گل‌هایی که می توانست تیم امید را به المپیک می برد + عکس

گل‌هایی که می توانست تیم امید را به المپیک می برد + عکس
کدخبر : 2830

تیم امید ایران با حداکثر بی دقتی در استفاده از موقعیت های گلزنی، شانس صعود از گروه را از دست داد و در حسرت المپیک ماند.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از ورزش سه، تیم امید ایران در سومین بازی خود در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک، مقابل چین به برتری رسید اما در نهایت پشت دو تیم کره جنوبی و ازبکستان در رده سوم گروه قرار گرفت تا برای نهمین دوره متوالی ایران از رسیدن به المپیک باز بماند.

در بازی امروز که تیم ایران به سختی و از روی نقطه پنالتی دروازه چین را باز کرد، مهم ترین نکته ای که به چشم می آمد، فرصت سوزی مهاجمان و از دست رفتن موقعیت های متعدد گلزنی بود. همین عامل باعث شد در روزی که نیاز به پیروزی با 3 اختلاف داشتیم، فقط یک گل به ثمر برسانیم.

اما همین معضل بزرگ، در بازی های قبلی هم گریبان تیم ایران را گرفته بود و در مجموع حذف ایران را رقم زد. بازیکنان تیم حمید استیلی نزدیک به 10 موقعیت مناسب گلزنی را در سه دیدار دور گروهی از دست دادند تا شانس صعود از دست برود. در اینجا مروری کوتاه داریم به موقعیت های هدر رفته تیم امید ایران در انتخابی المپیک:

 

1.  علی شجاعی – ازبکستان:

بی تردید بهترین موقعیت ایران و شاید کل مسابقات قهرمانی آسیا، توپی بود که علی شجاعی در نیمه اول بازی با ازبکستان از دست داد. شجاعی پاس عرضی زیبای صیادمنش را به شکلی عجیب تبدیل به گل نکرد و در حالی که دروازه مقابلش خالی بود، توپ را به دور ترین نقطه ممکن فرستاد.

 

 

2.  محمد محبی – ازبکستان:
دیگر موقعیت فوق العاده ای که توسط بازیکنان ایران از دست رفت، مقابل ازبکستان و مشابه توپ قبلی بود. در نیمه دوم این بازی که ایران رو به ضد حملات آورده بود، باز هم صیادمنش یک فرار عالی از کناره ها انجام داد و پاس عرضی را برای محبی مهیا کرد؛ اما ستاره تیم سپاهان نتوانست توپ را گل کند و بی دقت آن را به بالای دروازه فرستاد.

 

 


 

3.  علی شجاعی – کره جنوبی:
به جز گل رضا شکاری، تنها موقعیت عالی ایران مقابل قوی ترین تیم گروه، زمانی بود که علی شجاعی از بین مدافعان کره جنوبی صاحب توپ شد. شجاعی این بار ضربه بدی نزد اما دروازه بان کره از زاویه بسته مغلوب او نشد و توپ را مهار کرد.

 

 

4.  جعفر سلمانی – چین:
ایران بازی چین را تهاجمی آغاز کرد و از همان دقایق ابتدایی موقعیت هایی را خلق کرد. اولین فرصت ایران نصیب جعفر سلمانی شد که ضربه سر او در شرایط نامتعادل، در شلوغی محوطه جریمه چین به گل تبدیل نشد.

 

 

 

5.  اللهیار صیادمنش – چین:
صیادمنش که در بازی های قبلی به خصوص دیدار اول برابر ازبکستان خوب کار کرده بود، مقابل چین یک موقعیت فوق العاده را از دست داد. سانتر عالی متین کریم زاده که دقیقا روی سر اللهیار فرود آمد، با ضربه سر دقیقی همراه نشد و صیادمنش توپ را دقیقا به جایی زد که دروازه بان چین حضور داشت.

 


6.  علی شجاعی – چین:
یکی دیگر از ارسال های بازیکنان ایران از سمت چپ، روی سر علی شجاعی نشست که این بازیکن ضربه سرش را به شکل خطرناکی از بالای دروازه حریف به بیرون زد.

 

 


7.   شاهین طاهرخانی – چین:
مدافع استقلالی تیم امید که روی ضربه ایستگاهی جلو آمده بود، سانتر فوق العاده ای را که به محوطه جریمه رسید، با ضربه سر خود کامل کرد اما توپ او هم با فاصله بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

 

8.  مهدی مهدی خانی – چین:
باز هم تیم ایران به حملات خود از سمت راست دروازه حریف ادامه داد و این بار یک پاس رو به جلوی زمینی برای مهدی خانی ارسال شد اما این بازیکن پیش تاخته ایران در باز کردن دروازه چین از فاصله بسیار نزدیک هم ناکام ماند.

 

 

9.  مهدی قائدی – چین:
آخرین حسرت گلزنی ایران در انتخابی المپیک هم دقیقا مثل اولین آنها بود. یک دروازه خالی مقابل مهدی قائدی بود اما آقای گل نیم فصل اول لیگ ایران هم قادر به باز کردن آن نبود. ضربه سر قائدی در کمال ناباوری در چارچوب نبود و ایران نتوانست تفاضل گل خود را با ازبکستان مساوی کند؛ موقعیتی که خود بازیکنان چین هم از گل نشدن آن قطعا متعجب شدند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه