خدمات مهم گل گهر در حمایت از ورزش سیرجان و اثرات آن در منطقه

خدمات مهم گل گهر در حمایت از ورزش سیرجان و اثرات آن در منطقه
کدخبر : 32441

فعالیت بنگاه های بزرگ اقتصادی در سال‌های اخیر در حوزه مسئولیت های اجتماعی، سبب شده تا سطح فرهنگی و اجتماعی مردم با تغییرات مثبتی مواجه شود. بخشی از این موضوع که از سوی شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی بسیار مورد توجه قرار گرفته، معطوف به سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی است.

به گزارش شمانیوز، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ معدنی با نقش‌آفرینی پررنگ در میان شرکت‌های بورسی، در سال‌های اخیر بر توسعه فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی به ویژه موضوعات ورزشی متمرکز شده است.

گل‌گهر بر این باور است که توسعه پایدار نیازمند همراهی مردم منطقه و حمایت از آنهاست. به همین دلیل توجه به مسئولیت های اجتماعی در اولویت مدیران مجموعه قرار دارد. درواقع توسعه فعالیت‌ها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، پا به پای توسعه در حوزه تولید، اجرایی شده است.

یکی از بخش‌هایی که گل‌گهر توجه ویژه‌ای به آن داشته و توانسته عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد، در حوزه ورزش است. توجه به ورزش به ویژه ورزش قهرمانی از سوی این شرکت باعث شد تا برای اولین بار تیمی از سیرجان راهی لیگ برتر شود.

حمایت شرکت گل گهر از تیم فوتبال گل گهر سیرجان و حضور در لیگ برتر در حوزه‌های مختلف قابل بررسی خواهد بود. بدون شک اینکه تیمی از یک شهرستان راهی لیگ برتر شود، برای مردم آن منطقه اتفاقی مهم خواهد بود. زیرا علاوه بر تزریق نشاط اجتماعی به جامعه، سبب ایجاد شغل‌های جانبی و رونق برخی از حرفه‌ها از جمله صنعت گردشگری و هتلداری می‌شود.

این حمایت در بخش های دیگر زندگی فردی مردم منطقه قابل رویت است. ایجاد زیرساخت‌های ورزشی استاندارد از سوی شرکت گل‌گهر باعث شده تا اهمیت ورزش در بین مردم افزایش پیدا کند، موضوعی که در ارتقای سلامت منطقه هم می‌تواند قابل بررسی باشد. به هر حال توجه به ورزش می‌تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش داده و بخشی از هزینه های مربوط به درمان را هم حذف کند.

کاهش اعتیاد در استان یا شهرستان که گاهی به‌دلیل شرایط اجتماعی در بین جوانان رخ می دهد، از مهمترین تاثیر این اتفاق خواهد بود. از سویی دیگر حضور تیم گل‌گهر در لیگ برتر می‌تواند برای جوانان به ویژه آنهایی که در این حوزه فعالیت دارند اعتماد به نفس ایجاد کرده تا این مسیر را با قدرت و جدیت طی کنند.

این اتفاق نشان از آن دارد که ارتقای کیفیت زندگی مردم برای گل گهر به اندازه توسعه صنعتی مهم است و در این زمینه نیز می تواند همچون فعالیت های معدنی موفق باشد.

البته توجه به ورزش تنها به حمایت از تیم فوتبال ختم نمی شود. بلکه گل گهر در حوزه تامین زیرساخت ها از جمله ساخت ورزشگاه نیز حضور داشته و توانسته رضایت مردم را جلب کند. چنین اتفاقاتی چالش میان مردم منطقه و بنگاه های اقتصادی را کاهش می‌دهد و توسعه پایدار را محقق می کند.

اما توجه گل‌گهر تنها معطوف به ورزش قهرمانی نیست، بلکه در بخش های دیگر نیز توانسته حضور پررنگ داشته باشد. به عنوان مثال گل گهر به تازگی میزبان یازدهمین جشنواره زیبایی اسب عرب است در مجموعه ورزشی شماره ۲ گل گهر بود. جشنواره‌ای که برای مردم منطقه بسیار جذاب بود.

چنین برنامه هایی نشان از افزایش سطح تعاملات گل‌گهر با منطقه دارد که منجر به توسعه منطقه می شود. گل گهر مردم منطقه را جزئی از خانواده خود می داند و برای ارتقای سطح کیفی زندگی آنها تلاش می‌کند. امری که در نهایت می‌تواند از مهاجرت به شهرهای دیگر جلوگیری کند.

 خلاصه اینکه سرمایه‌گذاریِ شرکت صنعتی و معدنیِ گل‌گهر در راستای توسعه‌ی ورزش حرفه‌ای در سیرجان که همان گونه گفته شد، نقطه‌ی اوجِ آن در صعود و حضور تیم فوتبال گل‌گهر در لیگ‌برتر فوتبال ایران و هم‌چنین ارتقای چشمگیر زیرساخت‌های ورزشی در سیرجان بوده، علاوه بر تقویت ارتباط جامعه‌محلی با گل‌گهر، سبب شده تا سیرجان تبدیل به یکی از قطب‌های فعال ورزشیِ کشور شود.

 کما اینکه باشگاه گل‌گهر در چشم‌انداز جدید خود با هدف پشتوانه‌سازی و حضور فعال در چرخه شناسایی، پرورش و شکوفا ساختن استعدادهای ورزشی، اقدام به راه‌اندازی آکادمی قهرمانی با رویکردی جدید، متفاوت و حرفه‌ای کرده است. از جمله آکادمی فوتبال، دو و میدانی، بسکتبال، والیبال، وزنه‌برداری و کشتی که قرار است به‌صورت ساختارمند، و با برخورداری از تجربیات علمی و عملیِ مربیان برجسته‌ی‌ کشوری، ایفاگر تحولی نو در عرصه ورزش کشور باشند.

 در واقع با توجه به سهمِ اندک منطقه‌ی جنوب‌شرق کشور در سبد مدال‌آوریِ کاروان‌های ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی و المپیک، مجموعه گل‌گهر سعی خواهد کرد؛ برای تقویت ورزش حرفه‌ای جنوب‌شرق کشور، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی و ساختاری، برنامه‌ریزی جدی‌تری داشته باشد، تا نسل جدید و پرافتخاری از قهرمانان ایران در رشته‌های دارای ظرفیت پرورش یابند و برای ایران اسلامی، افتخارآفرینی کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید