قیمت سکه و طلا

پیش بینی قیمت سکه و طلا برای هفته آینده | قیمت سکه و طلا سقوط می کند؟

پیش بینی قیمت سکه و طلا برای هفته آینده | قیمت سکه و طلا سقوط می کند؟
کدخبر : 22161

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش قیمت طلا و سکه در هفته آینده، خبر داد.

 به گزارش رصد اقتصادی: قیمت سکه و طلا در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و قیمت سکه و طلا در بازار تهران، شرایط مختلفی را تجربه کرد. قیمت سکه و طلا برای افراد جامعه، مهم است و مرتب اخبار این بازار را رصد می کنند. قیمت سکه و طلا تحت تاثیر قیمت طلا و دیگر بازارهای مالی قرار می گیرد. امروز (چهارشنبه 20 مهرماه) قیمت سکه و طلا در بازار تهران با کاهش روبرو شد.
دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند نزولی بازار طلا طی هفته سوم مهر ماه، پیش‌بینی کرد: در صورتی که بهای دلار مجددا کاهش یابد شاهد افت قیمت طلا و سکه بین دو تا سه درصد خواهیم بود.
«نادر بذر‌افشان» درباره روند بازار طلا در هفته سوم مهر ماه توضیح داد: طی این هفته در بازارهای جهانی شاهد افزایش ۱۰دلاری اونس طلا بودیم، اما با توجه به تداوم روند نزولی دلار در بازار‌های داخلی، طلا و سکه با کاهش قیمت همراه شد.
این فعال بازار طلا به میزان تغییرات قیمت طلا و سکه هم اشاره کرد و گفت: طی این هفته در مجموع هر مثقال طلای ۱۷عیار طی این هفته ۷۰هزار، هر گرم طلای ۱۸عیار حدود ۱۶هزار، بهای هر قطعه سکه امامی ۳۴۰هزار، نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۱۰۰هزار و سکه یک گرمی ۵۰هزار تومان کاهش قیمت داشته است.
بذر‌افشان با پیش‌بینی آینده بازار در آخرین هفته ماه بیان کرد: درصورتی که روند نزولی بازار ارز طی هفته آینده هم تداوم داشته باشد، احتمال کاهش ۲ تا ۳درصدی قیمت طلا و سکه وجود دارد.

قیمت طلا و سکه امروز ۲۱ مهر ماه

بر اساس قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز قیمت هر قطعه سکه تمام طرح امامی به ۱۱میلیون و ۵۱۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسید و حباب سکه هم به ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت.
همچنین در بازار امروز بهای نیم سکه شش میلیون، سکه یک گرمی سه میلیون و ۵۰۰ هزار و سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۱۸۰ هزار تومان است؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم به چهار میلیون و ۹۳۷ هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسید.

تاثیر قیمت طلای جهانی بر سکه

نقش اونس طلا حداقل در روز دوشنبه در بازار سکه زیاد نبود و در صورتی که نوسانات طلای جهانی در محدوده هزار و ۷۵۰ الی هزار و ۷۶۰ دلار باقی بماند، اثر خاصی در بازار سکه نخواهد داشت.
بازار‌های جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده هر سه شاخص اصلی با افزایش قیمت نفت خام نیمکس نزولی به پایان رسید. تنگنا‌های زنجیره تامین و افزایش قیمت انرژی نگرانی‌هایی را در رابطه با رشد اقتصاد جهانی ایجاد کرده‌اند. گلدمن ساکس در پیش‌بینی پایان هفته گذشته خود رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری و حتی سال آینده را کاهش داد. همزمان برخی از کشور‌های اروپایی نگران تامین انرژی مورد نیاز برای گذران فصل زمستان هستند.
بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا روز گذشته به حدود ۱.۶۱۲ درصد رسید. گفتنی است بازده اوراق قرضه روند افزایشی در پیش گرفته و این مساله ترس از افزایش تورم و یا حتی رکود تورمی را که ترکیبی از افزایش قیمت‌ها و کند شدن سرعت رشد اقتصادی است، افزایش داده است.
از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی قیمت چهار هفته‌ای در نمودار‌های میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۱۷۲۱.۱۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۷۷۱.۲۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۸۲.۴۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۴۹.۹۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۴۵.۴۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه