بازدید سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از بندر تاریخی لافت

بازدید سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از بندر تاریخی لافت
کدخبر : 32630

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری به همراه مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از بندر تاریخی لافت بازدید کردند.

حجت الاسلام محمدسعید آخوندی در این بازدید گفت: بندر تاریخی لافت در جزیره قشم به دلیل وجود میراث ملموس و ناملموس تاریخی و فرهنگی یکی مهمترین نقاط جزیره برای توسعه گردشگری به حساب می آید.

وی ادامه داد: فرهنگ غنی و دیرینه این بندر که ناشی از صدها سال آداب و رسوم پربار جزیره نشینان است، ظرفیت بالایی برای ثبت در فهرست یونسکو به عنوان میراث جهانی دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: بازنگری طرح هادی این بندر و تدوین آن با نگاه ویژه به پرونده ثبت جهانی یونسکو یکی از برنامه های پیش روی سازمان در حوزه گردشگری است.

به گفته حجت الاسلام آخوندی ویژگی های خاصی فرهنگی و تاریخی این بندر را که یکی از قدیمی‌ترین بنادر در خلیج فارس به حساب می اید از دیگر نقاط ساحلی متمایز کرده و رسوم غنی آن در حوزه مردم شناسی و دریانوری ظرفیت بی بدیلی برای توسعه گردشگری به حساب می آید.

در ادامه این بازدید، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: لافت به عنوان یک اکوموزه طبیعی در ایران ویژگی های منحصر به فرد تاریخی، معماری و مردمی دارد.

ایوب زارعی ادامه داد: این بندرگاه تاریخی دروازه ورود تعداد زیادی از گردشگران به جزیره است و چگونگی نمایش آن به گردشگران نقش چشمگیری در شکل‌گیری تصور از جزیره و آداب و رسوم آن در اذهان گردشگران دارد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: برای توسعه گردشگری در این بندر برنامه‌ریزی کرده‌ایم و به زودی مردم شاهد تحول در این منطقه خواهند بود.

به گفته وی راه‌اندازی خانه صنایع دستی، مردم شناسی، آوای دریانوردی ( ازوا و رزیف ) و ارتقای خانه‌های بوم‌گردی از جمله برنامه‌های کوتاه مدتی است که درآینده نزدیک به سرانجام می رسد.

زارعی تصریح کرد: برنامه ریزی های بلند مدت برای ثبت جهانی یونسکو نیز انجام شده و امیدواریم با تحقق این برنامه‌ها بتوانیم پرونده ثبت جهانی رابه سرانجام برسانیم تا لافت و جزیره به جایگاه واقعی خود در گردشگری جهانی دست پیدا کنند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ازاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید