تلاش منطقه آزاد برای ایجاد توسعه متوازن در قشم

در بخش دیگری از این جلسه امام جمعه اهل سنت قشم گفت: در دولت انقلابی و مردمی آیت الله رییسی و در دوره مدیریت دکتر فتح الهی در منطقه آزاد قشم شاهد تلاش و اقدامات زیرساختی بزرگی در راستای توسعه متوازن جزیره هستیم.

شیخ عبدالرحیم خطیبی ادامه داد: حل چالش آب، احداث محورهای مواصلاتی و جاده های استاندارد در سطح جزیره و همچنین موضوع مسکن جوانان، سه مطالبه قدیمی مردم قشم بود که خوشبختانه در این دوره در حال اجراست.

وی در پایان ضمن تقدیر از فعالیت های دستگاه قضا در شهرستان قشم، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در شهرستان ضمن حمایت از مردم، موضوع حفظ حقوق بیت المل را با جدیت پیگیری می کند.

*جلوی فرار سرمایه گذاران گرفته شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم نیز در این جلسه گفت: رفع مشکلات مدیریت دوگانه در منطقه آزاد قشم می تواند موجب رشد تولید، تسهیل صادرات و بهبود وضعیت فعالان اقتصادی شود.

سرهنگ حجت امیری کیا افزود: اگر سال های گذشته صحبت از فرار مغزها بود، متاسفانه در سال های گذشته با ایجاد برخی موانع و چالش ها شاهد فرار فعالان اقتصادی و خروج سرمایه گذاران از کشور هستیم که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وی در پایان حمایت از فعالیت سرمایه گذاران حوزه های شیلات، نفت و انرژی و تولید را دارای اهمیت دانست و بر ضرورت اصلاح رویه دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تولیدکنندگان منطقه آزاد قشم تاکید کرد.

رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس (قشم) نیز گفت: قشم دارای ظرفیت های متنوعی در حوزه زیست فناوری می باشد که با برنامه ریزی درست و رفع موانع تولید می تواند جایگزین بخشی از درآمدهای نفتی کشور شود.

محمدشریف رنجبر خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت های دانش بنیان برای آغاز فعالیت و تولید محصولات خود درگیر ضوابط متعدد و بروکراسی پیچیده ای می شوند که انگیزه برای فعالیت را از آنها می گیرد و باید با حمایت دستگاه قضایی و سازمان منطقه آزاد قشم از آنها حمایت کرد.

براساس این گزارش، نشست سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور و افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا احمدی منش، دادستان استان هرمزگان، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان، شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم و جمعی از مسوولان قضایی و اجرایی شهرستان و معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در محل مرکز رشد برگزار شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه