برانکو سرمربی تیم ملی شد ؟!

برانکو سرمربی تیم ملی شد ؟!
کدخبر : 1636

برانکو برای هدایت تیم ملی ایران رقمی پیشنهاد داده که پرداخت آن برای فدراسیون بسیار سنگین است، به همین دلیل تاج خواهان آن است که او تخفیف ویژه‌ای به آن‌ها بدهد.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از خبرورزشی ، روز گذشته هومن افاضلی دوست نزدیک برانکو ایوانکوویچ سرانجام پرده از مذاکرات سفیر ایران در کرواسی با این مربی برداشت و گفت: «او به ایشان پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی را داده است.» این یعنی تمام تکذیبیه‌ها درباره مذاکرات محمدرضا صادق با برانکو، کاملاً غلط بوده و در جلسات پی‌درپی اتفاقاً آن‌ها درباره تیم ملی و حضور برانکو در تهران به گفت‌وگو نشسته‌اند.

 

در اینکه برانکو یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای هدایت ایران است، شک و تردیدی وجود ندارد. از روزی که بحث خروج ویلموتس از تیم ملی مطرح شد، نام این مربی سر زبان‌ها افتاد. فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش خیلی هول بودند او را سریع‌تر بیاورند تا سر و صدا‌ها بخوابد ولی با آرام شدن جو، حالا شرایط تازه‌ای به وجود آمده است. حالا هم فدراسیون فوتبال شروطی دارد و هم برانکو ایوانکوویچ. روز گذشته مطلع شدیم مذاکرات دو طرف هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

برانکو رقمی پیشنهاد داده که پرداخت آن برای فدراسیون بسیار سنگین است، به همین دلیل تاج خواهان آن است که او تخفیف ویژه‌ای به آن‌ها بدهد. البته تاج بدش نمی‌آید کلاً پروژه آوردن برانکو به عهده وزارت ورزش باشد، چون در این صورت پرداخت بخش عمده قرارداد هم به عهده این وزارتخانه خواهد بود. مذاکرات دو طرف بر سر رقم قرارداد همچنان ادامه دارد. چندی قبل شایعه شد برانکو به تنهایی خواهان دریافت ۵/۱ میلیون یورو از فدراسیون فوتبال شده و برای دستیارانش هم ۵۰۰ هزار یورو می‌خواهد. این یعنی رقم کل کادر فنی، البته بدون دستیاران ایرانی، به ۲ میلیون یورو در سال می‌رسد.

 

اما نکته دیگری هم در مذاکرات وجود داشته؛ برانکو تضمینی برای صعود ایران به جام جهانی قطر نداده است. او گفته شرایط ایران در حال حاضر خوب نیست و تأکید کرده: «مشخص نیست ایران برود جام جهانی یا نه!» البته هرکس دیگری هم جای برانکو بود قطعاً در این شرایط قولی نمی‌داد.

 

البته مسئولان فدراسیون فوتبال از بابت صعود کوچکترین نگرانی ندارند و حتی بدون مربی قول صعود قطعی به جام جهانی قطر را داده‌اند. همین چند وقت پیش و در شرایطی که نگرانی‌ها بابت صعود از مرحله اول به اوج رسید، فدراسیون در قالب بیانیه‌ای تیم ملی را به مرحله نهایی مقدماتی و بعد هم جام جهانی صعود داد. نکته اینجاست که خیلی‌ها حتی نگران صعود از مرحله اول مقدماتی هستند و بازی برگشت با عراق و بحرین تبدیل به یک دلمشغولی بزرگ برایشان شده است ولی فدراسیون نه تنها قول برد این دو تیم را داده بلکه اعلام کرده در مرحله بعدی هم همه شاخ‌های آسیا را می‌بریم و به جام جهانی می‌رویم؛ به همین سادگی و با حرف!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه