انصاری فرد سکوتش را درباره اتفاقات پرسپولیس شکست + عکس

انصاری فرد سکوتش را درباره اتفاقات پرسپولیس شکست + عکس
کدخبر : 2731

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس توضیحاتی درباره نحوه جذب یحیی گل‌محمدی از باشگاه شهرخودرو ارائه کرد.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از ورزش سه، محمد حسن انصاری فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره روزهای پرماجرای اخیر نقل و انتقالاتی صحبت هایی با برنامه فوتبال برتر انجام داد که در زیر آن را مرور می کنیم:

 

ماهینی با گریه باشگاه را ترک کرد


 بابت رضایت‌نامه دو بازیکن اقدام کردیم که جا دارد از فرشاد احمدزاده و حسین ماهینی تشکر کنم. حالت غم‌انگیزی بود که آقای ماهینی هم بعد از جدایی در حضور آقای پیروانی گریه کرد، حسین ماهینی بازیکن آزاد شد. ما با جدا شدن آقایان ماهینی، احمدزاده و جونیور سه جای خالی داریم، اوساگوآنا را گرفتیم. یک بازیکن خارجی دیگر مد نظر داریم.

فردا اگر به توافق برسند، پس فردا امضاء می‌کنیم، دو بازیکن مد نظر داریم که یکی از آنها استوکس است. با من هم صحبت کردند ولی مدیر برنامه های استوکس می گوید ما هم از تراکتور شکایت کردیم و به خاطر عدم پرداخت مطالبات از آنها شکایت کردیم. به هر حال دعوایی است که بین آنهاست . ما باید از باشگاه قبلی ترکیه استعلام بگیریم و نباید از تراکتور استعلام کنیم.

 

می‌دانستیم کالدرون می‌رود و برنمی‌گردد

 

دو، سه روز کار فشرده داشتیم، یک مقدار زیادی وقت ما سر پاسخگویی به آقای کالدرون صرف شد. نظر ما این بود که کالدرون می رود و برنمی گردد. اسنادی داشتم که ایشان عزمی داشتند که برنگردد. زمانی که من عهده دار مسؤولیت باشگاه شدم، آقای کالدرون سرمربی شده و جای خالی بازیکن هم نداشتیم. با یک تیم بسته شده مواجه شدیم که هیچ کاری نمی توانستیم انجام دهیم. فقط باید کمک می‌کردیم تیم در مسیر خود حرکت کند.

 

مشکل ما با کالدرون پرداخت نشدن به موقع حقوقش بود

 

در طول فصل هواداران ما از وضعیت تیم رضایت نداشتند و طبیعی هم بود وقتی مربی جدید می آید، از نفرات شناخت ندارد و بازی تدارکاتی نداشته است. سرمربی جدید از زمین ها و تیم های فوتبال ایران شناخت ندارد ولی با این وجود از ایشان حمایت کردیم. آقای پیروانی را به عنوان سرپرست معرفی کردیم، قیمت بلیت بازی ها را کم کردیم و در کل شرایط را برای کمک به کالدرون فراهم آوردیم.


تنها مشکل ما با کالدرون این بود که پولش به موقع پرداخت نشده بود. من دو ماه و نیم پس از حضور ایشان به پرسپولیس آمدم که همه کارها انجام شده بود.


300 هزار دلار را باید در قسط اول می گرفت . گلایه نداشت ولی می گفت با کارم نشان می دهم، 186 هزار دلار به ایشان پرداخت کردیم که حدود 114 هزار دلار می خواستیم بدهیم تا شکاف قسط اول را بدهیم. 30 درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کردیم. هزینه ها بالا رفته و وضع مالی باشگاه ضعیف بود. دست ما بسته بود ولی اپراتور اصلی کمک خوبی به ما کرد.

 

 

کالدرون به من بی احترامی می‌کرد


اختلافات و مسائلی که با کالدرون پیدا کردیم، از زمان بازی با پارس جنوبی بود که نیم فصل دوم شروع شد. از آنجا کالدرون احساس کرد که با توجه به فرا رسیدن قسط دوم می تواند حرف هایش را بزند و فسخ قرارداد کند.
من صادقانه می گویم با کالدرون مشکلی نداشتیم و حق هم داشت، تیمش صدر جدول بود. بین بازی پارس جنوبی و نساجی به این برنامه آمد و باشگاه و بنده را مورد توهین و اهانت قرار داد ولی صبح فردای آن روز با ایشان جلسه گذاشتیم و نگفتیم چه حرف هایی زده است. متاسفانه در قراردادش نیامده بود که مربی حق ندارد راجع به باشگاه صحبت کند. پس از بازی با نساجی دوباره به من و باشگاه توهین کرد و با اینکه من بعد از مسابقه ایشان را بغل می کردم، ایشان بی احترامی می کرد.

 

پیروانی حواشی را جمع کرد

 

ایشان می گفت بلیت های من را افزایش بده که قبول کردیم مثل 10 هزار دلار بابت بازی استقلال پاداش. بقیه پاداش ها باید با مصوبه هیات مدیره باشد.  
با این وجود پست گذاشت که از باشگاه ناراحت هستم. حتی راجع به آقای افشین پیروانی مسائلی را مطرح کرد. از زمانی که پیروانی آمد، حواشی تیم ما کاملا برطرف شد. مگر می شود بهترین دروازه بان آسیا 4 بازی بیرون بنشیند و یک مسافرت تفریحی برود ولی اعتراضی نشود؟ با عالیشاه و... برخورد خوبی از سوی سرمربی نشد ولی آقای پیروانی این حواشی را جمع کرد.

 

لیست 150بازیکن خارجی را به کالدرون دادیم

 

بعد از فعال شدن قسط دوم، مخاطب اصلی اش من و پیروانی شدیم. ممکن است این اتفاقات بیفتد ولی ما وقتی لیست بازیکنان خارجی را برای نقل و انتقالات می دادیم، شب بازی با نساجی حدود 150 بازیکن خارجی که می توانستیم جذب کنیم را به ایشان دادیم، به خانبان دادیم و سوابق آنها را به ما ارائه می داد و ما به کالدرون تحویل می دادیم. ایشان به فرودگاه امام خمینی رفت و دوباره به باشگاه بی احترامی کرد. ما نزدیک 12 سفر هزینه خودش، همراهانش و حتی مهمانانش را می دادیم. حتی زمان برانکو این طور نبود که کسی دنبال سرمربی برود ولی برای کالدرون این کار انجام می شد.

 


 

می‌خواستیم 125 هزار دلار را به شماره حسابی در قطر بریزیم

برنامه قطر را با ایشان چک می کردیم و با هیات مدیره جلسه گذاشتیم تا وضعیت همکاری با کالدرون را ببینیم. 125 هزار دلارش را شماره حسابی را در قطر گرفتیم که به ایشان بدهیم. ایشان در جلسه هیات مدیره به رغبتی ویس داد که دست به هیچ کاری نزنید تا من بگویم. ما باید به قطر می رفتیم و نفرات جدید انتخاب می شدند. بعد از دو روز گفتند پول بازیکنان و مترجم، بشار رسن، راننده ام و... را شارژ کنید تا بعد. جلسه ای در وزارتخانه گذاشتیم و گفتیم که مبالغی روی قراردادت می گذاریم و حتی پول را می دهیم ولی دیگر جواب ندادند.

 

6 صفحه پیشنهاد برای ما ارسال کردند

 

فردای آن روز 6 صفحه پیشنهاد برای ما ارسال کردند. پیشنهادات عجیب و غیر قابل باوری بود که به نوعی قرارداد جدید می شد. می گفت قرارداد قبلی فسخ است و برای نیم فصل دوم قرارداد جدیدی است. 350 هزار دلار روی قرارداد قبلی ام بگذارید. قرارداد خواکین، والنسیا و... را اضافه کنید. بیمه کنید. منازل مربیانم را به من نزدیک کنید. با 75 درصد از تقاضای ایشان موافقت کردیم. حتی گفتیم بخشی از مبالغ قرارداد شما و کادر را اضافه می کنیم گفتند باید مدیرعامل و تمام تیم مدیرعامل تغییر کنند. هیات مدیره نه، گفتند روابط عمومی، افشین پیروانی، خبیری و... باید تغییر کنند و گفتیم این مسائل در اختیارات باشگاه است.

 

کالدرون وقت ما در نقل و انتقالات را گرفت

 

روز جمعه از ساعت 16 تا 23 در دو بخش پیشنهاد دادیم. در یک بخش 6-5 بند گفتیم تا دهم ژانویه سر تمرینات باشید. در پیشنهاد دوم مسائلی گفتیم تا وسوسه شوند تا برگردند. بعد گفتیم تا دهم ژانویه به وقت محلی آرژانتین به ما پاسخ بدهید. چیزی که برای ما خیلی عجیب بود، این بود که آقای کالدرون راجع به همه چیز حرف می زد، غیر از بازیکن. وقت ما در نقل و انتقالات را گرفت و در حال تمام شدن بود. اگر همکاری شهرخودرو نبود و یحیی گل محمدی را نمی آوردیم، کدام مربی را می توانستیم جذب کنیم؟ بازیکنی مثل اوساگوآنا نبود، چه کسی را می توانستیم بگیریم؟ ایشان می گفت پول را باید به حساب قطر بریزید ولی ما گفتیم پول شما را وقتی به تهران آمدید، به حساب قطر واریز می کنیم.
75 درصد از شرایط ایشان را فراهم کردیم و 75 درصد از آپشن ها و درخواست ها را با تضمین هیات مدیره پذیرفتیم. به خاطر اینکه می گفت مدیرعامل را قبول ندارم، حتی تضمین اعضای هیات مدیره را به ایشان دادیم تا خیالش راحت شود.
 

کالدرون تا 20ژانویه باید می‌آمد

 

ایشان تا 20 ژانویه باید می آمد و خودش را معرفی می‌کرد. درخواست فسخ قراردادی که می‌کند اگر پرداختی نداشته باشد، مهلت 20 روزه دارد ولی آخرین نامه که یک ژانویه بود، تا 20 ژانویه می توانستیم بگوییم بیاید و اگر پول ندادیم، می تواند شکایت کند. ما باید حداقل 75 درصد قراردادش را می‌دادیم که حدود 300 هزار دلار را دادیم. تا شنبه شب صبر کردیم و حتی مذاکراتمان را با سایر گزینه ها ادامه می دادیم. از نظر من 10 روز قبل این بحث تمام شده بود.

 

 

پیروانی اگر طمع داشت، می‌گفت سرمربی می‌شوم


واقعیت این است که ما می خواستیم کالدرون برگردد. خدا گواه است دوست داشتیم برگردد. اصلا این طور نیست که مخالف ایشان باشیم.قدوسی، خبیری و... در چهار ماه اخیر یک ریال هم پول نگرفتند. ما به آقای افشین پیروانی فقط یک پاداش دادیم و حتی پول قراردادی به ایشان پرداخت نکردیم. واقعا شان ایشان در تیم رعایت نشد و حتی الان هم سر تمرین نمی آید. امشب هم گفت دیگر نمی آیم ولی ما گفتیم زحمت کشیدید و بیایید. بحثی را کالدرون مطرح کرد که خجالت آور بود. در حالی که پیروانی اگر طمع داشت، می گفت سرمربی می شوم.
 

خداوند تماشاگران پرسپولیس را دوست داشت


ما تا شنبه شب صبر کردیم و فقط با لطف خدا و دل پاک هواداران توانستیم یحیی گل محمدی را جذب کنیم. رفتار هواداران ما در قبال کالدرون و مربی جدید با رفتار هواداران تیم های دیگر را مقایسه کنید. از هواداران پرسپولیس دفاع می کنم چون 9 سال حتی یک جام نگرفتند و واقعا دوست داشتند پرسپولیس اول شود ولی خداوند این تماشاگران را دوست داشت و به موفقیت رساند.

 

قسم می‌خورم هیچ فشاری برای گرفتن یحیی نیاوردیم

 

هر هوادار تیم دیگری بود، با اتفاقی که برای کالدرون افتاد، فاجعه رخ می داد ولی هواداران ما حمایت کردند . تیم رسانه ای ما فضای هواداران را رصد می کند. عذرخواهی به تماشاگران خودمان بدهکار هستم که گفتم صبور باشید، اما نمی توانستیم به خاطر شرایط کالدرون کاری انجام دهیم. فشار زیادی تحمل کردیم و نمی توانستیم پاسخی به هواداران بدهیم. در دو روز اخیر جا دارد از تشکیلات آقای حمیداوی و شهرخودرو تشکر کنم. این بحثی که آقای حمیداوی مطرح کردند و گفتند وزیر به ما زنگ زده را گله دارم. آقای سلطانی فر اصلا ایران و در دسترس نبوده است.

قسم می خورم هیچ کسی از وزارت ورزش یا صنعت با شهرخودرو تماس نگرفته است تا این انتقال رخ بدهد. اگر هم کسی از طرف خودش زنگ زده را ما نگفتیم. قسم می خورم ما به هیچ کسی نگفتیم به شهرخودرویی‌ها زنگ بزند. با آقای رحمانی، وزیر صنعت هم هیچ ارتباطی ندارم و اصلا کاری نداریم که این مسائل را بگوییم. یک توافقی با باشگاه شهرخودرو کردیم. سه، چهار ساعت شب گذشته درباره مبلغ رضایت نامه صحبت کردیم. رقم قابل توجهی را گرفتند و بالاترین رقم برای یک مربی بود. شاید حمیداوی به خاطر خروج از فشار هواداران مشهدی این مسائل را گفته است.
 

از آقای حمیداوی بپرسید چه اتفاقی افتاد؟


شما از آقای حمیداوی بپرسید در دو جلسه‌ای که داشتیم، چه اتفاقی افتاد. ما باید صادقانه بگوییم که چه اتفاقی رخ داد. اگر آقای حمیداوی تایید کند که ما به کسی گفتیم به آنها زنگ بزند، من قبول دارم چون ایشان صادقانه صحبت می کند. بندی در قرارداد گل محمدی نبود که پیشنهاد پرسپولیس بیاید، می تواند فسخ قرارداد کند. پیش پرداخت و دو چک یک ماهه برای گرفتن رضایت نامه آقای گل محمدی دادیم. این اتفاق به لطف خدا و دعای هواداران افتاد که آقای گل محمدی آمدند.

 

به جز اوساگوآنا یک بازیکن دیگر می‌گیریم


یک بازیکن دیگر غیر از اوساگوآنا می گیریم. از بازیکنان خودمان هم که از سال قبل طلبکار هستند، تشکر می کنم. البته مسائل مالی امسال را تا حدود زیادی برطرف کردیم. بازیکنان ما همدل هستند و شرایط خوبی در تیم وجود دارد. فردا مراسم معارفه آقای گل محمدی در حضور آقای پیروانی انجام می شود. ان شاالله بتوانیم در حضور ایشان و بازیکن جدیدی که اضافه می شود، برای نیم فصل دوم استارت بزنیم.

 

رد و بدل بین باشگاه‌ها بحث حرفه‌ای در فوتبال است


ما هم پرسپولیس هستیم و حق داریم. یک معامله حرفه‌ای انجام شد. همه جای دنیا این اتفاقات می افتد. خیلی از بازیکنان بین باشگاه‌ها رد و بدل می شود و این یک بحث حرفه‌ای در فوتبال است. پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین تیم آسیا حق دارد وارد مذاکره شود. باز هم قسم می خورم هیچ ارتباط بالادستی را انجام ندادیم. از آقای حمیداوی خواهش می‌کنم عنوان کند چه اتفاقاتی افتاد. آقای پژمان‌فر، نماینده مجلس هم یک سری صحبت‌هایی را مطرح کرده است. من قسم می خورم به آبرو و اعتبار ورزشی‌ام که هیچ فشار و یا توصیه‌ای را از بالا به آقای حمیداوی نیاوردیم و در فضای فوتبالی کار را پیش بردیم.

 


 

به خاطر تیم ملی از برانکو شکایت نکردیم


برانکو: هیچ صحبتی از سوی آقای تاج و همکارانشان درباره مطالبات برانکو با ما نشد. با خود برانکو از طریق دکتر صادق، سفیر ایران در کرواسی مرتب در تماس بودیم و واقعا ایشان تلاش کرد تا این مسئله برطرف شود. دو نماینده به کرواسی فرستادیم تا با برانکو به توافق نهایی برسیم و تکلیف خودمان را بدانیم. به جز شکایت برانکو، ما هم حق شکایت داشتیم چون سال دوم قراردادش را فسخ کرده است. ما گفتیم به خاطر کاندیدا شدن در تیم ملی، شکایت نمی‌کنیم.

 

دوست نداشتیم از برانکو شکایت کنیم

 

ما شنیدیم که برانکو گفته برای حضور در تیم ملی، باید مشکلم با پرسپولیس حل شود. آقای دکتر صادق این مسئله را به من گفتند. برانکو دکتر صادق را قبول داشت و چندین جلسه با هم داشتند. آخر بحث‌شان این بود که این مقدار رقم را می خواهم ولی ما گفتیم پایین تر می‌دهیم. ما به برانکو گفتیم می توانیم از شما شکایت کنیم و حتی برنده این جدال شویم ولی دوست نداشتیم این اتفاق بیفتد.
برانکو برای ما خیلی زحمت کشید، 7 جام آورد و باشخصیت و باکلاس بود. هواداران و بازیکنان از ایشان رضایت داشتند ولی ما هم نهادی هستیم که دستگاه های نظارتی روی ما نظارت دارند. به خاطر نقل و انتقالات نتوانستیم به بحث برانکو بپردازیم ولی بعد از این در هیات مدیره در این باره تصمیم گیری می کنیم و به این مسئله می پردازیم.


یحیی گفت کریم باید باشد


به کریم باقری گفتم چرا این مصاحبه را کردید که دیگر نیستم چون آقا یحیی که مشکلی با شما ندارد. آقا یحیی گفته آقا کریم باید باشد. خوبی تیم ما این شده که تیم پرسپولیسی ما کامل شده است. من، افشین پیروانی، یحیی گل محمدی، کریم باقری، حمید مطهری، داوود فنایی و... در مجموعه پرسپولیس هستند. هنوز عضو هیات مدیره باشگاه نشده‌ام. اختلاف سلیقه همه جا هست و 5 فکر با هم یکی نیست. ما باید اولویت‌مان پرسپولیس باشد. خیلی از مسائل و حرف ها را می شود زد و کارهایی را می شود انجام داد ولی باید برای حفظ موجودیت پرسپولیس، از خودت بگذری. اگر موضوعی مطرح می شود، نباید به خاطر آرامش تیم این مسائل را مطرح کنید. شاید من و هیات مدیره از هم گله داشته باشیم ولی هیچ وقت مطرح نکردیم.

 

 


گزینه ایرانی جز یحیی نداشتیم


فقط با آقا یحیی درباره سرمربیگری صحبت کردیم. دو گزینه خارجی هم داشتیم. با یک مربی به صورت تصویری با تلفن همراه صحبت کردم. با یک مربی هم غیرمستقیم حرف زدم. دیشب ناامیدانه از باشگاه شهرخودرو برگشتم چون روی رقم قرارداد توافق نکردیم ولی صبح امروز داستان عوض شد. یکی از هواداران خیلی خوب ما آنجا به داد ما رسید. با حضور ایشان، ورق برگشت. در حالی که ما به دنبال گزینه دوم بودیم، کمک ایشان موجب شد یحیی بیاید. تمرینات ما در تهران برگزار می شود و اردو نخواهیم داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه