آغاز پویش بادگیر روشن در بندر تاریخی لافت

آغاز پویش بادگیر روشن در بندر تاریخی لافت
کدخبر : 33324

سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از مردم بندر تاریخی لافت درخواست کرد به پویش مردمی بادگیر روشن بپیوندند.

ایوب زارعی با اعلام این خبر گفت: بندر تاریخی لافت که به بندر بادگیرها مشهور است یکی از زیباترین و دیرینه‌ترین بنادر در کرانه خلیج فارس به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: بادگیر سمبل و یادگار کهن معماری ایرانی در مناطق گرم جنوب است و بادگیرهای زیبا لافت به یکی از مهمترین نمادهای این شهر تبدیل شده است.

زارعی با اشاره به راه‌اندازی خانه صنایع دستی لافت در هفته گذشته، افزود: علاوه بر راه‌اندازی این خانه که نقش مهمی در ارتقای کیفیت صنایع دستی دارد یک خانه تاریخی نیز به گروه‌های هنری رزیف‌خوانی و موزه مردم‌شناسی اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: این موارد نخستین گام‌های ما در ارتقای هویت و تاریخ بندر لافت هست و از مردم خواستیم در صورت موافقت با این طرح‌ها تا پایان هفته بادگیرها را روشن کنند که خوشبختانه با استقبال خوبی روبرو شد.

سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه مرمت بادگیرها نیز خبر داد و افزود: در راستای ثبت بندر لافت به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو علاوه بربازبینی طرح هادی این شهر، آثار تاریخی و باستانی نیز ترمیم خواهد شد.

به گفته وی پویش بادگیر روشن نیز علاوه بر اینکه زیبایی بندر را در شب دو چندان می‌کند، نشانه‌ای از عزم جدی مردم این خطه برای پاسداشت از میراث تاریخی و طبیعی به حساب می‌آید و سرآغازی است برای جهانی شدن.

 

روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید