روند تکمیل زنجیره فولاد در غرب کشور سرعت می گیرد

روند تکمیل زنجیره فولاد در غرب کشور سرعت می گیرد
کدخبر : 32448

شرکت صبا امید غرب خاورمیانه در حال تکمیل عملیات اجرای فاز اول پروژه گندله سازی به ظرفیت یک میلیون تن و آماده‌سازی شرایط برای اجرای فاز دوم پروژه به منظور دستیابی به ظرفیت تولید مجموعا دومیلیون‌تن گندله درسال است.

به گزارش شمانیوز؛ در بازدید دکتر سعدمحمدی از پروژه گندله سازی صبا امید، روند پیشرفت فیزیکی پروژه و چالش‌ها و مشکلات موجود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بازدید که با همراهی معاونین «ومعادن» و مدیران عامل شرکتهای تجلی و صبانور و جمعی از مسئولین شرکتهای مرتبط با پروژه برگزار شد، گزارش مبسوطی توسط مجریان طرح ارائه گردید. در گزارش یادشده پیشرفت فیزیکی طرح حدود ۲۶ درصد اعلام شد و کارهای انجام شده در بخش های مختلف طرح به همراه مستندات مربوطه و چالش ها و موانع موجود مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده توسط عوامل و مجریان طرح، رهنمودها و مواردی را جهت پیشبرد بهتر کار مطرح نمود.

دکتر سعد محمدی ضمن تاکید بر تسریع روند اجرای طرح گفت: برای تحقق هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خام در سال ۱۴۰۴ که در سند توسعه ایران اسلامی عنوان شده، نیاز است سالانه به میزان ۷۸ میلیون تن گندله در کشور تولید شود و اجرای طرح احداث کارخانه گندله سازی صبا امید غرب از جمله پروژه هایی است که در راستای انجام این مهم و تکمیل زنجیره آهن و فولاد در استان کردستان برنامه ریزی شده است. با توجه به سرمایه‌گذاری های مهمی که در غرب کشور در قالب فولاد کردستان توسط هلدینگ صورت گرفته، لازم است برای تامین خوراک کارخانه یادشده، طرح گندله‌سازی صبا امید غرب، در زمان‌بندی پیش‌بینی شده به نتیجه برسد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات افزود: به سرعت اجرای پروژه با حفظ استانداردهای کمی و کیفی باید افزوده شود و ما هر گونه پشتیبانی و تأمین مالی لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد. وی توجه ویژه به موضوع ایمنی کار را از اولویت های اجرای طرح برشمرد.

دکتر سعدمحمدی با تأکید بر لزوم استفاده به‌جا و بهینه از منابع منطقه، مجریان طرح را به استفاده از پساب برای تأمین آب کارخانه و آینده‌نگری در خصوص سایر نیازهای کارخانه به‌ویژه تأمین برق، برنامه‌ریزی در خصوص استخدام و آموزش نیروی انسانی با اولویت نیروهای محلی فراخواند.

یادآوری می شود طرح احداث کارخانه دومیلیون تنی گندله‌سازی صبا امید غرب خاورمیانه از جمله پروژه‌های ۴۸‌گانه پیشران پیشرفت اقتصادی کشور است که در زمینی به مساحت ۲۸ هکتار واقع در بخش کرانی شهرستان بیجار با فاصله ۴۰ کیلومتری معادن صبانور در حال اجراست و سهامداران اصلی آن را دو شرکت زیرمجموعه «ومعادن» یعنی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور و شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات تشکیل می دهند.

لزوم توجه ویژه به موضوع اکتشاف

مدیرعامل «ومعادن» در ادامه سفر خود به استان کردستان از مجموعه کارخانه یک میلیون تنی تولید کنسانتره و معادن شهرک نیز بازدید کرد. در این برنامه، طرح جامع اکتشاف ۱۴۰۱ در محدوده های باباعلی، گلالی، شهرک، ظفرآباد و صاحب سقز مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه، مدیران مجتمع صبانور در خصوص روند رو به رشد  تولید کنسانتره در مجموعه، گزارش مفصلی را ارائه نمودند.

دکتر سعدمحمدی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته و با تاکید بر توجه جدی و عملیاتی به موضوع اکتشاف به عنوان اولین و مهمترین قدم در توسعه فعالیت‌های صبانور از مسئولین این مجموعه خواست در اسرع وقت برنامه عملیاتی خود را در موضوع اکتشاف ارائه نمایند.

وی افزود: هلدینگ از ظرفیت های خود برای تأمین تجهیزات و دستگاههای مورد نیاز جهت تسریع عملیات اکتشاف و حفاری در شرکت صبانور و سایر شرکت‌های زیرمجموعه استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات خاطرنشان کرد؛ برای بالابردن بهره‌وری تولید کارخانه کنسانتره، لازم است از تیم‌های فنی و ظرفیت‌های مشاوره و مجموعه‌های دانش‌بنیان به‌درستی استفاده شود تا مشکلات موجود کاملا مرتفع شود.

لزوم بهبود فرآوری باطله، اصلاح انفجار، طراحی ساختار معدن و تأمین تجهیزات جدید در حمل‌ونقل برای کاهش هزینه‌ی تمام شده  نیز از جمله موضوعاتی بود که در جلسه با مسئولین مجتمع مورد بحث قرار گرفت. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از مدیران صبانور خواست برنامه جامع صبانور در سه بخش اکتشاف، معادن و کارخانه با زمان بندی مشخص تدوین و به هلدینگ ارائه گردد.

دکتر سعدمحمدی افزود: لازم است تمهیداتی به کار گرفته شود تا فرصت های از دست رفته به خاطر معضل کمبود برق یا آب در واحدهای تولیدی به حداقل ممکن برسد.

قابل ذکر است مجموعه معادن شهرک در شمال شرق استان کردستان واقع شده و دارای ۷ آنومالی است که عملیات استخراج از ۳ آنومالی آن در حال انجام است. این محدوده دارای حدود ۴۴ میلیون تن ذخیره قطعی است.

 

روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید