طرح‌های توسعه‌ای پترول متناسب با نیاز بازار داخل تعریف می‌شود

طرح‌های توسعه‌ای پترول متناسب با نیاز بازار داخل تعریف می‌شود
کدخبر : 33485

دستیار مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس بر نقش بسزای پترول در توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در کشور تأکید کرد و گفت: طرح‌های توسعه‌ای پترول متناسب با نیاز صنایع پایین‌دستی و بازار تعریف می‌شود.

احسان یونسیان اظهار داشت: مطالعات و امکان‌سنجی‌های توسعه‌ای پترول به ویژه طرح‌های پیشران، متناسب با نیاز صنایع پایین‌دستی و بازار بررسی و تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای احداث پارک فناوری پتروشیمیایی «فدک» در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همسو با موافقت‌نامه شرکت گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس، یکی از این اقدام‌هاست که آیین‌نامه اجرایی احداث این پارک در دستور کار پترول قرار گرفته است.

دستیار مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس گفت: تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام‌فروشی، توسعه صنایع تکمیلی، جلوگیری از واردات برخی محصولات، اشتغال‌آفرینی پایدار، توسعه محصولات متنوع و راهبردی و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان از اهداف اساسی اجرای طرح پارک «فدک» است.

یونسیان با تأکید بر اینکه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و پترول با تدبیری جدید طرح‌های پیشران را با هدف تأمین نیاز بازار داخل طراحی و اجرا می‌کنند، تصریح کرد: با اجرایی‌شدن این طرح‌ها جهش مطلوبی در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های پیشران در شاخه‌های متانول، پروپیلن، اتیلن، بنزن، اوره و آمونیاک تعریف شده‌اند که با راه‌اندازی این طرح‌ها، واحدهای میانی نیز که تاکنون مغفول مانده، توسعه خواهند یافت، اظهار داشت: با تحقق این اهداف، آنچه اتفاق می‌افتد، توسعه، اشتغال، رشد اقتصادی و به‌خصوص ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی است.

دستیار مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس تأکید کرد: پترول نقش مهمی در اشتغال، حمایت از ساخت داخل و ارزآوری برای کشور دارد و چشم‌انداز توسعه این صنعت برای رفع تنگناهای تولید و تکمیل زنجیره ارزش، نویدبخش روزهای روشن‌تری برای این سرزمین است.

یونسیان در پایان گفت: توسعه صنایع پایین‌دستی، آینده‌ای غرورآفرین برای این صنعت رقم خواهد زد و این دستاورد جز با تلاش، هم‌دلی، توجه ویژه به توانمندی‌های داخل کشور، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و اعتماد به دانش جوانان رقم نمی‌خورد.

توسعه صنایع تکمیلی و احداث پارک‌های پتروشیمیایی پایین‌دستی از سیاست‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس است که باهدف تکمیل زنجیره ارزش، ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از واردات برخی از محصولات، جلوگیری از خروج ارز از کشور، رونق تولید، شکوفایی اقتصاد منطقه و استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی از سوی پترول اجرا می‌شود.

 

شرکت گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید