مدیرعامل جدید پترول معارفه شد:

قانعی: پترول دو پارک جدید پایین دستی احداث خواهد کرد/ اشرف‌زاده: تسویه بدهی بزرگ ارزی پترول، دستاوردی بزرگ بود

قانعی: پترول دو پارک جدید پایین دستی احداث خواهد کرد/ اشرف‌زاده: تسویه بدهی بزرگ ارزی پترول، دستاوردی بزرگ بود
کدخبر : 32490

مراسم تکریم مهندس رسول اشرف زاده و معارفه دکتر رشید قانعی به عنوان مدیرعامل جدید پترول، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با اشاره به تلاش‌های مهندس اشرف زاده در توسعه پترول گفت: ایشان از سرمایه‌های مدیریتی گروه هستند که نقش مهمی در جایگاه امروز پترول داشتند و تخصص، حرفه‌ای بودن و اخلاق مداری ایشان در دوران گذار مدیریتی و انتقال تجارب  مشهود است.
مهرداد عظیمی تصریح کرد: مستندنگاری تجارب مدیریتی گرانقدر مدیرانی چون مهندس اشرف زاده از وظایف ما در روابط عمومی است و این کار را انجام خواهیم داد و انشالله از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایشان در ادامه مسیر پرشتاب گروه استفاده خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه گام‌دوم انقلاب و تاکیدات مکرر  رهبر فرزانه انقلاب بر میدان دادن به جوانان، اظهار داشت: دکتر قانعی از جوانان نخبه و کارآمد و دارای تجربه، برنامه و انرژی است و یکی از سرمایه‌های این مجموعه خواهد بود و امیدواریم پترول از سرمایه و خدمات ایشان بهره‌مند شده و در بهترین مسیر مدیریت شود.

رسول اشرف زاده مدیرعامل پیشین این مجموعه نیز در این مراسم به عمده دستاوردهای مالی پترول در این چهار سال اشاره کرد و گفت: اولین کار بزرگی که در این مجموعه صورت گرفت تسویه کردن بزرگترین بدهی ارزی پترول بود.وی افزود: از دیگر دستاوردهای مجموعه در بازار سرمایه قرارگرفتن پترول در تابلوی اول بورس و ۱۱۰ میلیون یورو فایننس بوده است.

اشرف زاده اضافه کرد: طی این چندسال، ۶ طرح جدید تعریف کردیم که برای بار اول در کشور راه اندازی می‌شد و تمام این طرح‌ها با نگاه تکمیل زنجیره ارزش و در مناطق کمتر توسعه یافته بوده و هم اکنون ۴ طرح از این ۶ طرح در حال اجرا است.

مدیرعامل سابق پترول ادامه داد: پنج پارک پایین دستی در ارومیه،  بروجن و لردگان تعریف کردیم که با اتمام این پروژه‌ها ۲۶۲ واحد صنعتی احداث و ۱۴۹ محصول تولید و همچنین در زمینه اشتغال ۱۵,۱۰۰ شغل مستقیم و ۳۱,۰۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی در انتها اشاره کرد: امیدواریم پترول مسیر خود را در جهت رشد و توسعه روزافزون صنعت پتروشیمی ادامه داده و ۶ طرح خود را به موقع افتتاح کرده و دستاورد خوبی برای کشور به همراه بیاورد.

رشید قانعی مدیرعامل جدید پترول نیز ضمن تشکر از زحمات اشرف زاده ، بیان کرد: برنامه کلی پترول برای سهامداران ادامه تکمیل زنجیره ارزش چه در حوزه میان‌دستی و چه در حوزه پایین دستی و توسعه پارک‌های پتروشیمی خواهد بود.

وی ادامه داد: در چندماه اخیر مطالعات خوبی در این حوزه انجام شده و امیدواریم بتوانیم این مسیر را در مجموعه پترول ادامه داده و مانع خام فروشی شویم.

قانعی اظهار کرد: به نوعی همین زنجیره پتروشیمی فعلی ما در قیاس با جهان ارزش افزوده پایین‌تری دارد و تکمیل این زنجیره ارزش باعث سودآوری چندبرابری پترول خواهد شد و این سودآوری انتفاعش برای سهامداران خواهد بود.

 وی در انتها یادآور شد : از طرح های آتی پترول احداث دو پارک جدید خواهد بود که یکی از این پارک ها در عسلویه است که طراحی اولیه آن انجام گرفته و در نهایت از ظرفیت و سرمایه‌های مردمی استفاده شده و افزایش سودآوری را به همراه خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم در این مراسم، با گرامیداشت یاد امام راحل، این گردش مدیریتی را یک وظیفه خواند و گفت: اینکه مدیریت پترول در ادامه مسیر به جوانی تحصیل‌کرده در بهترین دانشگاه‌های کشور و یکی از صاحبنظران پایین دست و تکمیل زنجیره ارزش سپرده می‌شود، نشان از آینده روشن این مجموعه است و با توجه به اینکه تمرکز هلدینگ در میان‌دستی، پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش است نقش پترول در مسیر تعریف شده بسیار مهم است.

حسن نشان زاده مقدم همچنین به سوابق مدیریتی مهندس اشرف زاده اشاره کرد و خاطر نشان کرد: جایگاه امروز پترول نتیجه تفکر سیستمی ایشان است و راه‌اندازی پتروشیمی ایلام و لردگان نشان از توانمندی‌های ایشان است و یقیقنا از تجارب ایشان در حوزه اجرا و برنامه‌ریزی استفاده خواهد شد.

 

روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید