صرافان عامل خنثی سازی فشار اقتصادی دشمن

صرافان عامل خنثی سازی فشار اقتصادی دشمن
کدخبر : 2544

همتی گفت: صرافان عامل خنثی سازی فشار حداکثری دشمنان بودند.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از شمانیوز :  عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در هشتمین سالگرد تاسیس کانون صرافان اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی را به تمام مردم ایران و جهان به خاطر خدمات گسترده ایشان برای حمایت از مسلمانان تسلیت عرض می کنم.
 
وی افزود: اقتدار شهید با خون شهید سلیمانی به تجلی رسید و امیدواریم با آثار خون این شهید شاهد پیروزی های بیشتر برای ملت بزرگ ایران خواهیم بود.
 
همتی گفت: دشمنانی که ادعا داشتند که می خواهند ایران را نابود کنند با تمام قدرت عقب نشینی کردند و در نهایت به بیان بحث های تکراری کردند.
 
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: با توجه به تخصصمان رهنمودهای رهبری را در دستور کار قرار می دهیم. صحبت های روز گذشته ایشان پر از ادبیر بود.
 
وی افزود: صرافان عامل خنثی سازی فشار حداکثری دشمنان بودند.
 
همتی به صرافان توصیه کرد: با توجه به این زمان توصیه می کنم صراف ها ارزهای خود را بفروشند و از ذخیره سازی بی مورد بپرهیزند.
 
وی با اشاره به تلاش صراف ها برای بازگشت ۳۶ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور تقدیر کرد و گفت: باید با حضورم در صرافی ها از آن ها تشکر کنم.
 
وی افزود: صحبت های ترامپ بشدت مضحک و نشان از ضعف او بود. دم از سلاح هسته ای و تحریم ها زد که ما بشدت آماده همین موضوع هستیم و دهه دوم دی به عنوان گام دوم انقلاب به عنوان بزرگترین رویداد برای اقتصاد ایران تلقی می شود.// عرفان شیرآشیانی
 
رییس کل بانک مرکزی گفت: برخی که صحبت ارز ۲۰ هزار تومان می زدند که دیگر نمی توانید بازار را مدیریت کند ولی من عرض کردم مجموعه بانک مرکزی به همراه صرافی ها نمی گذارد اتفاقی برای بازار بیفتد. دیدید که بالاترین تنش خاورمیانه هم منجر به افزایش نرخ ارز نشد.
 
وی افزود: بانک مرکزی از یک سال و نیم گذشته، اقدامات جدی برای کنترل ریال کردیم. متاسفانه ریال ایران در سال های گذشته بدون کنترل و در واقع رها شده بود.
 
او گفت: زمانی که ریال کنترل شود سودجویان دیگر نمی توانند دارایی های مردم را در معرض ریسک قرار دهند. رمز موفقیت بانک مرکزی برای بازار ارز، کنترل ریال است.
 
رئیس کل بانک مرکزی از تجمیع ارزهای سرگردان بازار ارز خبر داد و گفت: ارزهای خود را به راحتی از دست نمی دهیم. ذخیره ارزی و ریالی ما بشدت خوب است.
 
همتی بیان کرد: هیچگاه برای کنترل بازار ارز به صرافی ها ارز تزریق نمی کنیم بلکه با کنترل ریال آن را مدیربت می کنیم.
 
رییس کل بانک مرکزی گفت: نرخ ارز از روز گذشته ریزش قابل توجهی داشته است اما بارها گفته ام ثبات نرخ ارز مهم ترین رکن برای ماست.
 
وی بیان کرد: صرافان باید توجه داشته باشند که ارز را به روش بلند مدت ارز نفروشند چرا که این روش دارای ریسک است.
 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه