پیراهن علی پروین در دربی بایگانی می شود

پیراهن علی پروین در دربی بایگانی می شود
کدخبر : 3650

حال که باشگاه پرسپولیس تصمیم دارد پیراهن شماره هفت پرسپولیس را بایگانی کند چه بهتر که این اتفاق در مراسمی باشکوه در حضور علی پروین و هواداران پرشمار پرسپولیس انجام گیرد.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از خبرورزشی ، بسیاری از کارشناسان از پائولو مالدینی به عنوان بهترین مدافع تاریخ فوتبال یاد می‌کنند. او هرگز لباس تیم باشگاهی غیر از میلان را بر تن نکرد و با ۲۵ سال حضور در لباس آث میلان رکورددار حضور با لباس یک تیم در تاریخ فوتبال است. شماره ۳ باشگاه میلان به احترام او بایگانی شده است و پس از خداحافظی مالدینی به غیر از پسران او، هیچ کس پیراهن شماره ۳ را بر تن نخواهد کرد. مالدینی نخستین بازی خود را با لباس میلان در تاریخ ۲۰ ژانویه ۱۹۸۵ در دیدار با تیم اودینزه انجام داد. او پس از انجام بیش از ۹۰۰ بازی با لباس میلان، سرانجام در سن ۴۱ سالگی در دیدار با تیم فیورنتینا در سال ۲۰۰۹، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

 

او هنگام خداحافظی از فوتبال، با ۲۵ سال وفاداری به باشگاه میلان و بالای سر بردن ۲۶ جام مختلف از جمله؛ ۵ عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۷ قهرمانی در سری A، یک قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایتالیا، ۴ قهرمانی در سوپرجام اروپا و ۲ قهرمانی در جام بین قاره‌ای از اسطوره‌های میلان و جزو پرافتخارترین بازیکنان فوتبال تاریخ فوتبال جهان محسوب می‌شود. اما در مثل جای هیچ مناقشه‌ای نیست. علی پروین برای پرسپولیس اگر در حد پائولو مالدینی برای آث میلان نباشد کمتر از او هم نیست. علی پروین زاده ۳ مهر ۱۳۲۵ در تهران مشهور به سلطان، بازیکن و کاپیتان و مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس تهران است.

 

او تقریباً تمام مدت بازیکنی خود را به مدت ۱۸ سال در باشگاه پرسپولیس گذرانید و به مدت ۱۷ سال سرمربیگری این تیم را در سه مقطع جداگانه بر عهده داشت. او بعد از فرشاد پیوس بیشترین گل زده برای پرسپولیس در تاریخ فوتبال این باشگاه را داراست. علی پروین با به دست آوردن ۱۵ جام قهرمانی به عنوان سرمربی پرسپولیس، پرافتخارترین سرمربی تاریخ این باشگاه است. علی پروین از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ به مدت ۴ سال سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود و در سال ۱۹۹۰ میلادی توانست فوتبال ایران را به عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی پکن برساند.

 

حالا باشگاه پرسپولیس با مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد تصمیم گرفته پیراهن شماره ۷ این تیم که ابتدای فصل جاری بر تن جونیور براندائو بود را بایگانی کند. تصمیمی که با استقبال خود علی پروین هم مواجه شده است. حال پیشنهاد ما این است که مراسم بایگانی پیراهن شماره ۷ علی پروین را به صورت رسمی و با حضور هواداران پرشمار پرسپولیس برگزار کنند.

 

به طور مثال می‌توان با برپایی مراسمی شکوهمند قبل از دربی و بازی پرسپولیس و استقلال یا تراکتور در تهران از علی پروین دعوت کرده و پیراهن شماره ۷ را قاب گرفته به او تقدیم کنند. این حداقل کاری است که باشگاه پرسپولیس به پاس سال‌ها تلاش علی پروین در این تیم می‌تواند انجام دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه