تشنج کردن حسین یاری سر صحنه فیلمبرداری+ عکس

تشنج کردن حسین یاری سر صحنه فیلمبرداری+ عکس
کدخبر : 22328

حسین یاری بازیگر نقش جمشید در فیلم نیسان آبی سر صحنه فیلمبرداری تشنج کرد.

حسین یاری در نقش جمشید در فیلم نیسان آبی، بازی متفاوتی از خود ارائه داد. حسین یاری متولد 16 دی ۱۳۴۶ بازیگر ایرانی سینما تلویزیون است. حسین یاری بازیگری را از سال ۱۳۵۸ در سن ۱۲ سالگی با نمایش «گندم‌های خونین» آغاز کرد . حسین یاری با فیلم شب دهم به اوج محبوبیت و شهرت رسید. حسین یاری به عنوان نامزد تندیس بهترین بازیگر مرد تلویزیون در بیستمین دوره جشن دنیای تصویر برای سریال برادر انتخاب شد.

جمشید سریال نیسان آبی با بازی حسین یاری پس از شنیدن خبر سرقت نیسان آبی تشنج کرد.

حسین یاری

حسین یاری

بیوگرافی حسین یاری

حسین یاری متولد ۱۶ دی ماه  ۴۶ است. او تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم ادامه داد و از ۱۲ سالگی بازیگری تئاتر را آغاز نمود. وی تجربه  دوبله نیز دارد. وی کارمند بازنشسته بانک نیز می باشد.

  شروع بازیگری

حسین یاری در چهارد ده سالگی به گروه تئاتر حوزه اندیشه و هنر اسلامی پیوست و دوسال بعد با فیلم وارث جلوی دوربین رفت.

او در سال ۶۰ برای کار دوبله به صدا و سیما معرفی شد و بعد از آن کار گویندگی را آغاز نمود.

بازی در فیلم سینمایی سرباز کوچک اولین تجربه ی حضور وی در سینما بود.مجموعه آتش در خرمن در سال ۱۳۶۳ نیز اولین تجربه ی بازیگری او در تلوزیون بود.

حسین یاری

  جوایز حسین یاری در جشنواره فجر

حسین یاری در سال ۷۴ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل در جشنواره فجر برای فیلم سینمایی آخرین مرحله

همچنین در سال ۷۸ دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد از هجدهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی بلوغ را دریافت نمود.

ازدواج حسین یاری و همسرش

حسین یاری سالها پیش در سال 1371 زندگی مشترکش را آغاز کرد و همسرش از اهالی دنیای هنر نیست.

همسر حسین یاری زمانی که زندگی مشترکش را با این هنرمند آغاز کرد 17 سال بیشتر نداشت و از سختی های زندگی با یک هنرمند اطلاعات چندانی نداشت و یکی سختی های زندگی با یک بازیگر را دوری او از خانواده عنوان کرد.

همسر این هنرمند در مصاحبه ای درباره خصوصیات اخلاقی خوب همسرش صحبت کرد و صداقت را ویژگی اصلی اخلاق او دانست.

حسین یاری

فعالیت حسین یاری غیر از بازیگری

حسین یاری هم به مانند برخی از هنرمندان علاوه بر بازیگری شغل دیگری هم دارد و از این طریق امنیت آینده اش را تضمین کرده است.

این هنرمند کشورمان کارمند بانک مرکزی بوده و بازنشسته شده است و علاوه بر آن در واحد دوبلاژ صدا و سیما هم به گویندگی مشغول بود.

حسین یاری درباره کار در بانک و حفظ این شغل در یک مصاحبه گفت:من با چنگ و دندان کار در بانک را نگه داشتم. چون ما به لحاظ صنفی در بازیگری حمایت نمی شویم. افرادی را دیدم که در حرفه بازیگری بودند ولی امنیت شغلی نداشتند. می دانم که سینما امنیت اقتصادی ندارد. طبیعی است که به عنوان بازیگر حرفه ای تلاش کنم شغلم را در بانک حفظ کنم.

با مکافات مرخصی بدون حقوق می گرفتم و اواخر دیگر مأمور به تلویزیون شدم ولی با چنگ و دندان شغلم را حفظ کردم. چون می دانستم هیچ جا از من حمایت نخواهد شد.

حسین یاری

نقش های ماندگار حسین یاری

حسین یاری با بازی در برخی از نقش ها در میان مردم به شهرت و محبوبیت رسید و با آنها شناخته شد.

با فیلم های دفاع مقدس شناخته شد که در این ژانر موفق بود و برای بازی در فیلم «آخرین مرحله» جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از چهاردهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

او بازی در نقشهای دیگر را هم با فیلم های «سرعت» و «دنیای وارونه» تجربه کرد که برای او تجربه گرانقدری بود. بازی او در «بلوغ» تحسین منتقدان را برانگیخت و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در این فیلم از هجدهمین جشنواره فیلم فجر بدست آورد.

او با بازی در مجموعه «شب دهم» توانست با بازی در نقش حیدر در میان عموم محبوبیت زیادی کسب کند. او در سال 1383 فیلم «معادله» را بر پرده سینماها داشت.

علاقه حسین یاری به فوتبال

حسین یاری از هنرمندان علاقه مند به فوتبال است و اگر بازیگر نمیشد به سراغ فوتبال میرفت و به گفته خودش در فوتسال و در سالن به خوبی میتوانست بازی کند و استعدادش را در معرض نمایش بگذارد.

این هنرمند کشورمان هم دوره محمدرضا حیدریان کاپیتان سابق تیم فوتسال بود و به گفته خودش محمدرضا حیدریان حسابی از بازی او تعریف میکرد.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

پرسش و پاسخ

  • تشنج کردن حسین یاری حقیقت دارد؟
    خیر. حسین یاری در صحنه ای از فیلم نیسان آبی تشنج کرد
ارسال نظر:

آنچه دیگران میخوانند