دفن زباله های جزیره قشم در سایت 100 هکتاری

دفن زباله های جزیره قشم در سایت 100 هکتاری
کدخبر : 8863

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بعد از ظهر روز سه شنبه با حضور در محل سایت دفن زباله قشم در 15 کیلومتری غرب شهر قشم از فرایند حمل، تفکیک و دفن زباله های این شهر بازدید کرد.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از فارس، فرج طهماسبی مدیر امورشهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم هدف از این بازدید را ساماندهی امور جمع آوری، تفکیک از مبداء، حمل و دفن زباله های قشم اعلام کرد.

 

وی با اشاره به اینکه این سایت در محدوده ای به مساحت 100هکتار در 15کیلومتری غرب شهر قشم قرار دارد، گفت: تاکنون در حدود نیمی از این محدوده زباله های حمل شده از شهرهای قشم و درگهان و همچنین روستاهای طولا، هلر، رمچاه، دفاری و سایر روستاهای اطراف دفن شده است.

 

طهماسبی میزان تولید زباله های شهر قشم را افزون بر 50 تن در روز اعلام کرد و افزود: حدود 30 تن زباله هم هر روز در شهر درگهان و روستاهای مذکور تولید می شود که کل این زباله ها توسط 14 دستگاه پرس مکانیزه و هشت دستگاه پیکاپ به سایت دفن زباله قشم منتقل می شود.

 

به گفته وی از این 80 تن زباله حمل شده به این سایت، افزون بر 90 درصد زیرخاک دفن و 10درصد بقیه تفکیک می شوند.    

 

مدیر امورشهری و روستایی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: پیکاپ ها جمع آوری زباله های حجیم، شاخ و برگ درختان و نخاله های ساختمانی و حمل آنها را به محل سایت بعهده دارند و در محل سایت نیز یک دستگاه بیل مکانیکی برای حفر کانال و ترانشه و یک دستگاه بولدوزر برای تسطیح زباله ها درحال فعالیت هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه