مدیر استانی بانک صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی:

تمام تلاش ما بر شناسایی فرصت برای اجرای طرح های دانش بنیان و اشتغالزا در استان است

تمام تلاش ما بر شناسایی فرصت برای اجرای طرح های دانش بنیان و اشتغالزا در استان است
کدخبر : 32576

در استان آذربایجان شرقی به دلیل برخورداری از ظرفیت مناسب برای راه اندازی واحدهای صنعتی، برخی از نخستین واحدهای بزرگ صنعتی کشور نظیر تراکتورسازی، ماشین سازی و صنایع غذایی و غیره احداث شده و از توسعه صنعتی مناسبی برخوردار است اما همچنان ظرفیت برای توسعه صنعتی این استان وجود دارد که با حمایت های شبکه بانکی قابل حصول خواهد بود.

در استان آذربایجان شرقی به دلیل برخورداری از ظرفیت مناسب برای راه اندازی واحدهای صنعتی، برخی از نخستین واحدهای بزرگ صنعتی کشور نظیر تراکتورسازی، ماشین سازی و صنایع غذایی و غیره احداث شده و از توسعه صنعتی مناسبی برخوردار است اما همچنان ظرفیت برای توسعه صنعتی این استان وجود دارد که با حمایت های شبکه بانکی قابل حصول خواهد بود.

در این راستا روابط عمومی بانک صنعت و معدن با قهرمان موحدی نوجه دهی مدیر استانی بانک صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی به گفتگو نشسته که در ادامه می آید:

 

1- در راستای تحقق شعار سال"تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" چه برنامه هایی دارید؟

در حالت کلی برنامه های کلان شعب به عنوان عضوی از کل بانک تابعی از سیاستها و در ادامه برنامه های بانک جهت اجرا و تحقق شعار سال، یعنی تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین می باشد . در این راستا شعبه کلیه سیاستها وبرنامه های تهیه و تبیین شده توسط مدیریت محترم ارشد بانک را پیاده خواهد کرد و در استان نیز تلاش و همت لازم برای شناسایی پتانسیل های استان در زمینه تولیدهای دانش بنیان بکار گرفته خواهد شد و این امر با برقراری ارتباط با حوزه های مرتبط با این موضوع از جمله سازمان صمت استان، مرکز رشد و فناوری و نیز پارک علم و فناوری ، دانشگاهها ، اتاق بازرگانی ، خانه صنعت و معدن میسر خواهد شد و سعی خواهد شد که واحد های دارای پتانسیل دانش بنیانی هم از لحاظ تامین مالی مورد نیاز و هم روشهای مورد نیاز برای موفقیت در کسب و کار از جمله روشهای نوین حضور در بازار AL marketing وDigital marketing پشتیبانی شوند ودرزمینه های برنامه ریزی منابع سازمان وحضور موفق در کسب وکار مشاوره لازم به این واحد ها ارائه گردد.

2- مهمترین سیاست ها و استراتژیهای شعبه در سال 1401 چیست؟

مهمترین سیاستها و استراتژیهای شعبه در مرحله اول پیاده سازی واجرای سیاستهای کلان بانک در سال جاری می باشد و در مرحله بعد با برنامه ریزی لازم ، استراتژی شعبه شناسایی و تامین مالی واحد های موثردرایجاد ارزش افزوده -اشتغال وثروت برای استان و ایجاد تعامل با تمام ذینفعان تولید اعم از نهادهای نظارتی - سازمانهای سیاست گذار NGO ها و خود مشتریان می باشد که تسهیلات بانک را به صورت هوشمند وهدفمند جهت رسیدن به این استراتژی تخصیص دهد که هم منافع بانک به عنوان یک موسسه مالی تامین شود و هم نیازهای واحدهای تولیدی در حوزه های مالی تامین گردد.

همچنین تلاش برای پیاده سازی تامین مالی موثر زنجیره تامین و سیستم های کارا در این زمینه در جهت شفاف سازی عملکرد بانک و نیز مصرف صحیح تسهیلات پرداختی در محل مورد نظر و تولید از اولویت های اساسی این مدیریت در استان خواهد بود .

3 - طی یکسال گذشته به چند طرح صنعتی و به چه میزان تسهیلات پرداخت کرده اید؟ نوع صنعت، میزان تولید به همراه نوع محصول، میزان اشتغال و نوع تسهیلات پرداختی را اعلام فرمایید.

در سال گذشته در استان معادل 8000 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که شامل واحدهای متعدد با تنوع تولیدات در زمینه های صنایع غذایی، پتروشیمی، فولاد، صنایع پایین دستی پتروشیمی و نفت، کانی های غیرفلزی، سلولزی و ... پرداخت گردیده که از این میزان مبلغ 7600 میلیارد ریال در قالب سرمایه درگردش و مبلغ 400 میلیارد ریال نیز در قالب سرمایه ثابت بوده است .

4- چه تعداد واحد صنعتی با تسهیلات بانک در استان راه اندازی شده است، چه مقدار پیشرفت داشته است و با بهره برداری از آنها چه تعداد شغل ایجاد خواهد شد؟ از طرح های در حال بهره برداری، کدام طرح ها دانش بنیان می باشند؟

تعداد 9 طرح که از سال 1399 شروع شده بودند در سال 1400 به بهر ه برداری رسیده اند که موجب 267 نفر اشتغال جدید گردیده است .

درحال حاضر تعداد 5 طرح در دست اجرا می باشد که دارای پیشرفت فیزیکی 50 تا 90 درصد می باشد که برخی از طرحهای مزبور از جمله شرکت آبگینه شیمی دانش بنیان می باشد که با بهره برداری از طرحهای در دست اجرا پیش بینی می شود برای بیش از 90 نفر شغل مستقیم ایجاد گردد .

5 در خصوص احیاء واحدهای تولیدی غیر فعال چه اقداماتی انجام داده اید؟

در خصوص احیاء واحدهای تولیدی غیرفعال چنانچه متقاضی و یا سرمایه گذار برنامه علمی موثر و مدون جهت تولید و احیای واحد داشته باشد و از بازار محصول و تکنولوژی لازم برخوردار باشد بانک در زمینه تامین منابع مالی مورد نیاز و احیانا تعیین تکلیف بدهی های احتمالی کمال مساعدت را به عمل خواهد آورد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید