پوشش خدمات تشخیصی بیمه تکمیلی شامل چه مواردی می‌شود؟

پوشش خدمات تشخیصی بیمه تکمیلی شامل چه مواردی می‌شود؟
کدخبر : 32651

بیمه تکمیلی آسماری به‌خاطر تعهدات بی‌نظیر و پوشش گسترده، یک انتخاب ایدئال برای تمام افراد محسوب می‌شود. گستردگی این تعهدات منجر به ایجاد ابهام برای بسیار از متقاضیان شده است.

بیمه تکمیلی آسماری به‌خاطر تعهدات بی‌نظیر و پوشش گسترده، یک انتخاب ایدئال برای تمام افراد محسوب می‌شود. گستردگی این تعهدات منجر به ایجاد ابهام برای بسیار از متقاضیان شده است. در این مقاله کلیه ابهامات را برطرف خواهیم کرد.

نحوه پوشش خدمات تشخیصی توسط بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی آسماری به‌خاطر تعهدات بی‌نظیر و پوشش گسترده، یک انتخاب ایدئال برای تمام افراد محسوب می‌شود. بیمه تکمیلی خانواده و شرکتی آسماری خدمات درمانی مربوط به تشخیص بیماری‌ها را نیز پوشش می‌دهد. گستردگی تعهد بیمه‌نامه در زمینه پوشش خدمات تشخیصی بیمه تکمیلی منجر به ایجاد ابهام برای بسیار از متقاضیان شده است. تشخیص دقیق نوع بیماری و تعیین شدت مریضی‌ها، تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی هستند. اگر قصد دارید با اعمال تشخیصی تحت پوشش بیمه تکمیلی به طور دقیق آشنا شوید، مقاله پیش‌رو را از دست ندهید.

ویزیت حضوری تحت پوشش بیمه تکمیلی

یکی از اولین اقداماتی که هر فرد پس از ابتلا به مریضی انجام می‌دهد، مراجعه به پزشک عمومی یا متخصص است. معمولاً زمانی که یک بیماری منجر به زمین‌گیرشدن فرد می‌شود، استفاده از داروهای عمومی و راهکارهای سنتی راهی از پیش نمی‌برد. ویزیت و معاینه‌شدن در مراکز درمانی، نوع دقیق بیماری را مشخص می‌کند. ویزیت بیمار در مطب پزشک عمومی یا در مراکز تخصصی مثل دندان‌پزشکی و چشم‌پزشکی انجام می‌شود.

خوشبختانه بخش بزرگی از بیماری‌ها مثل ویروس‌های فصلی و مسمومیت‌های غذایی پس از یک‌بار ویزیت توسط پزشک قابل کنترل هستند. ویزیت پزشک در بیمه درمان شرکتی و طرح خانواده تحت پوشش قرار می‌گیرد. بیمه تکمیلی در قبال پوشش هزینه های ویزیت تا سقف مشخص شده در قرارداد نیز تعهد دارد و پرداخت هزینه‌ها طبق تعرفه انجام می‌شود.

تعهد بیمه درمان تکمیلی آسماری در قبال انواع رادیوگرافی

تصویربرداری از بافت‌ها، اندام‌ها، استخوان‌ها و حتی رگ‌ها بدن برای شناسایی انواع بیماری و عوارض رادیوگرافی نام دارد. در رادیوگرافی، امواج پرانرژی به انسان تابیده می‌شود و یک تصویر از ساختار درونی بدن ایجاد خواهد شد. این تصویربرداری که با استفاده از اشعه ایکس انجام می‌شود، تأثیر بسزایی در تشخیص عارضه دارد. اگر پزشک پس از معاینه بیمار، رادیوگرافی را تجویز کرد، فرد باید به رادیولوژیست یا همان کارشناس رادیوگرافی مراجعه کند.

رادیوگرافی بخشی از رادیولوژی است و سی تی اسکن را نیز در بر می‌گیرد. عکس‌برداری‌های رادیوگرافی در گروه پوشش پاراکلینیکی ۱ بیمه درمان تکمیلی قرار می‌گیرد و هزینه پرداخت‌شده توسط بیمار جبران خواهد شد. آنژیوگرافی عروق محیطی، آنژیوگرافی چشم و ماموگرافی جزو سایر روش‌های عکس‌برداری از بدن با اشعه ایکس هستند. هزینه انواع عکس‌برداری با اشعه ایکس، مثل اسکن هسته‌ای، از تعهدات بیمه تکمیلی آسماری هستند.

پوشش هزینه‌های سونوگرافی و ام آر آی توسط بیمه تکمیلی

عکس‌برداری از بدن با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هرکدام کاربرد خاصی دارند. بیمه‌نامه تکمیلی آسماری، چند روش مختلف عکس‌برداری به غیر از رادیوگرافی و سی تی اسکن، مثل سونوگرافی و ام آر آی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. در سونوگرافی، از امواج صوتی با فرکانس بالا برای بررسی اندام‌ها و ساختار نرم بدن استفاده می‌شود. ام آر آی نیز یک نوع تکنیک پزشکی برای تصویربرداری از بدن است.

هم در سونوگرافی و هم در ام آر آی از اشعه ایکس و مضرات احتمالی آن برای بدن خبری نیست. تصویر رزونانس مغناطیسی یا همان MRI از طریق ایجاد میدان مغناطیسی به بیمار ارائه خواهد شد. تصاویر سونو و ام آر آی برای تشخیص صدمات اندام‌ها و بافت‌های داخلی بدن بسیار پراهمیت هستند. هزینه سونوگرافی و MRI در مراکز طرف قرارداد بیمه SOS تا سقف بسیار بالایی جبران می‌شود.

 

سقف تعهدات بیمه درمان تکمیلی آسماری در قبال آندوسکوپی

در بیمه‌نامه‌های طرح خانواده و درمان شرکتی آسماری، انواع عکس‌برداری‌ها زیرمجموعه تعهدات پاراکلینیکی گروه اول هستند. تشخیص بیماری فقط با تهیه عکس از بدن انجام نمی‌شود؛ آندوسکوپی، یک اقدام تشخیصی است که متخصصان با یک دستگاه مخصوص، ارگان‌های داخلی بدن را بررسی می‌کنند. دستگاه استفاده‌شده، آندوسکوپ نام دارد که از لوله‌ای انعطاف‌پذیر و یک دوربین در بخش انتهایی تشکیل شده است. آندوسکوپی در گروه دوم پوشش‌های پاراکلینیکی آسماری قرار دارد.

پزشکان متخصص، لولۀ آندوسکوپ را از طریق برش کوچک یا مجراهای طبیعی بدن مثل بینی، دهان و مقعد وارد بدن می‌کنند. آندوسکوپی به پزشکان این امکان را می‌دهد که هرگونه علائم غیرطبیعی درون سیستم گوارشی را ببینند یا بخش کوچکی از بافت اندام را برای آزمایش‌های بیشتر برداشت کنند. هزینه آندوسکوپی به‌خاطر پیچیده‌بودن این روش و همچنین قیمت بالای هر دستگاه آندوسکوپ ارزان نیست. بیمه تکمیلی بدون دوره انتظار که توسط شرکت آسماری عرضه می‌شود، در قبال آندوسکوپی سقف تعهد بالایی دارد.

 

سقف تعهدات بیمه تکمیلی آسماری در قبال تشخیص بیماری‌های قلب و عروق

آمار بیماری‌های مربوط به قلب و عروق نه فقط در ایران بلکه در سایر کشورهای جهان روزبه‌روز بیشتر می‌شود. برای تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی با آزمایش‌های و تست‌های مختلفی انجام می‌شود. آزمایش‌های مربوط به قلب در دسته دوم پوشش‌های پاراکلینیکی بیمه آسماری قرار می‌گیرند. نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام (ECG یا EKG) یکی از تست‌های مهم برای تشخیص بیماری قلب و عروق است. در الکتروکاردیوگرافی، فعالیت الکتریکی قلب با اتصال الکترودهایی کوچک به پوست قفسه سینه، بازوها یا پاها بررسی و ثبت می‌شود.

یک آزمایش مهم دیگر برای شناسایی و تشخیص نوع عارضه قلبی، اکوکاردیوگرافی یا همان اکو است. اکوی قلب که به صورت سیار (هولتر مانیتورینگ) نیز انجام می‌شود، یک تصویر از قلب ارائه می‌کند. تست ورزش یا تست تردمیل هم یکی دیگر از روش‌های پرکاربرد سنجش قلب است که عملکرد بخش حیاتی بدن در مواقع فشار را با همه جزییات ثبت می‌کند. با ثبت نام در طرح خدمات درمان تکمیلی آسماری، علاوه‌بر بیمه کرونا می‌توانید تست‌های مربوط به تشخیص بیماری قلب را بدون نگرانی بابت هزینه‌ها انجام بدهید.

 

تشخیص بیماری‌های شنوایی و بینایی با پوشش بیمه تکمیلی آسماری

بیمه تکمیلی آسماری در قبال هزینه‌های تشخیص بیماری‌های مربوط به بینایی و شنوایی تعهد دارد. معاینه‌های مربوط به تعیین نوع و شدت عوارض شنوایی و بینایی در گروه دوم پوشش‌های پارکلینیکی بیمه‌نامه آسماری قرار می‌گیرد. خدمات تشخیصی مختلفی با هدف شناسایی انواع بیماری‌های چشم و همچنین تعیین شدت آن‌ها انجام می‌شود. معمولاً برای تشخیص نوع بیماری، تصویربرداری از قسمت‌های مختلف کرۀ چشم انجام خواهد شد.

اپتومتری برای سنجش بینایی، بیومتری با هدف تعیین شمارۀ لنز چشم در عمل آب مروارید و پریمتری (بررسی میدان دید) از آزمایش‌های مهم برای تشخیص بیماری‌های بینایی هستند. در مراکز شنوایی‌سنجی نیز تست ادیومتری از مراجعان به عمل می‌آید. ارزیابی میزان شنوایی، نوع و میزان کاهش شنوایی و همچنین غربالگری نوزادان و کودکان مبتلا به مشکلات شنوایی با ادیومتری مشخص می‌شود. تست‌های مربوط به شناسایی بیماری‌های بینایی و شنوایی تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی آسماری خواهد بود.

هزینه آزمایش‌های تشخیصی پزشکی با بیمه درمان تکمیلی

گاهی اوقات با یک‌بار مراجعه به پزشک عمومی یا متخصص، نوع و شدت بیماری مشخص نمی‌شود. بسیاری از مریضی‌ها علائم ظاهری چندان واضحی ندارند یا تشخیص نشانه‌ها بسیار دشوار است. در چنین شرایطی، پزشک با تجویز آزمایش برای بیمار، تشخیص دقیق دربارۀ مریضی را پس از مشاهدۀ نتایج تست انجام خواهد داد.

پزشکان معمولاً انجام آزمایش را به‌صورت سالانه یا هر شش ماه یک‌بار توصیه می‌کنند. در برخی از شرایط خاص نیز لازم است آزمایش‌های متعددی برای یک بیماری جدی انجام شود. بررسی‌های پاتولوژی، ژنتیک پزشکی و همچنین تست‌های آلرژیک جزو اقدامات خاص آزمایشگاه‌ها برای تشخیص انواع بیماری و عوارض جدی هستند. هزینه آزمایش‌های تشخیصی جزو موارد پوشش بیمه تکمیلی است.

تجربه بالاترین سقف پوشش خدمات تشخیص بیماری با بیمه آسماری

در مقاله «پوشش خدمات تشخیصی بیمه تکمیلی» تلاش کردیم تا گوشه‌ای از خدمات آسماری برای تشخیص بیماری‌ها را شرح بدهیم. اولین گام برای درمان هر بیماری، تشخیص و معاینه اولیه است. گاهی اوقات مریضی‌ها با یک مراجعه ساده به پزشک عمومی تشخیص داده می‌شوند؛ اما بیماری‌های خطرناکی نیز در کمین انسان هستند که تشخیص آن‌ها نیاز به آزمایش‌ها و اقدامات تخصصی دارد.

بیمه تکمیلی آسماری یک همراه مطمئن برای هر فرد است که از زمان تشخیص تا درمان کامل، خدمات گسترده و متعهدانه‌ای ارائه می‌کند. بیمه درمان شرکتی و طرح خانواده شرکت آسماری، بالاترین سقف پوشش اقدامات تشخیصی را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ شرایط بیمه تکمیلی و آگاهی کامل از پوشش خدمات تشخیصی توسط آسماری با شماره ۰۲۱۴۳۴۱۷ تماس بگیرید. کارشناسان مجرب بیمه آسماری در بخش نظرات پاسخگوی تمام سؤالات هستند.

 

روابط عمومی بیمه آسماری

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید