معاونت نظارت بر بازار شرکت بورس تهران تشریح کرد؛

برخورد انضباطی شرکت بورس تهران با متخلفان در سه نماد خودرویی

برخورد انضباطی شرکت بورس تهران با متخلفان در سه نماد خودرویی
کدخبر : 32843

در جریان معاملات شرکت بورس تهران، در صنعت خودرو و سه نماد خودرویی فشار فروش و رنج منفی مشاهده شد و در نهایت دسترسی معاملاتی ۵ کد حقیقی و حقوقی محدود شد.

معاونت نظارت بر بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران با تاکید بر نظارت دائم بورس تهران بر تمامی معاملات انجام شده، اظهار کرد: امروز با توجه به فشار فروش در صنعت خودرو، سه نماد خودرویی که فشار فروش بر آنها وجود داشت، بررسی شد. این سه نماد شامل «خگستر»، «خودرو» و «سایپا» می‌شوند.

محمدرضا شاه‌نظری ادامه داد: نتیجه این بررسی این بود که دسترسی معاملاتی ۵ کد حقیقی و حقوقی محدود شد. از میان کدهای اعلام شده، ۳ کد مرتبط با اشخاص حقوقی و ۲ کد مرتبط با اشخاص حقیقی بوده که یک مورد مربوط به رنج منفی و چهار مورد دیگر مرتبط با فشار فروش بوده است.

او تصریح کرد: این مورد در سامانه نظارت جامع شرکت بورس اوراق بهادار تهران (سنجش) ثبت و همچنین به این اشخاص حقیقی و حقوقی اطلاع داده شد و دسترسی برخط مستقیم معالاتی (برخط) آنها محدود شد. به بیانی دیگر، دسترسی برخطی که این افراد از آن برای درخواست های خود استفاده می‌کردند به مدت ۵ روز کاری محدود شد.

معاونت نظارت بر بازار بورس تهران ادامه داد: چنانچه رفتار معاملاتی این افراد در گذشته نیز منجر به تغییر روند معامله شده باشد و به بازار جهت داده باشند طبق ماده ۳۵ و ۴۶ قانون بازار، با این افراد برخورد خواهد شد.

 

سنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید