مسی در آستانه ثبت رکورد جدید در برابر بارسا

مسی در آستانه ثبت رکورد جدید در برابر بارسا
کدخبر : 10385

لیونل مسی تنها به دو گل یا پاس گل دیگر نیاز دارد تا به رکورد 500 تاثیر مستقیم روی گل های بارسا در ورزشگاه نوکمپ دست یابد.

لیونل آندره مسی ۲۴ ژوئن سال ۱۹۸۷ در شهر روساریو آرژانتین دیده به جهان گشود. مسی عضو تیم ملی بزرگسالان آرژانتین و تیم بارسلونا اسپانیا است. بسیاری از مطبوعات به وی لقب مارادونای جدید داده اند. امامسی برای خودش لقب "جانشین" را انتخاب کرده. لیونل در سن ۵سالگی بازی را در تیم گراندولی آغاز کرد. تیمی که پدرش به عنوان مربی در آن جا مشغول به کار بود. در سال ۱۹۹۵ مسی به تیم نیوولز اولدبویز آرژانتین پیوست.

 

لیونل مسی بدون شک رهبر و لیدر بارسلوناست. فوق ستاره ای که سال هاست بر نوکمپ حکمرانی می کند. اولین گل او در این ورزشگاه سال 2005 و برابر آلباسته بود. از آن روز مسی توقف ناپذیر نشان داده است.

 

مسی در همه رقابت ها توانسته 369 گل در نوکمپ به ثمر برساند و 129 پاس هم بدهد. در واقع او روی 498 گل بارسا در نوکمپ تاثیر مستقیم داشته است و تنها دو گل یا پاس گل تا رسیدن به عدد 500 فاصله دارد.

 

Messi, en el Camp Nou ante la Real Sociedad.

 

فصل جاری مسی توانسته 20 گل در لالیگا به ثمر برساند که 16 تایش در نوکمپ بوده است. او در هشت بازی برابر سلتا، مایورکا، ایبار، سویا، آلاوس، گرانادا، سوسیداد و وایادولید توانسته گل هایش برای بارسا را به ثمر برساند. برابر مایورکا و سلتا هت تریک کرده، 4 گل به ایبار زده، برابر وایادولید دبل کرده و به باقی تیم ها یک گل زده است.

 

مسی در 223 بازی برای بارسا در نوکمپ 369 گل زده که 49 گل از روی نقطه پنالتی بوده و 28 گل نیز از روی ضربات کاشته به ثمر رسیده اند. در لالیگا او 157 بار در نوکمپ به میدان رفته و 256 گل نیز زده است. 37 گل از روی نقطه پنالتی و 22 گل از روی ضربات کاشته. متوسط گلزنی مسی در نوکمپ 1.6 گل در هر بازی است.

 

مسی همچنین با گلزنی به مایورکا توانست به رکورد حداقل 20 گل در 12 فصل متوالی نیز دست پیدا کند. بی تردید امشب او یکی از امیدهای اول گلزنی بارسا به لگانس در نوکمپ خواهد بود.

 

 

منبع:موندودپورتیو

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه