اولین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با موضوع «فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا» برگزار شد

اولین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با موضوع «فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا» برگزار شد
کدخبر : 33101

اولین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با موضوع «فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا» ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران برگزار شد.

نخستین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با محوریت فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا و با هدف بررسی و تبادل تجربیات درخصوص فولادهای آلیاژی و محصولات خاص فولادی با حضور شرکت فولاد خوزستان و شرکت های معدنی و فولادی در سالن همایش های هتل المپیک تهران برگزار شد.

 

در این رویداد علاوه بر بهمن تجلی زاده معاون فروش و بازاریابی و کامران طاهر مدیر تحقیقات و فناوری که به نمایندگی شرکت فولاد خوزستان حضور داشتند، اسدالله فرشاد مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان، کیوان جعفری طهرانی کارشناس بین‌المللی بازارهای جهانی فولاد، محمود نیلی رئیس انجمن مهندسی متالورژی و مواد ایران، علیرضا چایچی مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران، محمد آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد و ایرج رخصتی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان حضور داشتند.

 

اسدالله فرشاد مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در این رویداد گفت: ارتقای سطح مهارت نیروی انسانی، آشنا کردن آنان با فناوری‌های نوین، ارتقای بخش مهندسی و نظارت بر فرآیند تولید فولادهای پیشرفته، تامین نیازهای بلندمدت فولادهای مخصوص، استمرار تقاضای بلندمدت بازار و تحقق پایدار سهم بازار، بازار سازی‌های نوین و حضور متمایز در بازارهای جهانی از دیگر مسائل مهم صنعت فولاد است.

 

وی تصریح‌کرد: تولید و فروش فولادهای مهندسی و با ارزش افزوده بالا در جهان به این دلیل است که بخش قابل توجهی از مواد اولیه تجهیزات فناوری را در صنایع حمل و نقل هوایی، نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع ماشین‌سازی، واگن‌سازی، کشتی‌سازی، ساخت و ساز، تجهیزات پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، کارخانجات شیمیایی و پزشکی و غیره را به خود اختصاص می‌دهد و کاربردهای ویژه دارد.

 

در ادامه بهمن تجلی‌زاده معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان به عنوان سخنران این کنفرانس در بخش اول سخنانش، ضمن تعریف انواع فولاد شامل فولادهای ساده کربنی و فولادهای آلیاژی، خصوصیات و نمونه‌هایی از این نوع فولادها در خصوص فولادهای با ارزش افزوده بالا نیز توضیحات کاملی ارائه داد.

 

وی اظهار داشت: اگر چه حجم تولید این فولادها به لحاظ وزنی کمتر از ۵ درصد وزن کل فولادهای تولید شده در جهان است ولی ارزش وزنی آن ها سهم قابل توجهی از گردش مالی صنعت فولاد را به خود اختصاص می‌دهد. در کشور ما نیز بیش از ۹۶ درصد فولادهای تولیدی، فولادهای ساختمانی است و تنها حدود ۴ درصد از تولیدات کشور را می‌توان در ردیف فولادهای با ارزش افزوده بالا دسته بندی کرد. از فولادهای با ارزش افزوده بالا می توان به فولادهای ابزار، فولادهای میکروآلیاژ پر استحکام (HSLA)، فولادهای زنگ‌نزن و گروه فولادهای پیشرفته با استحکام بالا اشاره نمود.

 

وی در خصوص میزان مصرف این نوع فولادها در جهان طی سال‌های اخیر نیز آماری ارائه نمود.

 

تجلی زاده در بخش دوم با موضوع وضعیت تقاضای محصولات با ارزش افزوده بالا در کشورهای آسیای جنوب شرقی گفت: با توجه به وجود تحریم‌ها، تنها منطقه جنوب شرق آسیا بازار عمده هدف برای کشور ایران محسوب می شود.

 

وی با ارائه آمار و ارقام و نمودارهایی وضعیت تقاضای این محصولات در چهار کشور چین، مالزی، اندونزی و تایلند را بررسی نمود.

 

تجلی زاده در ادامه بر این نکته تاکید کرد که ارزش افزوده یک بحث اقتصادی است و باید فرآیند آن از بررسی نیاز و انتظار مشتری آغاز شود و اطمینان حاصل شود که این دسته از فولادها در داخل و خارج کشور مورد مصرف دارد. در این خصوص باید به این نکته مهم توجه شود چنانچه تناژ کارخانجات تولید کننده فولادهای خاص بالا باشد باید به لحاظ اقتصادی از صادرات آن مطمئن شویم و به همین دلیل ما در شرکت فولاد خوزستان بازار کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا را مورد بررسی قرار دادیم.

 

معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان در بخش پایانی سخنان خود با موضوع استراتژی و اهداف فولاد خوزستان در خصوص فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا، به انواع فولادهای قابل تولید بر اساس RANKA شرکت فولاد خوزستان پرداخت و پس از آن پروژه ها و اهداف آینده فولاد خوزستان برای تولید فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا را معرفی کرد.

 

روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید