پیش‌بینی رشد ۷۱ درصدی فروش بیمه تعاون

پیش‌بینی رشد ۷۱ درصدی فروش بیمه تعاون
کدخبر : 32785

یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون مصمم است تا میزان حق بیمه تولیدی این شرکت را از ۱۰ هزار و ۵۸۲ میلیارد و ۳۲ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ به رقم ۱۸ هزار و ۱۱۰ میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ برساند؛ یعنی ۷۱ درصد بیشتر از پارسال. هدف گسترش پرتفوی بیمه‌ای مناسب و دستیابی به رشد بیشتر در پایان امسال اعلام شده و برآورد می‌شود که رتبه بیمه تعاون در سال جاری بهبود پیدا کند و سهم این شرکت از بازار به بیش از یک درصد برسد.

پیش‌بینی هیات مدیره بیمه تعاون در بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ این است که درآمد حق بیمه ناخالص شرکت از ۸ هزار و ۳۹۳ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال در سال گذشته با جهشی ۶۹ درصدی به رقم ۱۴ هزار و ۱۹۹ میلیارد و ۷۲ میلیون ریال برسد. این هدف‌گذاری‌ها نشان می‌دهد که مدیران و شبکه فروش بیمه تعاون امسال وارد رقابت سختی در بازار بیمه می‌شوند و مصمم هستند تا جایگاه شرکت را پله به پله افزایش دهند.

این گزارش می‌افزاید: بیمه تعاون در حالی پیش‌بینی کرده که میزان حق بیمه تولیدی شرکت در سال جاری ۷۱ درصد بالاتر از سال گذشته باشد که رشد خسارت پرداختی شرکت در سال جاری نسبت به سال قبل تنها ۶۲ درصد پیش‌بینی شده که سبقت رشد فروش از رشد خسارت نشان از پیش‌بینی عملکرد بیمه‌ای این شرکت در سال ۱۴۰۱ دارد.

    تغییرات مهم در خانواده بیمه تعاون

رسیدن به سهم بالاتر بیمه تعاون در بازار بیمه البته با تغییراتی در درون خانواده این شرکت همراه خواهد شد چرا که قرار است تعداد پرسنل این شرکت از ۳۲۰ نفر در سال ۱۴۰۰ به ۳۶۰ نفر در سال جاری برسد و تعداد شعب هم از ۳۵ شعبه به ۴۲ شعبه، تعداد نمایندگی‌ها از ۹۱۶ نماینده به ۱۵۰۰ نماینده و تعداد کارگزاری‌ها هم از ۸۳۹ به ۱۰۰۰ کارگزاری افزایش یابد.

البته یونس مظلومی در نظر دارد که در هزینه‌های شرکت سیاست انضباطی بیشتری را به کار ببرند چرا که رشد هزینه‌های شرکت در سال جاری حدود یک هزار و ۲۶۷ میلیارد و ۱۸۹ میلیون ریال برآورد شده که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

    بهبود کیفیت ریسک در بیمه تعاون

بررسی دنیای بیمه نشان می‌دهد که از کل حق بیمه صادره بیمه تعاون در سال گذشته، ۲۱ درصد به رشته بیمه درمان، ۳۶ درصد بیمه شخص ثالث، ۹ درصد بیمه بدنه خوردو و ۱۴ درصد بیمه‌های زندگی اختصاص داشته و سهم سایر رشته‌ها هم ۲۰ درصد بوده اما امسال قرار است ترکیب سبد بیمه‌گری این شرکت کم‌ریسک‌تر شود. برآورد شده که سهم رشته بیمه درمان در سال جاری به ۱۸ درصد برسد، بیمه شخص ثالث در همان ۳۶ درصد حفظ شود و بیمه خودرو حدود یک درصد کم شده و سهم بیمه‌های زندگی به ۱۹ درصد برسد که به این ترتیب سهم سایر رشته‌ها ۱۹ درصد خواهد بود.

    چشم‌انداز سرمایه‌گذاری بیمه تعاون

چشم‌انداز سرمایه‌گذاری بیمه تعاون در سال ۱۴۰۱ بر مبنای رعایت مفاد آیین‌نامه شماره ۹۷ شورای عالی بیمه استوار شده و هیات مدیره تصمیم دارد که در سال پیش رو، سرمایه‌گذاری شرکت یادشده بر محورهایی چون حفظ منافع بیمه گذاران ، پرهیز از سوداگری در سرمایه گذاری‌ها ، استفاده مطلوب از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری ، کسب سود متعارف با حداقل ریسک ممکن  و حفظ منافع سهامداران خواهد بود.

بیمه

دنیای بیمه

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید