یارانه

بیشترین یارانه جدید لورفت

بیشترین یارانه جدید لورفت
کدخبر : 23321

جزئیات جدید زمان واریز یارانه آذر ماه را در ادامه بخوانید .

یارانه در اذر ماه در سه نوبت پرداخت می شود . شایعات زیادی در مورد یارانه جدید به گوش می رسد . در ادامه به جزئیات جدید از یارانه پرداخته ایم . اما بیشترین یارانه آذرماه کی پرداخت می شود ؟ 

 دولت سیزدهم برای یارانه ماه پیش‌رو چند گزینه دارد که به احتمال زیاد یکی از آنها را اجرایی می‌کند؛ از کارت اعتباری ۲۰۰ هزار تومانی تا یارانه ۶۶ هزار تومانی. دولت ابراهیم رئیسی در سه ماه اخیر بارها موضوع پرداخت یارانه جدید را مطرح کرده است. با توجه به اظهارات دولتمردان چند

دولت سیزدهم برای یارانه ماه پیش‌رو چند گزینه دارد که به احتمال زیاد یکی از آنها را اجرایی می‌کند؛ از کارت اعتباری ۲۰۰ هزار تومانی تا یارانه ۶۶ هزار تومانی.

دولت ابراهیم رئیسی در سه ماه اخیر بارها موضوع پرداخت یارانه جدید را مطرح کرده است. با توجه به اظهارات دولتمردان چند گزینه برای حمایت از خانوارها وجود دارد. 

خبرداغ : استایل قرمز و زمستونی ماهور الوند + عکس دیده نشده

یارانه

کارت اعتباری ۲۰۰ هزار تومانی

دولت وعده داده که در آذر ماه کارت اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌شود. مشمولان این کارت‌های اعتباری پنج دهک اول جامعه هستند.

مبلغ این یارانه هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان است. دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد پرداخت می‌شود.

با این که وارد آذر ماه شروع شده اما هنوز دولت جزئیات جدیدی درباره این کارت‌های اعتباری منتشر نکرده است.

یارانه ۱۱۰ هزار تومانی

پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی از مجلس دولت با اقتصاددان‌ها بیرون آمد. در جلسه‌ای که دولت برای حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی برگزار کرد، مقرر شد دولت به جای پرداخت دلار ترجیحی به کالاها آن را به صورت نقدی به حساب خانوارها بریزد.

احتمالا مشمولان این یارانه نیز دهک‌های اول تا پنجم باشد که دولت برای حمایت‌های معیشتی خود از آن نام می‌برد.

پیشنهاد جدید دولت برای پرداخت یارانه

جدیدترین اظهارنظر دولت برای پرداخت یارانه به اظهارات اخیر نمایندگان مجلس درباره پیشنهاد دولت برمی‌گردد.

براساس لایحه‌ای که دولت به مجلس برده، دولت پیشنهاد داده که ۲۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای پرداخت یارانه جدید اختصاص داده شود.

در این لایحه پیش‌بینی شده که مشمولان هفت دهک اول جامعه باشد اما با این تفاوت که اولویت با چهار دهک اول باشد. این چهار دهک شامل ۳۴ میلیون نفر می‌شود که اگر قرار باشد بودجه ۲۷ هزار میلیارد تومانی بین این ۳۴ میلیون نفر تقسیم شود به هر نفر ۶۶ میلیون نفر می‌رسد.

البته اگر قرار باشد دولت همه‌ی خانوارهایی که در هفت دهک اول درآمدی قرار دارند را پوشش یارانه‌ای دهد، باید بودجه را افزایش دهد چرا که این هفت دهک حدود ۶۰ میلیون نفر برآورد می‌شود. / تجارت نیوز 

واریز یارانه یک میلیونی برای سرپرستان خانوارها | یارانه شان 500 هزار تومان شد

خانه  اخبار اقتصادی کدخبر: 742827 ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۱۸:۳۶:۴۴  

رکنا: براساس طرح جوانی جمعیت یارانه برخی از خانوارها قرار است به زودی سه برابر شود. اما کدام خانوارها مشمول افزایش سه برابری یارانه نقدی می‌شوند؟. طبق روال ماه‌های گذشه باید در آذر دو یارانه نقدی و معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. اما براساس اظهارات دولتی‌ها در آبان احتمال واریز یارانه جدید وجود دارد.

واریز یارانه یک میلیونی برای سرپرستان خانوارها | یارانه  شان 500 هزار تومان شد

 سوالات زیادی برای مردم ایجاد کرده است . یارانه به دو صورت نقدی و غیرنقدی برای مردم هزینه می شود . یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار ریخته می شود . جزئیات و شایعات زیادی در مورد افزایش یارانه ایجاد می شود . در ادامه جزئیات جدید از پرداخت یارانه را می خوانید .

یارانه یک میلیونی رئیسی

رئیسی وعده داده بود که از ابتدای آذرماه به پنج دهک اول درآمدی جامعه کارت اعتباری معیشت خانوار بدهد. مبلغ یارانه رئیسی بین ۲۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان برای هر نفر بود.

بر این اساس مبلغ یارانه دهک‌های اول تا سوم ماهانه ۲۰۰ هزار تومان و یارانه دهک‌های چهارم و پنجم ۱۵۰ هزار تومان عنوان شده بود. بر این اساس یارانه یک خانوار چهار نفره بین یک میلیون تا ۷۵۰ هزار تومان می‌شد.

اما نکته مهم درباره یارانه یک میلیونی رئیسی این بود که او گفته بود این مبلغ در قالب کارت اعتباری است و به صورت قرض‌الحسنه و با کارمزد دو درصد پرداخت می‌شود. یعنی یارانه یک میلیونی رئیسی مانند یارانه نقدی و معیشتی بلاعوض نیست و مشمولان باید مبلغ دریافتی را با سود دو درصد به دولت برگردانند.

تنها چند روز تا شروع آذر باقی مانده و هنوز دولت اعلام نکرده که آیا برنامه‌ای برای پرداخت یارانه یک میلیون تومانی دارد یا نه. اما بر اساس آنچه قبلا اعلام شده بود، یارانه یک میلیونی رئیسی به همان افرادی تعلق می‌گیرد که مشمول یارانه معیشتی بودند.

از طرف دیگر پیش از این کمک‌های حمایتی پیش از این مشمول افراد و گروه‌های زیر شده بود:

افرادی که مجموع درآمد خانوارشان کمتر از حداقل حقوق وزارت کار باشد (یعنی کمتر از ۲٫۶ میلیون تومان باشد)

شاید بتوان گفت که احتمالا همین گروه‌ها یارانه یک میلیونی رئیسی را دریافت می‌کنند.

یارانه جدید از راه رسید

چهار هزار میلیارد ریال از منابع سازمان هدفمندسازی یارانه ها در راستای امور رفاهی، تغذیه امور دانشجویان و بازگشایی دانشگاه ها به وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی پرداخت شد.

چهار هزار میلیارد ریال از منابع سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در راستای امور رفاهی، تغذیه امور دانشجویان و بازگشایی دانشگاه‌ها به وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی پرداخت شد.

بر اساس بند (۲۷) جدول مصارف تبصره (۱۴) قانون بودجه ۱۴۰۰ به سازمان امور دانشجویان دو هزار میلیارد ریال واریز شد که با احتساب واریزی قبل به مبلغ هزار میلیارد ریال جمعا سه هزار میلیارد ریال به این سازمان واریز شده است که پیش‌بینی صورت گرفته بصورت کامل در این حوزه تخصیص داده شد.

طبق اعلام اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه ها؛ همچنین بر اساس بند ( ۲۷) مصارف جدول تبصره (۱۴) قانون بودجه سال جاری نیز به صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دو هزار میلیارد ریال پرداخت شد که با توجه به پیش‌بینی صورت گرفته و با احتساب واریزی قبل به مبلغ دو هزار هفتصد میلیارد ریال جمعا چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به حساب این صندوق واریز شد و پیش‌بینی انجام شده در این بخش نیز بصورت کامل توسط سازمان هدفمندسازی تخصیص کامل داده شد.

شایان ذکر است، بند (۲۷) جدول مصارف تبصره (۱۴) بودجه سال ۱۴۰۰ با موضوع امور رفاهی، تغذیه دانشجویان و بازگشایی دانشگاه ها مربوط به سازمان امور دانشجویان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (صندوق رفاه دانشجویان) است.

یارانه نقدی این خانواده ها ۶۰۰ هزارتومان می شود

براساس طرح جوانی جمعیت یارانه برخی از خانوارها قرار است به زودی سه برابر شود. اما کدام خانوارها مشمول افزایش سه برابری یارانه نقدی می‌شوند؟

طرح جوانی جمعیت روز گذشته در شورای نگهبان تصویب شد. طرحی که بر اساس آن قرار است مشوق‌هایی برای فرزندآوری و ازدواج به افراد داده شود.

آنگونه که رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفته قرار است یارانه برخی از خانوارها سه برابر شود. اما کدام خانوارها؟

شرط افزایش سه برابری یارانه این است که خانوارها جزو چهار دهک اول درآمدی جامعه باشند. سرپرست خانوار در دستگاه دولتی شاغل نباشد و از همه مهم‌تر اینکه خانواده حداقل سه فرزند داشته باشد.

نکته مهم در افزایش سه برابری یارانه نقدی خانوارها این است که تنها یارانه فرزندان خانواده سه برابر می‌شود و گویا یارانه پدر و مادر تغییری نخواهد کرد.

بر این اساس یارانه خانوارهای چهار دهک اول جامعه که در بخش دولتی شاغل نباشند و حداقل سه فرزند داشته باشند، سه برابر می‌شود.

اما هنوز مشخص نیست که یارانه نقدی این خانوارها مشمول افزایش سه برابری می‌شود و یا یارانه معیشتی این خانوارها.

۵۰۰ یا ۶۰۰ هزار تومانی؟

اگر قرار باشد که یارانه نقدی ماهانه این خانوارها سه برابر شود، یعنی یارانه هر فرزند در این خانوارها از ۴۵ هزار تومان به ۱۳۶ هزار تومان میرسد. با این حساب مجموع یارانه نقدی یک خانوار دارای سه فرزند به حدود ۵۰۰ هزار تومان میرسد.

اما اگر قرار باشد یارانه معیشتی خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر شامل افزایش سه برابری شود، این یعنی یارانه ۲۰۵ هزار تومانی معیشتی باید سه برابر شود. در این صورت یارانه این خانوارها به ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد.

افزایش سه برابری یارانه نقدی، بخشی از اجرای طرح جوانی جمعیت است که روز گذشته در شورای نگهبان تصویب شد. در این طرح موارد دیگری چون پرداخت زمین رایگان، افزایش یارانه ودیعه مسکن، تسهیلات مسکن و ثبت نام خودرو بدون قرعه‌کشی مطرح شده است.

طبق روال ماه‌های گذشه باید در آذر دو یارانه نقدی و معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. اما براساس اظهارات دولتی‌ها در آبان احتمال واریز یارانه جدید وجود دارد.

یارانه معیشتی بنزین

یارانه معیشتی بنزین اولین واریزی‌ است که دولت باید انجام دهد. در این ماه بیست و پنجمین مرحله یارانه بنزین در روز به حساب حدود ۶۰ میلیون نفر واریز می‌شود. این یارانه به طور معمول در روز دهم هر ماه واریز می‌شود.

مبلغ یارانه معیشتی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است، به عبارت دیگر این یارانه به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شود.

حدود هفت میلیون خانوار یارانه بگیر معیشتی، در پاییز سال گذشته مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که اقساط آن از یارانه کسر می‌شود.

در این ماه «دوازهمین قسط» این وام از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت کرده‌اند، برداشت می‌شود. هر قسط این وام حدود ۳۵ هزار تومان است.

یارانه نقدی

دومین واریزی یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی است. طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند.

حدود ۲۱ میلیون خانوار در بهار سال ۹۹ مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند. اقساط این وام نیز از یارانه نقدی خانوارها کسر می‌شود. هجدهمین قسط این وام نیز از یارانه آبان برداشت می‌شود.

یارانه ۱۱۰ هزار تومانی

دولت و مجلس در حال بحث و بررسی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند. روز گذشته نیز یکی از نماینده‌ها اعلام کرد که دلار ۴۲۰۰ تومانی به جز گندم و دارو برای دیگر کالاها حذف می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین راه‌های جایگزین برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت یارانه یا کارت اعتباری جدید است. در جلسه رئیسی با اقتصاددانان پیشنهاد شد که به جای این ارز یارانه ۱۱۰ هزار تومانی پرداخت شود.

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور پیش از این گفته بود دولت در آذر ماه خبر خوبی برای مردم دارد. بنابراین احتمال پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی از آذر وجود دارد

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • وحیدکامران
    0

    دولت جامانده های یارانه ها را کی ثبت نام میکنند? یا بیخیال شدند?

  • ناشناس
    0

    احمقا این چطور پیام رساندن است اصلا خودتان از نوع خبر رسانی سر در میآورید یا خیلی هزینه اینترنت پایین مردم مجبور باشد مطلبی که نظم آن از واقعیت آن ندارید مطالعه کنند

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه