اولویت سازمان منطقه آزاد اروند همراهی و تسلی خاطر مردم عزادار آبادان و خرمشهر است

اولویت سازمان منطقه آزاد اروند همراهی و تسلی خاطر مردم عزادار آبادان و خرمشهر است
کدخبر : 32491

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در خصوص مدیریت فاجعه متروپل آبادان در منطقه آزاد اروند گفت: وزیر محترم کشور بعد از رییس محترم جمهور مهمترین نقش مدیریتی را در مدیریت چالش های شهری بر عهده دارد و باید از ایشان به دلیل حضور مسئولانه، مردمی و انقلابی در میدان؛ قدردانی نمود چراکه در دولت‌های قبل مسبوق به سابقه نبوده است.

سعید محمد به عدم اجرای ماده 65 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه در مناطق آزاد کشور اشاره کرد و افزود: هر چند شهرهای آبادان و خرمشهر در داخل منطقه آزاد اروند قرار دارند و طبق ماده 65 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می بایست مدیریت آنها به رئیس منطقه آزاد اروند واگذار می شد، اما علیرغم مکاتبات و پیگیری های متعدد متاسفانه هیچگاه مدیریت شهر آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند واگذار نشد.

وی ادامه داد: اما این امر اخلالی در انجام وظایف و مسئولیت شهروندی و همکاری در انجام امور محوله از سوی سازمان منطقه آزاد اروند، مدیرعامل، معاونین، مدیران و پرسنل خدوم آن سازمان ایجاد نکرده و از ساعات اولیه فاجعه در کنار سایر نهادها و تحت فرماندهی وزیر محترم کشور اقدام به عمل کردند.

مشاور رییس جمهور اظهار داشت: جناب آقای اسکندری رئیس منطقه آزاد اروند در کنار وزیر محترم کشور مسئولیت پشتیبانی از عملیات آواربرداری را بعهده گرفت و کمک شایان توجهی در زمینه تجهیزاتی، ماشین آلات و نیروی انسانی و غذای گرم و تامین منابع مالی ارائه نمود و در کارگروهی که شکل گرفت عملیات از وضعیت خوبی برخوردار است.

سعید محمد در پایان تصریح کرد: وحدت فرماندهی و عمل براساس شرح وظایف و تقسیم کار؛ از اصول اولیه کمک به مدیریت یک بحران و فاجعه محسوب شده و سازمان منطقه آزاد اروند در کنار مردم عزادار آبادان و خرمشهر با مدیریت وزیر محترم کشور وظایف خود را ایفا می نمایند.

 

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید