ورزش همگانی و کارگری را با جدیت دنبال می کنیم

برگزاری بزرگترین جشنواره استعدادیابی و نخبه پروری باشگاه ذوب آهن

برگزاری بزرگترین جشنواره استعدادیابی و نخبه پروری باشگاه ذوب آهن
کدخبر : 20894

جشنواره بزرگ استعدادیابی و نخبه پروری باشگاه ذوب آهن ویژه فرزندان پرسنل ذوب آهن روز (پنجشنبه- ۱۰ تیرماه) با حضور مهدی بهرامی، معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی ذوب آهن و عضو هیئت مدیره، مرتضی یزدخواستی عضو هیئت مدیره شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان، مجتبی فریدونی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن و دیگر مدیران و اعضا هیئت مدیره باشگاه، مسئولان ورزشی استان و اعضا هیئت های تنیس روی میز و شطرنج و پرسنل ذوب آهن و فرزندان آنها و رسانه ها در مجموعه اداری آموزشی سالن استاد توصیفیان برگزار شد.

به گزارش رصد اقتصادی، معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی ذوب آهن و عضو هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن با تبریک روز صنعت و معدن اظهارکرد: بحث ورزش همواره از ابتدای شکل گیری ذوب آهن بوده است و با این باشگاه عجین شده است. ورزش ذوب آهن را بیشتر از طریق باشگاه و ورزش حرفه ای به ویژه فوتبال می شناسند و آن گونه که باید و شاید به ورزش همگانی که حق پرسنل و خانواده های آنها است و موجب ایجاد انگیزه و نشاط می شود پرداخته نشده بود. در رویکرد جدید قرار شد در کنار ورزش حرفه ای و قهرمانی که در باشگاه انجام می شود بحث ورزش کارگری و همگانی را با جدیت دنبال کنیم و این اتفاق از دو سال پیش حالت اجرایی گرفت.

مهدی بهرامی افزود: با آغاز شیوع ویروس کرونا مباحث ورزشی کشور به حاشیه برده شد، با توجه به تداوم این مسئله به تعویق انداختن این موضوع را به صلاح ندانستیم و برنامه ریزی کردیم که اقدمات لازم در این زمینه را آغاز کنیم و در کنار ورزش های همگانی و عمومی همانند شنا و بدنسازی سایر رشته ها را نیز مورد توجه قرار دهیم و در زمینه اوقات فراغت نیز بیشتر فوتبال مورد توجه بود که این نیاز بود که تمام سلایق و استعدادها را مدنظر قرار بدهیم و شناسایی داشته باشیم و برای آنها برنامه ریزی کرده و ادامه دار پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: این مسئله را با دو رشته شطرنج و تنیس روی میز آغاز کردیم و در صدد هستیم رشته های مختلف  را با دو هدف شناسایی استعدادها و پشتیبانی از آنها پیگیری کنیم تا در آینده شاهد بروز و ظهور قهرمانان و نخبه ورزشی از دل جامعه پرسنل باشگاه باشیم تا در ورزش حرفه ای بتوانیم از این چیکیده که به دست آمده و ثمره خود باشگاه است استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت کارخانه همیشه تاکید بر حمایت و پشتیبانی از مباحث ورزشی دارد، گفت: هیئت مدیره باشگاه و کارخانه نیز همسو با این تفکر هستند.

معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی  ذوب آهن با اشاره به وضعیت تیم فوتبال ذوب آهن تاکید کرد: امروز حال فوتبال باشگاه زیاد خوب نیست و آنگونه که باید برند باشگاه را نشان نمی دهد، اما این شرایط ناپایدار است و روزهای خوب فوتبال برخواهد گشت و امیدوارم شاهد قهرمانی های رشته های مختلف ورزشی باشگاه در عرصه های مختلف در بحث ورزش حرفه ای و ورزش کارکنان باشیم.

وی افزود: این حمایت ها وجود دارد و افرادی که خود را نشان دهند برنامه ریزی خوبی برای آنها در سطح استان و کشوری و حتی قهرمانی جهان را داریم و امسال نیز از دل خود کارکنان ذوب آهن در بحث اعزام اقدام خواهیم کرد، خیلی راحت می توان ورزشکار از بیرون آورد و با پرچم ذوب آهن به مسابقات اعزام کرد تا قهرمانی به دست آوریم، اما این جالب نیست.

خانواده ها، نگاه تابستانه به طرح نداشته باشند

عضو هیئت مدیره ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه تدارک برای انجام چنین برنامه هایی سخت است، اظهارکرد: مجموعه ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد کشور علاوه بر اینکه بر رسالت خود در زمینه تولید فولادکشور اهتمام ورزیده در کنار آن به مسئولیت های اجتماعی توجه کرده است.

مرتضی یزدخواستی افزود: در سال های گذشته که کارخانه ذوب آهن تاسیس شد، فولاد شهر و بیمارستان تخصصی شهید مطهری و باشگاه هم تدارک دیده شد و جز برنامه هایی بوده که همواره کارخانه به آن توجه می کرده است.

وی ادامه داد: شاید اهمیت موضوع در این است که اگر قرار باشد پرسنل در ذوب آهن فعالیتی داشته باشند باید امنیت خاطری هم از بابت ورزش، سلامتی و از این دست را داشته باشند، امروز با پیشرفت جوامع بشری درگیر شدن خانواده های پرسنل در ورزش تبدیل به فرهنگ شده و اهمیت پیدا کرده است و چهار محور ورزش همگانی، ورزش کارگری، قهرمانی و ورزش خانواده های پرسنل مدنظر هیئت مدیره کارخانه بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا این مسئله به تعویق افتاد، اما در برنامه کاری هیئت مدیره همواره مدنظر بوده است.

وی با مخاطب قرار دادن خانواده ها گفت: شاید اگر ۱۵ سال پیش از بچه ای نام چند نفر از ملی پوشان والیبال را می پرسیدید به سختی می توانست جواب دهد، اما امروز همه معروف، موسوی و بقیه را به خوبی می شناسند، می خواهم بگویم استعدادیابی می تواند مسیرتازه ای در زمینه ورزش را به روی شما و فرزندانتان باز کند، قهرمانان زیادی در رشته های مختلفی در استان داریم که مورد حمایت باشگاه نیز هستند.

عضو هیئت  ذوب‌آهن اصفهان اضافه کرد: درخواست من از خانواده ها این است همانگونه که امروز در این برنامه شرکت کردید این حمایت را ادامه دهید و زمان کافی برای ورزش فرزندان خود داشته باشید و نگاه تابستانه به موضوع نداشته باشید، چرا که ممکن از بین این نفرات، افرادی پیدا شوند که در آینده قهرمانان جهان و المپیک شوند، در جمع حاضر افرادی هستند که در گذشته قهرمانان کشور بودند، معتمدی در رشته وزنه برداری از فرزندان پرسنل باشگاه است و همچنین مهرشاد افقری.

وی خطاب به مدیرعامل باشگاه ذوب آهن گفت: این قول را از ایشان می گیریم که علاوه بر پیگیری و نظارت بر بخش های زیر مجموعه خود به طور جدی و ویژه بحث استعدادیابی را دنبال کنند و از هیئت مدیره می خواهم در جلسات ماهیانه خود این مسئله را نیز در نظر بگیرند، چرا که استعدادیابی می تواند حلقه گمشده ورزش و دیگر موضوعات باشد.

یزدخواستی اضافه کرد: ما نیز قول می دهیم حمایت خود را از این طرح انجام داده و بودجه لازم را در اختیار باشگاه قرار دهیم.

وظیفه ما شناسایی استعدادهای نهفته در دل ذوب آهن است

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان نیز در این مراسم گفت: اولین جشنواره استعدادیابی ویژه خانواده بزرگ ذوب آهن با همکاری هیئت تنیس روی میز و شطرنج برگزار شد، امروز روز همه ما است چرا که به نوعی به صنعت متصل هستیم.

مجتبی فریدونی افزود: با تاکیداتی که یزدی زاده مدیرعامل کارخانه و همچنین هئیت مدیره داشتند سهم ذوب آهنی ها این نباید این باشد که از صفحه تلویزیون مسابقات ورزشی و فوتبال را ببینند و با حرص خوردن گاهی شاد و گاهی نیز غمگین شوند. تصمیمات بر این بوده که باشگاه و کارخانه نقش موثرتری در ورزش پرسنل کارخانه داشته باشند و ورزش به دل خانواده پرسنل برده شود و ارتباط بیشتری در زمینه ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای در سطح جامعه انجام شود.

وی با تقدیر از روسای هیئت های تنیس روی میز و شطرنج گفت: مطمئن باشید از این جمع و خانواده پرسنل ذوب آهن استعدادهای خوبی پیدا خواهد شد که می توانند آینده خوبی در این رشته ها رقم بزند. خانواده ذوب آهن قطعا استعدادهای خوبی در تمام رشته ها خواهند داشت و این وظیفه ما است که این استعدادها را شناسایی و آموزش دهیم تا آینده ورزش باشگاه را در تمام زمینه ها شکل دهند.

مدیر عامل باشگاه ذوب آهن تصریح کرد: با تعاملی که با کارخانه خواهیم داشت امیدوارم در رشته های دیگر و همگانی کردن ورزش و آشتی دادن ورزش حرفه ای و همگانی بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

1-1

1-2

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه