قیمت تیبا امروز | قیمت روز تیبا

قیمت باورنکردنی تیبا دوشنبه 10 آبان + جدول

قیمت باورنکردنی تیبا دوشنبه 10 آبان + جدول
کدخبر : 22508

قیمت روز پراید و تیبا در روز دوشنبه 10 ابان مشخص شد .

به گزارش رصداقتصادی : قیمت تیبا رشد قابل توجهی در بازار خودرو داشته است قیمت روز تیبا با افزایش قیمت همراه بوده است . تیبا با افزایش قیمت در بازار رکورد قبلی خود را نیز زد . در ادامه جزئیات دقیق قیمت های پراید و تیبا را در روز دوشنبه می خوانید قیمت خودروهای داخلی در روز یکشنبه ۹ آبان با افزایش قیمت خودورهای پراید و پژو همراه بود. قیمت پراید افزایش یافت و تیبا هاچ سقف قیمتب خود را شکست.

قیمت خودرو در بازار خودورهای داخلی روز یکشنبه با روند صعودی همراه بود و تعداد زیادی از خودروها افزایش قیمت داشتند.


خبرداغ  : جشن تولد لاکچری شقایق دهقان در دبی بعد از ازدواج مجدد + عکس همسر دوم شقایق دهقان


 

در گروه خودروهای پراید تنها خودرو پراید ۱۱۱ کاهش قیمت داشت و تمامی مدل‌های پراید با روند صعودی قیمت همراه بودند. همچنین گروه تیبا با افزایش قیمت همراه بود. تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰ به قیمت ۱۶۴ میلیون تومان رسید که سقف قیمتی خود یعنی ۱۶۳ میلیون تومان را شکست و به بالاترین قیمت خود رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۰ به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. همچنین خودروهای ۲۰۷ اتوماتیک در مدل‌های مختلف با افزایش قیمت دو تا چهار میلیون توامی همراه بودند.ژو پارس LX مدل ۱۴۰۰ به ۳۲۲ میلیون تومان افزایش یافت.همچنین خودروهای گروه دنا با افزایش قیمت بازار ۹ آبان را پشت سر گذاشتند.

تیبا

بررسی مشخصات تیبا صندوقدار

تیبا به عنوان اولین خودرو ملی گروه خودروسازی سایپا، توانست در مدت زمان کوتاهی سهم قابل توجهی از بازار خودروهای داخلی با قیمت مناسب را به خود اختصاص دهد. حالا تیبا با دومدل پر طرفدار در بازار به دنبال راهی برای جایگزین شدنش با پراید است و از سویی دیگر روند افزایش تولید کوییک شرایط را کمی برای تیبا رقابتی کرده است. خودرو تیبا متولد سال ۱۳۸۷ از گروه خودروسازی سایپا و جایگزین خودرو ریو است. این خودرو در ابتدا با عنوان مینیاتور معرفی و رونمایی‌ شد اما به دلیل انتخاب نام غیر ایرانی آن، عنوان تیبا به معنی آهو برای آن انتخاب شد.

طراحی و تولید آهوی سایپا از حدود ۱۰ سال قبل یعنی اواخر دهه ۷۰ شمسی و درست در دوران اوج استقبال متقاضیان پراید آغاز شد. این خودرو در واقع تلفیقی از قطعات سه خودرو ریو، رنو ال ۹۰ و پراید، این روزها به یکی از خودروهای محبوب قشر متوسط جامعه تبدیل شده است.

تیبا ۱ در سال ۱۳۸۷ و تیبا ۲ که به تیبا هاچبک معروف است، در سال ۹۳ روانه بازار شد. این دو مدل تیبا در ۴ تیپ SL، EX، SX و LX طراحی و تولید شده‌اند که معروف‌ترین و محبوب‌ترین مدل آن  تبیا EX  است.

تیبا

تیبا،‌ یکی از انواع خودروهای ملی ایران از اولین روزهای ورودش به بازار خودرو، به دلیل قیمت مناسب و تفاوت اندکی که با پراید داشت، توجه قشر متوسط جامعه را به خود جلب کرد و روند فروش این خودرو برای سایپا قابل توجه بود. آنگونه که گفته می‌شود، اکثر لوازم یدکی تیبا با ریو مطابقت می‌کند، این در حالی است که موتور آن هیچ شباهتی با موتور خودرو ریو ندارد و موتور تیبا در واقع موتور تقویت شده پراید است.

 مشخصات فنی تیبا صندوقدار

پیشرانه تیبا ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر است که توانایی تولید ۸۷ اسب بخار قدرت دارد. گیربکس تیبا ۵ سرعته دستی و گشتاورش ۱۲۸ است. سوخت این خودرو انژکتوری و فرمانش هیدرولیک است. از جمله تجهیزات و امکانات تیبا می‌توان به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، تهویه مطبوع، سیستم ضد سرقت با کد متغیر، ترمز ABS، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ خطر سوم، هشدار دهنده عیب یاب موتور،  شیشه بالابر برقی، تنظیم صندلی برقی و … اشاره کرد.

گروه سایپا یدک در اطلاعیه‌هایی نسبت به مصرف مقرون به صرفه انواع تیبا در بازار اعلام کرده است؛ مصرف این دو مدل خودرو سایپا در سیکل درون شهری در هر ۱۰۰ کیلومتر و تردد درون شهری با متوسط ۳۰ کیلومتر در سیکل برون شهری در هر ۱۰۰ کیلومتر تردد جاده با سرعت ۹۰ کیلومتر و یک سرنشین به علاوه پنجره‌های بسته و بدون مصرف‌کننده‌های اضافی، در سیکل ترکیبی میانگین مصرف سوخت ماشین در هر ۱۰۰ کیلومتر تردد داخل شهر و جاده، با زمان‌های پیماپیش برابر مصرف سوخت استاندارد تیبا۲ است. 

نظر شما در مورد قیمت های کنونی پراید و تیبا در بازار خودرو چیست ؟ 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    قیمتها علی برکت الله صعودی هستش وعلی برکت الله نزولی نداره

  • محمد حسینی
    1

    خدالعنت کنه خانه هاشونو خراب کنه الهی مثل یک جون بدن وبمیرن که قیمت ماشینها روبالامیبرن

  • Ho
    0

    ما که نفهمیدیم این قرعه کشی ها چطوریه که اسم ما درنمیاد پارتی بازیه

    • ناشناس
      0

      احسنت

  • ناشناس
    0

    تبریک به دولت شما میتوانید

  • ناشناس
    0

    آدم این ماشینهای بیست بیستم پنج سال پیش انوریارو میگیره بیشتر ارزش داره تا اینکه داخلی های کوهی رو بگیره

  • ناشناس
    0

    چی میاد پایین که ماشین بیاد بالاتر هم خواهد رفت

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه